• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3465 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۵ بهمن

روايت احمد توكلي از ليست‌هاي انتخاباتي

از اتحاد اصلاح‌طلبان حمايت مي‌كنم

گروه سياسي| يك اصولگرا مدافع ائتلاف اصلاح‌طلبان شد؛ دفاعي كه البته معني حمايت نمي‌دهد. احمد توكلي گفته تمام برگه راي خود را با اسامي ليست اصولگرايان پر خواهد كرد اما حضور اصلاح‌طلبان را هم باعث پرشور شدن انتخابات مي‌داند. اين اما تنها تعريف و تمجيد او از جريان رقيب نيست. او ديروز در نشست خبري‌اش در كافه خبر خبرآنلاين افزود: «برخورد آقايان عارف و تابش را كه درباره تاييد‌صلاحيت‌ها ديدم خيلي متين بود.» با اين حال توكلي تقريبا مطمئن است كه كرسي‌هاي مجلس، حداقل در تهران سهم جريان اصولگرا خواهد بود. او اما در اظهارنظري كه شايد گلايه‌اي هم در دل خود داشته باشد مي‌گويد كه اگر او و علي لاريجاني در بستن فهرست اصولگرايان نقش داشتند شايد وضعيت اين فهرست قدري متفاوت مي‌شد. توكلي البته در كنار همه اينها روي خوشي به فهرست صداي ملت نشان نداده و گفته كه اين ليست احتمالا براي اصولگرايان بي‌ضرر نيست. اما نكته برجسته ديگر سخنان روز گذشته توكلي آنجاست كه او سعي مي‌كند همچنان موضع خود را به عنوان يكي از منتقدان دولت حفظ كند؛ منتقدي كه البته با صفر تا صد آنچه كه در دولت مي‌گذرد مخالف نيست. نمونه آن هم اظهارنظر او درباره «برجام 2» است. جايي كه توكلي ضمن انتقاد از اصل حرف رييس‌جمهوري نسبت به ادبيات وي انتقاداتي را مطرح  مي‌كند.
به ليست اصولگرايان راي مي‌دهم
احمد توكلي به سوالات متعددي درباره ليست انتخاباتي ائتلاف اصولگرايان پاسخ داد و با دفاع از آن اعلام كرد كه به تمامي اين ليست راي خواهد داد. اين نماينده تهران در نشست خبري‌اي كه در كافه خبر خبرآنلاين برگزار شد، در پاسخ به سوالي كه به ليست ائتلاف اصولگرايان با حضور بيش از 50درصدي جبهه پايداري اشاره داشت و سخن پيشين وي را يادآور مي‌شد كه «جبهه پايداري پاشنه آشيل اصولگرايان است»، گفت: گله‌اي كه از جبهه پايداري داشتم به اين جهت بود كه از جمع بيرون رفتند، اما الان اين ائتلاف جدي است. من در تشكيل اين ائتلاف نقشي نداشتم و مدت‌هاست در جلسات فراكسيوني شركت نكرده‌ام. وي در پاسخ به اينكه خودش به چند درصد اين ليست راي مي‌دهد؟، نيز گفت: من حتما ليستي راي مي‌دهم تا در مجموع اصولگرايان بتوانند وارد مجلس شوند.
از ائتلاف اصلاح‌طلب‌ها
دفاع مي‌كنم
نماينده مردم تهران در مجلس گفت: همان‌طور كه از ائتلاف اصولگرايان دفاع مي‌كنم، از ائتلاف اصلاح‌طلب‌ها هم دفاع مي‌كنم چون ضررهاي زيادي از فقدان حزب در مجلس داشته‌ايم. احمد توكلي در پاسخ به سوالي كه نظر وي را درباره ائتلاف اصلاح‌طلب‌ها مي‌پرسيد و اينكه آيا تهديدي جدي براي اصولگرا به شمار مي‌رود يا نه؟ اظهار كرد: برخورد آقايان عارف و تابش را كه درباره تاييد صلاحيت‌ها ديدم خيلي متين بود. ضمن اينكه به قانون تمكين كردند، اعتراضات‌شان را سازمان يافته و درست مطرح كردند. آقاي تابش حرف درستي را عنوان كردند مبني بر اينكه نيروهاي جديد را وارد مي‌كنيم. اين نظر مباركي است. فكر مي‌كنم مشكل جدي نداشته باشيم و خيلي خوب رقابت كنيم. وي تاكيد كرد: من از حضور اصلاح‌طلب‌ها احساس خطر نمي‌كنم. از مشاركت‌شان دفاع مي‌كنم، آن هم به دليل افزايش حضور و مشاركت مردم. اما فكر مي‌كنم كه برنده انتخابات در تهران اصولگرايان هستند.
سليقه متفاوت لاريجاني
 با ائتلاف اصولگرايان
توكلي درباره حضور پيدا نكردن لاريجاني در ائتلاف اصولگرايان نيز گفت: آقاي لاريجاني سليقه‌اش چيز ديگري بود و به طرز رسيدن به ليست نهايي انتقاداتي داشت. اما نبودن ايشان خيلي تاثيرگذار نيست. به‌خصوص كه خودش نامزد حوزه انتخابيه تهران نيست و حزبي هم ندارد. البته اگر من يا آقاي لاريجاني در جريان تعيين ليست اصولگرايان بوديم حتما تاثيراتي مي‌گذاشتيم. وي درباره احتمال حضورش در ليست صداي ملت نيز بيان كرد: انتشار اين ليست به هر ميزاني كه نشانه اختلاف ميان اصولگرايان باشد، بي‌ضرر نيست اما تعيين‌كننده هم نيست. نمي‌دانم در ليست صداي ملت هستم يا خير. چون با من صحبتي نشده است. در هر حال من نامزد اصولگرايان هستم.
از برجام 2 دفاع مي‌كنم
وي در رابطه با موضوع برجام 2 كه از سوي رييس‌جمهور مطرح شده نيز گفت: من اين ادبيات را نمي‌پسندم. چون در اين صورت اشكالاتي كه به برجام 1 وارد است به برجام 2 هم منتقل مي‌شود. نماينده تهران در واكنش به توضيح خبرنگاران كه به استناد سخنان رييس‌جمهور منظور از برجام 2 را وفاق و وحدت داخلي و مذاكره ميان جناح‌ها در حل مسائل كشور عنوان مي‌كردند، گفت: به اعتقاد من هم گفت‌وگو و تفاهم ملي خيلي خوب است و اگر مقصود از برجام2 چنين محتوايي باشد، از آن دفاع مي‌كنم. اما با چنين نامي براي اين محتوا موافق نيستم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون