• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3137 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۳ دي

تخريب بوستان‌ها نتيجه نقص طرح تفصيلي است


 رييس كميته محيط زيست و خدمات شهري شورا تخريب بوستان خيابان ديباجي و فضاي سبزخيابان ولنجك را ناشي از نقص طرح تفصيلي تهران دانست.
محمد حقاني، رييس كميته محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران مساله تخريب برخي بوستان‌ها را نشانه‌يي از ضعف طرح تفصيلي تهران عنوان كرده و گفت: در دهه 60 و 70، تعدادي از زمين‌هاي بايركه صاحبان آن مشخص نبودند و به زباله دان تبديل شده بودند از سوي شهرداري به بوستان‌هاي محلي تبديل شدند تا هم به تصفيه هواي تهران كمك كنند و هم اين زمين‌ها از مخروبه بودن درآيند.
وي افزود: ولي با گذشت سال‌ها، اشخاصي پيدا شده‌اند كه مدعي مالكيت زمين اين بوستان‌ها هستند و درخواست بازپس‌گيري ملك خود را دارند.
حقاني ادامه داد: از آنجايي كه شهرداري مدركي به عنوان سند از اين زمين‌ها ندارد، افراد مدعي درصورت ارايه مدارك محكمه پسند از سوي دادگاه محق تشخيص داده مي‌شوند و شهرداري موظف است زمين آنها را كه حالا به بوستاني قديمي و سرسبز تبديل شده تحويل دهد و با صدور پروانه ساخت 30 درصدي زمين موافقت كند.
رييس كميته محيط زيست و خدمات شهري شورا با ذكر اينكه به اين ترتيب بوستان‌هاي بدون سند به راحتي محكوم به تخريب هستند، گفت: اشكال اصلي دراين مورد، كوتاهي شهرداري در زمان تهيه طرح تفصيلي است كه براي اكثر اين بوستان‌ها پهنه مسكوني يا اداري درنظر گرفته نه پهنه فضاي سبز و به جاي آن، در برخي نقاطي كه سال‌هاست ملك‌هاي مسكوني يا تجاري قراردارد، پهنه فضاي سبز تعريف كرده و به اين ترتيب به مالك اجازه تخريب فضاهاي سبز و بوستان‌ها و ساخت بناهاي مختلف مسكوني و تجاري در آنها را مي‌دهد.
وي با ذكر اينكه بوستان خيابان ديباجي و فضاي سبز زمين واقع درولنجك از همين دست زمين‌ها هستند، گفت: از اين‌گونه زمين‌ها درتهران بسيار است و بايد درآينده نيز منتظر شنيدن اخبار بيشتري از تخريب‌ بوستان‌ها درنقاط مختلف شهر باشيم.
حقاني در پايان با خطاب قرار دادن مسوولان شهرداري گفت: تنها راه‌حل اين مساله دربازنگري و تصحيح طرح تفصيلي است. براساس قانون، طرح تفصيلي بايد دايم مورد بازنگري قرار گيرد و اصلاح شود. بايد دراين بازنگري‌ها، اين تصحيح پهنه‌ها نيز لحاظ شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون