• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3463 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۱ بهمن

عدد نوشت

توليد سالانه فاضلاب در ايران  

وزير نيرو گفت: سالانه قريب به 32 ميليارد مترمكعب فاضلاب در ايران توليد مي‌شود كه از اين ميزان پنج ميليارد متر مكعب فاضلاب شهري و 28 ميليارد مترمكعب زهاب كشاورزي است. حميد چيت‌چيان با اشاره به افزايش روز افزون فاضلاب‌هاي صنعتي و شهري گفت: به همين جهت دفع اين فاضلاب و استفاده از پساب حاصل از تصفيه آنها از اهميت بسيار بالايي برخوردار است. او با اشاره به قدمت 25 ساله اقدامات در زمينه فاضلاب در ايران توضيح داد: امروز 4/42 درصد از جمعيت كل شهري كشور تحت‌پوشش شبكه فاضلاب قرار دارد اما هنوز تا رسيدن به نقطه مطلوب راهي طولاني در پيش است. با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده در دولت يازدهم پيش‌يبني كرده‌ايم كه تا پايان دوره‌ خدمتگزاري دولت، 76 تصفيه خانه فاضلاب وارد مدار شود و 50 شهر جديد به صورت كامل يا بخشي تحت پوشش شبكه فاضلاب قرار گيرد.

سهم اصناف از كل درآمدهاي مالياتي

قائم‌مقام وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سهم پنج تا هفت درصدي ماليات اصناف از كل درآمدهاي مالياتي، گفت: دولت در راستاي عدم اتكاء به درآمدهاي نفتي برنامه‌ريزي مي‌كند و ما هم بايد در تحقق اين اهداف به دولت كمك كنيم. قطعا همه بپذيريم كه بايد درآمدي باشد تا مشمول ماليات شود و شفاف‌سازي فعاليت در اين مهم خيلي كارساز است. مجتبي خسروتاج با بيان اينكه هيچ پوشاك يا برند خارجي بدون اخذ مجوز رسمي از مركز امور اصناف براي نمايندگي رسمي اجازه عرضه پوشاك را ندارد گفت: ليست واحدهاي مجوز‌دار شناسايي شده اعلام شده است و اين اقدامات همچنان ادامه دارد و عرضه‌كنندگان پوشاك خارجي دقت كنند كار خلافي صورت نگيرد.

سهميه پهناي باند اينترنت هر ايراني  

معاون وزير ارتباطات تاكيد كرد كه بر اساس آنچه از فضاي ICT كشور انتظار مي‌رفت و طبق برنامه‌ريزي‌ و با مهياسازي زيرساخت‌ها، پهناي باند تخصيص يافته به هر شخص در كشور هشت مگابايت است. علي اصغر عميديان، ظرفيت پهناي باند كشور را در حال حاضر چهار ترابايت دانست كه ظرفيت بسيار مطلوبي در كشور به حساب مي‌آيد و بخش خصوصي بايد از اين ظرفيت و سرمايه‌گذاري كه دولت انجام داده به خوبي استفاده كند. وي افزود: از ابتداي به روي كار آمدن دولت جديد يكي از تصميمات آن بود كه انحصار نسل سوم شكسته شود و مجوز نسل سوم به بالا براي اپراتورها صادر شود كه اين مساله به وقوع پيوست تا اپراتورها بتوانند با يكديگر رقابت كنند.

افزايش قيمت فرآورده‌هاي نفتي
در بودجه

مشاور رييس اتاق تهران گفت: ۱۰۱ هزار ميليارد تومان از مجموع ۲۶۷ هزار ميليارد تومان بودجه‌اي كه دولت در لايحه سال ۹۵ در نظر گرفته، از محل درآمدهاي مالياتي است. ابراهيم بهادراني به لايحه بودجه پيشنهادي دولت براي سال 95 اشاره كرد و گفت: درآمدهاي مالياتي، درآمد حاصل از فروش نفت، اوراق مشاركت از بازار سرمايه و فروش شركت‌هاي اقلام مهم درآمدي بودجه را تشكيل مي‌دهد كه در اين ميان 101 هزار ميليارد تومان از مجموع 267 ميليارد تومان بودجه پيشنهادي براي ماليات پيش‌بيني شده، 68 ميليارد تومان از محل درآمد فروش نفت و 27 هزار ميليارد تومان از فروش اوراق مشاركت است. وي با بيان اينكه بودجه پيشنهادي دولت براي سال 95 نسبت به سال 94، 5/21 درصد رشد داشته است، افزود: از اين ميزان 20 درصد از محل فروش نفت براي صندوق توسعه ملي، 5/14 درصد سهم شركت نفت و 5/65 درصد براي بودجه مصرف مي‌شود كه با توجه به كاهش قيمت نفت رقم چشمگيري نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون