• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3482 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۵ اسفند

خبر كوتاه

رييس‌جمهور سابق برزيل بازداشت شد
پليس برزيل با حمله به خانه لوئيز ايناسيو لولاداسيلوا، رييس‌جمهور سابق اين كشور را در ارتباط با انجام تحقيقاتي درباره فساد مالي او بازداشت كرد. اين اقدام بخشي از تحقيقات گسترده در مورد ادعاي فساد مالي و پولشويي در شركت دولتي كمپاني نفت پتروبراس است. دفتر اصلي رييس‌جمهور سابق در سائوپولو و همچنين چندين محل ديگر در ارتباط با فابيوس لوئيز يكي از پسران او از جمله اهداف پليس در حمله اخير بودند. پليس فدرال برزيل گفته است كه لولا مورد بازجويي قرار خواهد گرفت. اما رييس‌جمهور سابق برزيل اتهامات وارده را رد كرده است. ده‌ها مديراجرايي و سياستمدار در ارتباط با اين اتهامات دستگيرشده يا تحت بازجويي قرار دارند. لولا داسيلوا دو دوره از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ ميلادي رييس‌جمهور برزيل بود.

مذاكرات اتحاديه اروپا و تركيه
روز گذشته دونالد تاسك، رييس شوراي اروپا و رجب‌طيب‌اردوغان، رييس‌جمهور تركيه براي تقويت ديدگاه مشترك آنها در مورد بحران پناهجويان ديدار و مذاكره كردند. در اين ديدار كه در استانبول تركيه انجام شد دو طرف گفت‌وگويي در مورد راه‌هاي جلوگيري از ورود صدها هزار پناهجوي سوري به يونان داشتند. گفته مي‌شود دونالد تاسك در اين ديدار موضوع بازگرداندن پناهجويان از جزاير يونان به تركيه را نيز مطرح كرده است كه موضع تركيه در اين خصوص كماكان روشن نيست.

تظاهرات در منطقه سبز بغداد
ده‌ها هزاران تن از حاميان مقتدي صدر به فراخوان وي پاسخ داده و در مقابل دروازه‌هاي منطقه خضراء بغداد، دست به تظاهرات زدند. اين در حالي است كه تدابير شديد امنيتي در پايتخت عراق برقرار شده و نخست‌وزير پايبندي تظاهرات‌كنندگان به قانون را خواستار شده است. مقتدي صدر، رهبر جريان صدر عراق كه خواستار برگزاري اين تظاهرات شده بود، خود نيز در ميان تظاهرا‌ت‌كنندگان حاضر شد و به سخنراني پرداخت. تظاهرات‌‌كنندگان با تجمع در برابر برخي ورودي‌هاي منطقه خضراء بغداد، كه ساختمان‌هاي دولتي و سفارتخانه‌هاي خارجي در آن واقع شده است، خواهان مبارزه با فساد و بهبود شرايط سياسي- امنيتي در كشورشان شدند. پيش‌تر دستگاه‌هاي امنيتي بغداد اعلام كرده بودند كه هيچ مجوزي براي برگزاري چنين تظاهراتي را صادر نكرده‌اند و مسووليت هرگونه ناآرامي در پايتخت را متوجه رهبران جريان صدر دانسته‌اند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون