• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3473 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۴ اسفند

خبركوتاه

اعتصاب بازيكنان پرسپوليس با هدايت طارمي
بازيكنان تيم فوتبال پرسپوليس طبق برنامه از پيش اعلام شده قرار بود ساعت 16 ديروز در ورزشگاه درفشي‌فر براي شركت در تمرين حضور پيدا كنند. آنها ابتدا به سالن وزنه رفتند اما پس از آن حاضر نشدند در زمين چمن براي ادامه تمرين حضور يابند. مهدي طارمي به نمايندگي از بازيكنان اعلام كرد تا زماني كه پول آنها پرداخت نشود حاضر نيستند به تمرين بپردازند. پس از اين موضوع تركاشوند مشاور اقتصادي باشگاه پرسپوليس در محل تمرين حضور پيدا كرد و با بازيكنان به گفت‌وگو پرداخت اما آنها باز هم حاضر نشدند كه تمرين كنند. در اين بين طارمي با برخوردي نامناسب با عكاسان و خبرنگاران، خطاب به مسوولان ورزشگاه گفت: چه كسي اينها را به داخل راه داده است. آنها را از محل تمرين بيرون كنيد. اين جمله طارمي اعتراض خبرنگاران را به دنبال داشت و آنها اين سوال را مطرح كردند كه مگر تيم بزرگ‌تر ندارد؟ طارمي هم به خبرنگاران گفت: بزرگ‌تر تيم من هستم، چه كسي مي‌خواهد حرف بزند؟ البته اين مهاجم برخورد فيزيكي بدي هم با يكي از عكاسان داشت و اگر دخالت ديگران نبود ممكن بود با رفتار تامل برانگيز او كار به جاهاي باريك‌تر هم برسد. زماني كه بازيكنان قصد ترك تمرين را داشتند هواداران تيم براي آنها به صورت تمسخرآميز دست زدند. البته محمدانصاري و محسن بنگر كه جزو اعتصاب‌كنندگان نبودند به هنگام خروج با تشويق هواداران مواجه شدند. البته اتفاقات ديروز تمرين پرسپولسي باعث شد علي‌اكبر طاهري از نمايندگان بازيكنان اعتصاب‌كننده خواست كه به باشگاه بروند تا با آنها صحبت كند. بايد ديد واكنش مسوولان باشگاه پرسپوليس به اين داستان چه خواهد بود.

آزمون سخت امريكا، شيلي و آرژانتين در كوپا آمه‌ريكا
آيين قرعه‌كشي صدمين دوره از رقابت‌هاي كوپا آمه‌ريكا در نيويورك برگزار شد و تيم‌هاي حاضر در اين رقابت‌ها حريفان خود را شناختند. اين براي نخستين‌بار است كه رقابت‌هاي كوپا آمه ريكا در كشوري غير از امريكاي جنوبي برگزار مي‌شود تا جايي كه كنفدراسيون فوتبال امريكاي جنوبي تصميم گرفت كه به مناسبت صدمين سال از آغاز نخستين دوره رقابت‌هاي كوپا آمه ريكا اين رقابت حساس را در كشوري غير از كشورهاي امريكاي جنوبي برگزار كند و ايالات متحده امريكا به عنوان ميزبان اين دوره خاص انتخاب شد. تيم‌هاي شركت‌كننده در اين رقابت‌ها در چهار گروه با هم رقابت مي‌كنند. تيم ملي امريكا كه ميزبان اين رقابت‌هاست در گروه سختي قرار دارد و بايد با تيم‌هاي پاراگوئه، كلمبيا و همچنين كاستاريكا رقابت كند. آرژانتين و شيلي هم در يك گروه قرار دارند و آلبي سلسته مي‌تواند انتقام شكست برابر شيلي در فينال دور قبل را بگيرد.
      گروه‌اول: امريكا، كلمبيا، كاستاريكا، پاراگوئه      گروه دوم: برزيل، اكوادور، هايتي، پرو
     گروه سوم: مكزيك، اروگوئه، جاماييكا، ونزوئلا
    گروه چهارم: آرژانتين، شيلي، پاناما، بوليوي. اين رقابت‌ها قرار است كه در تابستان سال جاري به ميزباني امريكا برگزار شود.

پاسخ فدراسيون جهاني شطرنج به ادعاي سايت روسي
روز يكشنبه يك سايت روسي مدعي شده بود كه در حاشيه برگزاري مسابقات شطرنج گرند پري تهران مشكلاتي براي شركت‌كنندگان ايجاد شده است به‌طوري كه شركت‌كنندگان نسبت به پوشش خود مشكل داشتند. همچنين دو شطرنج باز خانم نيز كه براي پياده روي به پارك رفته بودند در راه بازگشت به هتل يكي از آنها مورد آزار يك فرد قوي هيكل قرار گرفت. جفري بورگ، نماينده فدراسيون جهاني شطرنج نسبت به ادعاي اين سايت روسي واكنش نشان داد و گفت: پر واضح است كه آقاي سوروف (كسي كه اين خبر را منتشر كرده است) به سرعت موارد بسيار منفي را منتشر مي‌كند بدون اينكه حتي زحمتي براي اثبات حقيقي بودن آن بكشد كه آيا واقعيت دارد يا خير؟ حتي قبل از اينكه مسابقات شروع شود، او در مورد اينكه بازيكنان بايد با لباس مرسوم در كشور مربوطه در مسابقه حضور پيدا كنند، انتقاد مي‌كرد. با وجود اينكه حتي يكي از بازيكنان هم اعتراضي در اين مورد نداشت سوروف در موارد مختلفي انتقاد داشت. در مورد ميزباني ايران او متوجه اين مساله نيست كه بايد از اين موضوع كه پيشرفت شطرنج در كشورهايي مثل ايران براي بازيكنان جوان و نوجوان بسيار سودمند است استقبال كرد و برگزار‌كنندگان كاري تمام عيار در آماده‌سازي سالن مسابقات به شكل بسيار عالي، فرصتي ارزنده براي شركت‌كنندگان گرند پري ايجاد كرد. طي اين جريان برگزار‌كنندگان در جلسه فني توصيه كرده بودند كه بازيكنان از هتل يا محل مسابقه با اتومبيل جابه‌جا شوند. بعد از اينكه خانم گونينا حادثه را گزارش داد، برگزار‌كنندگان علاوه بر اين توصيه كردند كه آنها بازيكنان را در طول مسير توسط كارمندان فدراسيون همراهي كنند. آقاي سوروف به اغراق كردن موضوعات به جهت مسائل شخصي خودش اصرار دارد و به وضوح تمايل دارد مسائل را تبديل به يك نمايش دراماتيك كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون