• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3465 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۵ بهمن

كفاشيان نمي‌تواند هم مردم را راضي نگه دارد و هم افراد طبقه سوم را!

كي‌روش: به فدراسيون آمده‌ام تا نه استعفا كه درخواست استعفايم را دهم

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران پيش از ورود به فدراسيون فوتبال براي ارايه استعفانامه‌اش در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات‌شان پاسخ داد.
كارلوس كي‌روش كه براي ارايه استعفانامه‌اش به فدراسيون فوتبال رفته بود، در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سوالي درباره اينكه آيا يكي از دلايل استعفايش ممانعت از حضور او در جلسه با جياني اينفانتينو بوده است، گفت: خيلي صادقانه مي‌گويم كه من احتياجي به حضور در جلسه‌اي كه افرادي مثل اينفانتينو، زيدان يا آلكس فرگوسن باشند، ندارم. من هيچ مشكلي با كفاشيان ندارم اما وقتي برخي نزديكان او سعي مي‌كنند مشكل‌سازي كنند آن وقت است كه به مشكل برمي‌خوريم. اگر خيلي شفاف مسائل را مرور كنيم، متوجه مي‌شويد كه هيچ مشكلي با كفاشيان ندارم اما به اين نتيجه رسيده‌ام كه بايد با رفتنم، به او كمك كنم. خيلي شفاف و صريح بگويم اگر آقاي كفاشيان من را نگه دارد، قطعا مردم خوشحال مي‌شوند و همين امر هم سبب مي‌شود تا مردم از او حمايت كنند ولي افرادي از گروه طبقه سوم فوتبال از حضورم در تيم ملي قطعا ناخرسند خواهند بود.
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران با بيان اينكه ماندن من سبب ايجاد دشواري براي كفاشيان خواهد شد گفت: براي آقاي كفاشيان دشوار است كه من در تيم ملي باشم و وقتي من كنار بروم، آنگاه حمايت‌هاي مادي از تيم ملي فراهم خواهد شد. آقاي كفاشيان در عين حال هم نمي‌تواند مردم را راضي نگه دارد و هم افراد گروه طبقه سوم فوتبال را. امروز هم در محل فدراسيون حضور پيدا كردم تا استعفاي خودم را به تاريخ 30 آوريل 2016 به فدراسيون فوتبال ايران تحويل دهم و مطمئنم اين امر به تيم ملي و آقاي كفاشيان كمك خواهد كرد تا مشكلات مادي رفع شود. باز هم بايد تكرار كنم كه به خاطر عدم حضورم در جلسه با اينفانتينو مشكلي نداشتم اما صراحتا تاكيد مي‌كنم كه نه از سوي كفاشيان و نه از كميته تشريفات فدراسيون، تماسي براي حضور در هيچ جلسه‌اي دريافت نكردم. خود كفاشيان هم گفت كه وقت نداشته با من تماس بگيرد و من را دعوت كند. مطلب بعدي كه بايد بگويم اين است كه همه بازيكنان، مهندسان و مسوولان فوتبال ايران از بدو ورودم در چهار سال پيش با طراحي ساختمان آكادمي فوتبال، در ارتباط بودند و اين مركز قرار بود مركزي در سطح جهاني باشد كه تمام باشگاه‌ها و تيم‌هاي ملي بزرگ براي ارتقاي سطح بازيكنان‌شان از آنها استفاده مي‌كنند. در اين مدت من و دستيارانم بسيار سخت كار كرديم و طراحي‌هاي لازم انجام شد. مقدمات كار پيش رفت و كار را خودمان استارت زديم. اين مركز قرار بود ميراثي از من براي فوتبال ايران باشد كه مانند فرزندم مي‌خواستم آن را براي خدمت به فوتبال ايران بزرگ كنم.
سرمربي پرتغالي تيم ملي در ادامه با اشاره به «نقش رييس كميته پزشكي فدراسيون فوتبال در تغيير كاربري ساختمان آكادمي» گفت: در مقطع دوم اين خانم پزشك در ساخت مركز دخالت و در واقع از موقعيت سوءاستفاده كردند. من يك روز به خودشان گفتم كه خواهش مي‌كنم اين كار را نكنيد چون تجهيزات ريكاوري پيشرفته و دستگاه‌هاي تمريني اين مركز بسيار حساس و مهم هستند و براي آينده فوتبال ايران مفيدند. به نظر مي‌رسد امروز يكي از ميراث‌هايم را از دست دادم و آن طور كه مي‌خواستم نشد. شايد اين كار به خاطر برخي منافع پزشكي يا كلينيكي آن افراد بود كه به اين صورت درآمد. بازيكنان بزرگي مثل علي كريمي و جواد نكونام و نيز بزرگاني مثل افشين پيرواني شاهد ساخت اين مركز تمريني بودند اما متاسفانه اكنون كار به اينجا كشيده شده است. تكرار مي‌كنم كه من به فدراسيون آمده‌ام تا نه استعفا كه درخواست استعفايم را به رييس فدراسيون ارايه دهم و تصميم نهايي در اختيار كفاشيان خواهد بود. با هر تصميمي كه در اين خصوص گرفته شود، مشكلي ندارم. تنها چيزي كه با آن مشكل دارم اين است كه برخي افراد صحبت‌هاي خلاف واقعيت را مطرح مي‌كنند وگرنه من با صلح و صفا به ايران آمدم و هميشه همين گونه خواهم بود. با خروج من اين مسير باز خواهد شد و همان افرادي كه حمايت‌هاي زيادي از تيم ملي اميد ايران انجام دادند، تيم ملي بزرگسالان را نيز حمايت خواهند كرد. سرمربي تيم ملي فوتبال ايران با انتقاد از برخي مطالب مطرح شده در زمينه ارتباط او و كميته بازاريابي فدراسيون فوتبال تصريح كرد: واقعيت اين است كه يك نفر از كميته بازاريابي فدراسيون با من تماس گرفت و من هيچ ارتباطي با اين كميته ندارم و در استخدام كميته بازاريابي فدراسيون فوتبال نيستم. كي‌روش در واكنش به سوال خبرنگار صداوسيما نيز گفت: خودتان هم گاهي باعث ايجاد حاشيه مي‌شويد و صحبت‌هاي‌تان باعث خنده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون