• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3462 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۰ بهمن

زير ذره بين اقتصاد

عيدي كارمندان و بازنشستگان ۶۸۸ هزار تومان تصويب شد|هيات دولت، عيدي پايان سال كارمندان و بازنشستگان را ۶۸۸ هزار تومان تصويب كرد. هيات دولت در جلسه خود به رياست حسن روحاني رييس‌جمهور، پاداش پايان سال ۱۳۹۴ (عيدي) كاركنان دولت را مبلغ ثابت ۶ ميليون و ۸۸۰ هزار ريال تعيين كرد. در اين جلسه، دستگاه‌هاي اجرايي موضوع قانون خدمات كشوري و قانون محاسبات عمومي كشور، نيروهاي مسلح، نيروي انتظامي و قوه قضاييه و ساير دستگاه‌هاي اجرايي مشمول قوانين خاص مجاز هستند به كارمندان خود (رسمي، ثابت، پيماني، خريد خدمت، قراردادي و موقت)، اعضاي هيات علمي دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي و تحقيقاتي و قضات كه به طور تمام وقت اشتغال به كار دارند، مبلغ ثابت ۶ ميليون و ۸۸۰ هزار ريال به نسبت مدت خدمت تمام وقت در سال ۱۳۹۴ به عنوان پاداش آخر سال (عيدي) در بهمن ماه سال جاري از محل بودجه مصوب دستگاه‌هاي اجرايي پرداخت كنند.

استفاده صنايع و نيروگاه‌هاي تهران از گازوييل آلاينده|براساس آمار و اطلاعات موجود در مجموعه شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي در هشت ماه ابتدايي سال جاري تنها معادل 50 درصد نياز كلانشهر تهران و البرز گازوييل تصفيه شده عرضه شده است و همه صنايع و نيروگاه‌ها كماكان گازوييل پرگوگرد و آلاينده استفاده كرده‌اند. اخيرا معاون وزير نفت در امور پالايش و پخش با توجه به نقش گازوييل در افزايش ذرات معلق در هواي تهران و البرز اعلام كرده است بر اساس برنامه‌ريزي صورت گرفته به زودي شعاع توزيع اين فرآورده نفتي با استاندارد يورو ٤ به شعاع ١٠٠ كيلومتري اطراف اين دو استان توسعه مي‌يابد. البته بايد گفت عرضه نفت گاز يورو براي تهران 7/2 و در البرز 6/0 ميليون ليتر در روز در سال گذشته بوده است، همچنين بر اساس تجزيه فروش 53 درصد مصرف كل نفت گاز كشور در بخش حمل و نقل و 25 درصد در نيروگاه‌ها و هفت درصد در صنايع مصرف مي‌شود.

پيشنهاد مجمع براي ايجاد صندوق تثبيت ارز| عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام به طرح تاسيس صندوق تثبيت ارز در كشور اشاره كرد و گفت: قانون بودجه در اجرا با اهداف برنامه‌هاي توسعه‌اي فاصله دارد. محمدجواد ايرواني در مورد شرايط اجراي سياست اقتصاد مقاومتي و ارتباط آن براي استفاده از منابع صندوق توسعه ملي در اين راستا، به فارس گفت: در مجمع تشخيص مصلحت نظام طرحي براي اجراي اين سياست‌ها مطرح شد تا صندوق حاكميتي تثبيت ارز در كنار صندوق توسعه ملي، تشكيل شود و منابع آن به توليد اختصاص يابد. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اين صندوق براي مقابله با نوسان قيمت نفت، شوك‌هاي قيمت نفت و تاثير آن بر اقتصاد خواهد بود، به همين دليل نياز است صندوق تثبيت به شكل حاكميتي براي ارز داشته باشيم و هر سال سهمي از درآمدهاي نفت را براي آن كنار بگذاريم تا هر زمان شوكي وارد شد، بتوان توليد را تقويت و حمايت كرد و آسيب‌پذيري را كاهش داد.

افزايش سهم اسناد خزانه اسلامي در بودجه 95 |  متوليان راه‌اندازي معاملات اسناد خزانه اسلامي در فرابورس ايران، از افزايش سقف انتشار اسناد خزانه اسلامي در لايحه بودجه سال 95 كل كشور و ورود سرمايه‌گذاران خارجي به معاملات اين اسناد خبر دادند. به گزارش فرابورس ايران، در نشست تخصصي معاملات اسناد خزانه اسلامي، امير هاموني، ضمن قدرداني از تلاش دست‌اندركاران طراحي و راه‌اندازي معاملات اين اسناد گفت: راه‌اندازي معاملات اين اسناد حدود سه سال زمان برد و در اين مدت وزارتخانه‌ها و نهاد‌هاي مختلفي همچون سازمان مديريت و برنامه‌ريزي، وزارت اقتصاد، نيرو، راه و شهرسازي، بانك مركزي، بانك ملي به عنوان بانك عامل، شوراي عالي بورس، كميته فقهي و شركت سپره‌گذاري مركزي پيگير اين موضوع بوده و كمك كردند تا شيوه جديدي از بازپرداخت بدهي‌هاي دولت به پيمانكاران بخش خصوصي و مكانيزم تامين مالي دولت را به كمك پتانسيل‌ بازار سرمايه شاهد باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون