• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3463 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۱ بهمن

تشكل‌ها

توقف توليد 3 مدل اتوبوس |توليد سه مدل اتوبوس در خودروسازان داخلي به صفر رسيد. دي ماه امسال توليد اتوبوس شهري LCK6120G شركت پيشرو ديزل آسيا با كاهش صددرصدي از هشت دستگاه در دي 1393 به صفر رسيد. در اين مدت توليد اتوبوس( SITRA (C-300 شركت هوراند خودرو ديزل با كاهش صد درصدي از دو دستگاه در دي 1393 به صفر رسيد. دي ماه امسال توليد اتوبوس مان R07 شركت ياوران خودرو شرق با كاهش صددرصدي از سه دستگاه در دي 1393 به صفر رسيد.

اينترنت با كيفيت و سرعت بالا براي دانشگاهيان|وزير ارتباطات اعلام كرد كه با تامين اينترنت پرسرعت دانشگاه كه پهناي باند را به طور مستقيم از زيرساخت‌هاي ICT استان دريافت كند، اعضاي هيات‌علمي، كاركنان و دانشجويان اين دانشگاه‌ها مي‌توانند از يك اينترنت باكيفيت و سرعت بالا بهره‌مند شوند. محمود واعظي با بيان اينكه معتقديم هر سرمايه‌گذاري كه در دانشگاه انجام شود چندين برابر ثمر خواهد داد، ابراز اميدواري كرد كه اين مركز علاوه بر آنكه نيازمندي‌هاي امنيتي منطقه در حوزه فضاي مجازي را رفع كند، بتواند موجب ارتقاي سطح دانش اعضاي هيات‌علمي و دانشجويان در اين حوزه شود و عرصه‌اي براي كسب تجربه آنها باشد.

ضوابط واردات لاستيك اعلام شد|بر اساس ابلاغيه سازمان توسعه تجارت ايران، جهت پيشبرد فرآيندهاي توليدي و عمراني در واردات لاستيك‌هاي خودروهاي سنگين خاص تسهيلاتي لحاظ شده است. در بخشنامه‌اي كه سازمان توسعه تجارت خطاب به گمرك ايران، با استناد به دستور وزير صنعت، معدن و تجارت صادر كرده است، ثبت سفارش و ترخيص انواع تايرهاي OTR كشاورزي، راهسازي و معدني فاقد توليد داخلي براي ثبت سفارش و ترخيص نيازمند ارايه گواهي ثبت نمايندگي واردات از مركز اصناف و بازرگانان نيستند. اما اين در حالي است كه در ادامه اين بخشنامه تاكيد شده است كه هرگونه لاستيك ديگري به غير از سايزهاي مجاز اعلام شده كه فاقد توليد داخل هستند، همچنان براي ترخيص نيازمند به ارايه گواهي فعاليت نمايندگي رسمي خواهند بود.

ساخت باغ‌شهر و باغ‌ويلا ممنوع شد|با مصوبه شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران هرگونه كاربري با عنوان باغ‌شهر و باغ مسكوني و باغ‌ويلا در كليه طرح‌هاي توسعه و عمران و در كليه سطوح و مقياس فاقد وجاهت قانوني بوده و قابل استناد نيست. شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران در جلسه مورخ 21/10/1394 مقرر كرد: شهرك‌هاي مصوب قبلي شوراي عالي كه تاكنون فرآيند طراحي و تصويب نهايي و صدور پروانه احداث را طي نكرده يا پس از گذشت سه سال از تاريخ صدور پروانه منجر به عمليات اجرايي با نظر ستاد مديريت شهرك‌سازي نشده است، لغو مي‌شود.

بارندگي‌ها، قيمت مرغ را گران كرد|رييس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتي، دليل افزايش قيمت مرغ در دو روز اخير را بارندگي‌‌ها و اختلال در زمينه حمل و نقل در اين روزها اعلام كرد. محمد يوسفي با بيان اينكه روز سه‌شنبه قيمت مرغ زنده به صورت مدت‌دار بين ۳۸۰۰ تا ۳۹۰۰ تومان و به شكل نقدي بين ۳۶۰۰ تا ۳۷۰۰ تومان است، گفت: نرخ مرغ آماده به طبخ در ميدان بهمن بين ۵۴۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان و در ميادين ميوه و تر‌بار ۵۴۸۰ تومان است.

قزاقستان به ايران گوشت صادر مي‌كند|اتاق تجارت خارجي قزاقستان از صادرات گوشت گوسفند و گاو به ايران خبر داد. «مهربيك مجيداف» گفت: به تازگي قرارداد 30 ميليون دلاري در مورد صادرات گوشت گاو و گوسفند بين تهران و آستانه به امضا رسيده است. بنا به گفته مجيداف، اين قرارداد آغاز يك همكاري بين قزاقستان و ايران محسوب مي‌شود و به همكاري‌هاي بين دو كشور در زمينه‌هاي ديگر كمك خواهد كرد. به گفته اين مسوول اتاق بازرگاني قزاقستان، ما مي‌توانيم پويايي تجارت و روابط اقتصادي ميان دو كشور را بهبود بخشيم و انگيزه جديدي در توسعه روابط بين قزاقستان و ايران ايجاد كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون