• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3473 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۴ اسفند

عدد نوشت

بازده پرداخت مطالبات قطعه‌سازان  

مديرعامل يك شركت قطعه‌ساز گفت: در زمان تحريم‌ها مطالبات معوق ما از ايران‌خودرو به 180 روز نيز رسيده بود اما اكنون فرآيند پرداخت‌ها به 90 روز رسيده است. حميدرضا صمدي اظهار كرد: متاسفانه شرايط بازار در اوايل پاييز امسال و توقع نادرست براي كاهش قيمت خودرو موجب تاثيرپذيري خودروسازان و قطعه‌سازان و باعث شد زمان پرداخت مطالبات قطعه‌سازان به 120 روز برسد. وي حمايت تمام قد دولت را لازمه ادامه حيات صنعت كشور از جمله خودرو، فولاد، پتروشيمي و نظاير آن دانست و گفت: تسهيلاتي كه براي حمايت از خودروسازان درنظر گرفته شده به صورت كامل پرداخت نشده و دولت بايد از محل سرمايه درگردش نسبت به حمايت همه‌جانبه از صنعت اقدام كند.

تعداد معادن تعطيل سنگ

رييس انجمن سنگ از تعطيلي ۷۰۰ معدن سنگ در كشور طي سه سال اخير خبر داد و گفت: تعطيلي معادن سنگ، ميزان توليد اين صنعت را ۳۵ درصد كاهش داده است. ابوالقاسم شفيعي اظهار داشت: به دليل تشديد ركود، بسياري از كارخانه‌هاي سنگ‌بري كشور تعطيل شده‌اند، در حال حاضر حدود 40 درصد معادن سنگ غيرفعال هستند كه اگر فكري به حال آنها نشود، اين تعطيلي به ميزان 20 درصد افزايش خواهد يافت. وي با بيان اينكه تعطيلي معادن سنگ، ميزان توليد اين صنعت را 30 تا 35 درصد كاهش داده است، افزود: كارخانه‌هاي سنگ‌بري به دليل ركود و كاهش توليد مجبور به تعديل و اخراج بخشي از نيروي كار خود شده‌اند كه مي‌توان به تعطيلي سه معدن در آذربايجان غربي و بيرجند كه هر كدام 60 تا 70 كارگر داشته‌اند، اشاره كنيم.

مصرف برق ايران  

اين مقام مسوول با بيان اينكه ظرفيت نيروگاهي برق كشور با دو برابر افزايش در طول ۱۰ سال، از ۳۷ هزار مگاوات به ۷۴ هزار مگاوات رسيده است، اظهار داشت: 5/21 درصد توليد برق از نيروگاه‌هاي بخاري، ۳۵ درصد از نيروگاه‌هاي گازي، ۲۵ درصد از نيروگاه‌هاي سيكل تركيبي، 2/15درصد از نيروگاه‌هاي برقابي و مابقي از نيروگاه‌هاي اتمي، ديزلي، توليد پراكنده و تجديدپذير تامين مي‌شود. وي با يادآوري اينكه هم‌اكنون ايران از نظر ظرفيت نيروگاهي حايز رتبه اول در منطقه و خاورميانه و رتبه ۱۴ جهاني است، بيان كرد: مصرف برق كشور در ۱۰ سال گذشته ۱۲۵ ميليارد كيلووات ساعت بوده كه در پايان سال ۹۳ به بيش از ۲۲۰ ميليارد كيلووات ساعت رسيده است.

تعداد كمپرسورهاي رفع توقيف شده  

وزير نفت از رفع توقيف و آزادسازي ۳۰ دستگاه كمپرسور فازهاي پارس جنوبي توسط شركت زيمنس آلمان خبر داد. دور جديد مذاكرات ايران و زيمنس آلمان امروز با حضور بيژن زنگنه وزير نفت و «يو‌كازر» مديرعامل زيمنس در تهران انجام شد. زنگنه با بيان اينكه ايران به كمپرسورهاي گازي و ماشين‌آلات زيمنس براي توليد گاز نياز دارد، گفت: اميدواريم فصل جديدي در همكاري ميان ايران و شركت زيمنس در پساتحريم آغاز شود. وزير نفت با اعلام اينكه به دليل تحريم بسياري از تجهيزات و ماشين‌آلات اين شركت به ايران نيامده است، تصريح كرد: اين تجهيزات براي فازهاي پارس جنوبي، ال. ان.‌جي و برخي پالايشگاه‌هاي كشور همچون ستاره خليج فارس است كه آزادسازي اين تجهيزات بعد از لغو تحريم‌ها آغاز شده است. ايران در مورد اين شركت به آينده نگاه مي‌كند و اين شركت قول داد كه در حمل كمپرسورها و توربين‌ها و همچنين براي راه‌اندازي هرچه سريع‌تر آنها كمك كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون