• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3463 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۱ بهمن

روز ثبات در فردوسي

گروه اقتصادي | در روزي كه بورس شگفتي‌ساز بود و بعد از 27 ماه توانست ركورد خود را بزند بازار طلا روز تقريبا ثابتي را پشت سر گذاشت. در روز گذشته بازار ارز تنها يك تومان، آن هم براي دلار ارزان شد.
بر اين اساس دلار ديروز با قيمت 3529 تومان به فروش رسيد. سكه بهار آزادي طرح جديد نيز ديروز با هزار تومان كاهش قيمت در بازار به قيمت 978 هزار تومان معامله شد. صرافي‌هاي ميدان فردوسي نيز ساير ارز‌ها را با كاهش و افزايش كمي به فروش رساندند. به اين ترتيب يورو با كاهش 9 توماني 3985 تومان، پوند با افزايش 60 توماني 5243 تومان، درهم با افزايش 20 توماني 987 تومان و لير تركيه با كاهش 25 توماني 1225 تومان معامله شد.
سكه‌فروش‌هاي بازار سبزه‌ميدان نيز هر قطعه سكه تمام‌بهار آزادي طرح جديد را با قيمت 979 هزار تومان، سكه تمام‌بهار آزادي طرح قديم را با كاهش 2 هزار و 500 توماني به قيمت 979 هزار تومان فروختند. همچنين نرخ فروش نيم‌سكه بهار آزادي با كاهش سه هزار توماني به قيمت 493 هزار تومان، ربع‌سكه بهار آزادي نيز از اين قاعده مستثني نبود و با كاهش هزار توماني به قيمت 262 هزار تومان و سكه يك‌گرمي نيز با كاهش هزار توماني به قيمت 172 هزار تومان معامله شد.
كارشناسان بازار دليل اصلي افزايش قيمت طلا و سكه در بازار تهران طي روزهاي اخير را افزايش بهاي جهاني طلا دانستند چراكه هر اونس طلا در بازارهاي جهاني 8/1190 دلار و هر گرم طلاي 18عيار در بازار داخلي 99 هزار تومان قيمت خورده است.
قيمت هر اونس طلا در معاملات ديروز با 2/0 درصد افزايش روبه‌رو شد و به ۱۱۹۲ دلار و ۵۷ سنت رسيد. به گزارش رويترز، در حالي كه ابهام در مورد رشد اقتصاد جهاني كه موجب افت شاخص‌ها در بازارهاي بورس شده، طلا را در مسير ثبت طولاني‌ترين دوره متوالي رشد از سال 2011 قرار داده است، قيمت فلز زرد به نزديكي بالاترين رقم از ماه ژوئن رسيد. به دنبال بروز بي ثباتي در ديگر بازارهاي مالي، سرمايه‌گذاران در جست‌وجوي بهشت‌هاي امن سرمايه‌گذاري هستند. حجم نقدينگي در آسيا نيز با توجه به تعطيلات جشن سال نوي چيني پايين بود. ميشاييل مك كارتي، تحليلگر بازار طلا در موسسه سي‌ام سي ماركتس گفت: «در حالي كه كاملا واضح است كه يكي از عوامل اصلي موثر در رشد قيمت طلا كاهش ارزش دلار است، به نظر مي‌رسد كه اشتهاي ريسك‌پذيري در بين سرمايه‌گذاران در حال كاهش است و اين به معناي تقاضاي بيشتر براي طلا است.» «اگر وضعيت فعلي همچنان باقي بماند، رسيدن مجدد قيمت به 1200 دلار، اندكي تثبيت و بعدا رفتن به قيمت‌هاي حتي بالاتر غيرممكن نيست.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون