• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3465 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۵ بهمن

گزارش «اعتماد» از شايعات و تكذيبيه‌هاي متوالي در استقلال

مظلومي مي‌ماند مجيدي مي‌آيد

شنيده شده احتمال حضور فرهاد مجيدي در استقلال به عنوان سرپرست زياد است؛ اتفاقي كه مظلومي راضي به آن نيست

گروه ورزش| حاشيه‌هاي استقلال انگار روز به روز دارد بيشتر مي‌شود. هر روز شايعاتي عجيب از اتفاقات و اختلافات درون تيم در رسانه‌ها و محافل ورزشي منتشر مي‌شود. با اينكه اين اخبار يكي پس از ديگري تكذيب مي‌شوند. اما اين تكرار انتشار اخبار جنجالي سپس تكذيب آنها باعث شده خيلي‌ها به اين نتيجه برسند كه حتما درون اردوي استقلال خبرهايي است كه چنين اخباري به بيرون درز پيدا مي‌كند. در راستاي تمام حرف و حديث‌هايي كه اين روزها اطراف استقلال مدعي وجود دارد، ديروز خبر تهديد پرويز مظلومي به استعفا در رسانه‌ها منتشر شد. همان‌طور كه پيش‌بيني مي‌شد اين خبر هم از سوي استقلالي‌ها تكذيب شد. اما وقتي شايعات و اخبار مختلف در رابطه با استقلال را مرور مي‌كنيم به سرنخ‌هايي مي‌رسيم كه خيلي‌‌ها را مجبور مي‌كند كه زياد اين تكذيبيه‌هاي قابل پيش‌بيني را جدي نگيرند. اما داستان از چه قرار است؟
    
اختلافات زيادي بين پرويز مظلومي و بهرام افشارزاده سرپرست باشگاه استقلال وجود دارد كه نمونه‌اش به حضور فاتون توسكي بازيكن كوزوويي باز مي‌گردد. اين بازيكن مدتي در تمرينات استقلال شركت كرد اما به گفته خودش مسوولان استقلال او را نمي‌خواستند و به همين دليل راهي آلمان شد. ظاهرا مظلومي به افشارزاده گفته بود كه اگر تست پزشكي توسكي مشكلي ندارد، با او قرارداد بسته شود اما افشارزاده پاسخ مي‌دهد كه اين بازيكن بدون اينكه تست بدهد خواستار بستن قراردادش است و براي جلوگيري از ضرر احتمالي نبايد با او قرارداد بسته شود. همين مساله به كشمكش ميان مظلومي و افشارزاده تبديل مي‌شود. سرمربي استقلال به افشارزاده تاكيد مي‌كند كه تيمش نياز به هافبك دارد و در ادامه راه به مشكل خواهد خورد. سرمربي استقلال حتي در نشست خبري روز گذشته نيز اشاره كرد كه پرونده جذب بازيكن براي او تمام نشده است. معناي صحبت‌هاي مظلومي اين است كه او اصرار زيادي به جذب بازيكن خارجي دارد. افشارزاده اما چندين‌بار پاسخ سرمربي استقلال را داده و گفته كه اين تيم نيازي به بازيكن ندارد. در چنين شرايطي مشكلات مالي باشگاه استقلال و اعتراض شديد بازيكنان اين تيم به عدم پرداخت مطالبات‌شان در ماه‌هاي گذشته هم اخيرا صداي پرويز مظلومي را درآورد و حتي در مقطعي خبر اعتصاب بازيكنان هم در رسانه‌ها سروصداي بسيار زيادي را به راه انداخت. به اين ترتيب حاشيه و اختلاف‌نظر و سليقه در استقلال در چند هفته گذشته به اوج خود رسيده است و همين مساله باعث شده هر روز اخباري گوناگون از اين تيم در رسانه‌ها منتشر شود.
    
استقلال با اينكه يكي از مدعيان اصلي كسب عنوان قهرماني ليگ برتر است و به فينال جام حذفي هم رسيده، اما با مشكل بزرگ عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه دست و پنجه نرم مي‌كند. درست مشكلي كه اكثر تيم‌هاي فوتبال ايران درگير آن هستند و اين روزها پرسپوليس فقط به لطف بازي زيباي تيم برانكو و حضور در كورس قهرماني توانسته به شكلي قابل‌توجه اين مشكل را حل كند. آن هم در حالي كه رقيب اصلي و سنتي اين تيم اين روزها همان‌طور كه اشاره شد به‌شدت از فقر تماشاگر در بازي‌هاي خانگي رنج مي‌برد. استقلالي‌ها مدت‌هاست كه با تشكيل كارگروه‌هاي تخصصي، در حال مطالعه روي راهكار‌هاي متفاوت براي باز كردن پاي هواداران‌شان به ورزشگاه آزادي هستند؛ راهكارهايي كه البته هنوز آن‌طور كه بايد و شايد جواب نداده است. يكي از اين راهكار‌ها، رايگان كردن حضور هواداران استقلال در ورزشگاه آزادي است. درست مثل پرسپوليسي‌ها.
يكي ديگر از راهكارهاي جدي ديگر مورد توجه مسوولان باشگاه استقلال اما به نظر مي‌رسد كه نزديك كردن چهره‌هاي محبوب استقلال به اين تيم باشد تا ميزان محبوبيت نزد هواداران روي نيمكت و در كادر فني هم تا حدودي بالانس شود. بي‌گمان فرهاد مجيدي را حتي اگر نتوان محبوب‌ترين استقلالي همه تاريخ دانست، مي‌توان محبوب‌ترين چهره سال‌هاي گذشته استقلال معرفي كرد. حالا استقلالي‌ها بدشان نمي‌آيد كه اين چهره محبوب‌شان كه تنها نامش و حضورش در كنار تيم مي‌تواند پاي ده‌ها هزار هوادار را به ورزشگاه باز كند، كنار تيم خود آورده و به صورت رسمي از وي روي نيمكت استفاده كنند. آن هم در روزهايي كه اين تيم شرايط بسيار خوبي در جدول رده‌بندي دارد و روز به روز به قهرماني در ليگ نزديك و نزديك‌تر مي‌شود.
    
با توجه به اينكه فرهاد مجيدي به تازگي به ايران بازگشته و از سوي ديگر مدت‌هاست كه منصور پورحيدري در بستر بيماري است و عملا شرايط همراهي استقلال را ندارد، همين مساله باعث شد ديروز اخباري در محافل ورزشي و رسانه‌ها درباره احتمال حضور فرهاد مجيدي در استقلال به عنوان سرپرست منتشر شود. استقبال فرهاد مجيدي از امور مديريتي در فوتبال و خلأ يك سرپرست كاريزماتيك در استقلال مي‌تواند منجر به اين شود كه استقلالي‌ها در نظر دارند تا به زودي از وجود فرهاد مجيدي به عنوان سرپرست جديد تيم‌شان استفاده كنند تا به اين ترتيب هم خلأ يك چهره مطرح در غياب پورحيدري روي نيمكت شان را پر كنند و هم از طرفي مي‌توانند با استفاده مستقيم از فرهاد مجيدي روي نيمكت داغ استقلال، از محبوبيت وي استفاده كرده و پاي هواداران استقلال را به ورزشگاه باز كنند. چند روز پيش نيز سايت باشگاه استقلال خبري را روي خروجي‌اش گذاشت با اين مضمون كه فرهاد مجيدي به زودي بعد از حضور در ايران، در تمرين استقلال حضور پيدا خواهد كرد. البته سايت باشگاه استقلال هيچ اشاره ديگري به استفاده اين باشگاه از فرهاد مجيدي روي نيمكت اين تيم نكرد، اما شايد بتوان اين خبر را پيش‌درآمدي براي حضور فرهاد مجيدي روي نيمكت استقلال دانست. البته اگر همه‌چيز همان‌طور كه مديران باشگاه به آن فكر مي‌كنند، قرار باشد پيش برود. تازه با توجه به حوادث اخير هيچ بعيد نيست كه شايعه حضور مجيدي به عنوان سرپرست استقلال هم مثل تمام اخبار اخير تكذيب شود.
    
حرف‌وحديث‌هاي زيادي از باشگاه استقلال به گوش مي‌رسد كه مظلومي حتي افشارزاده را تهديد به استعفا كرده است و با واكنش تند افشارزاده هم روبه‌رو شده است. خبرهاي منتشر شده حكايت از اين مساله دارد كه مشاوران مظلومي او را به خاطر شرايط خوب تيم در صدر جدول و حضور در كورس قهرماني از اين تصميم منصرف كرد‌ه‌اند. با اين حال وقتي خبر استعفا منتشر شد مظلومي در كنفرانس خبري پيش از بازي مقابل نفت تهران به آن واكنش نشان داد و گفت: « اين مساله شايعه‌اي بيش نيست و من نمي‌دانم چه كسي اين شايعه را مطرح كرده است. فكر كنم موضوعي كه به آن اشاره كرديد حتي در حد شايعه هم نباشد، من با قدرت به كارم ادامه مي‌دهم چرا كه هنوز اتفاقي نيفتاده است كه بخواهم استعفا بدهم. تيم ما همچنان مدعي جدي قهرماني است.» واكنش بهرام افشارزاده، سرپرست باشگاه استقلال هم به انتشار اين اخبار اين جملات بود: «چنين چيزي صحت ندارد. متاسفانه استقلال آن‌طور كه بايد و شايد نتوانست مقابل استقلال اهواز خوب بازي كند و اين حرف‌وحديث‌ها نيز به وجود آمد. برخي‌ها براي استقلال حاشيه درست مي‌كنند وگرنه استعفاي مظلومي صحت ندارد و او محكم به كارش ادامه خواهد داد.»
    
خيلي‌ها انتشار شايعه استعفاي مظلومي را بي‌ربط به انتشار شايعه حضور فرهاد مجيدي در استقلال نمي‌دانند. اتفاقات اخير نشان مي‌دهد كه انتشار هر خبر پشت پرده‌اي اين روزها در استقلال تكذيب مي‌شود. به هر حال اگر فرض بگيريم كه اين شايعه درست است، مشخص مي‌شود كه مظلومي به خوبي متوجه پشت پرده داستان فرهاد در استقلال قرار گرفته و مي‌داند كه حضور مجيدي در سمت سرپرستي مي‌تواند زمينه‌ساز حضور او در سال آينده به عنوان سرمربي استقلال باشد. ضمن اينكه با حضور اين چهره تركيب و هارموني كادر فني او هم با مشكلاتي مواجه خواهد شد. با تمام اين تفاسير استقلالي‌ها ديروز به كل اين شايعات را تكذيب كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون