• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3482 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۵ اسفند

براي ارديبهشتي با بوي كتاب

همه مشغول كارند

  زينب كاظم‌خواه/ امسال نمايشگاه كتاب تهران قرار است در شهر آفتاب برگزار شود. مكاني خارج از تهران كه نگراني‌هايي درباره ريزش مخاطب به خاطر دوري و ناشناخته بودن وجود دارد. اما مسوولان اميدوار هستند كه ايستگاه متروي شهر آفتاب تا آغاز نمايشگاه كتاب، آماده شود تا مسيرهاي دسترسي به سالن‌هاي محل استقرار ناشران را از طريق خودروهايي ويژه مشخص، عبور و مرور مردم و بازديدكنندگان را در سطح نمايشگاه، تسهيل كند.
با انتقال نمايشگاه به شهر آفتاب بعضي از ناشران براي حضور در نمايشگاه ترديد دارند، اما مشكل اصلي آنها دسترسي خودشان به شهر آفتاب نيست بلكه نگراني بزرگ‌تري دارند، آن هم آمدن مخاطب به اين مكان جديد است. با اين حال با نگاهي به آمار ناشران شركت‌كننده، مي‌بينيم كه تعداد آنها كم هم نيست. به گفته مسوولان تا هشتم اسفند، ۲۰۴۹ ناشر ثبت نام خود را از طريق مراجعه به سايت انجام دادند.
يكي از تمهيداتي كه مسوولان براي راه‌هاي نشان دادن به نمايشگاه انديشيده‌اند توليد انيميشن‌هايي است كه در ايام برگزاري نمايشگاه كتاب از صدا و سيما پخش مي‌شوند. قرار است كه شهرداري تبليغات ويژه‌اي براي اين رويداد داشته باشد و مسوولان نمايشگاه كتاب روي كمك شهرداري و همچنين صدا و سيما براي تبليغ اين رويداد حساب ويژه‌اي باز كرده‌اند.
گرچه تصويب شد كه نمايشگاه كتاب در شهر آفتاب برگزار مي‌شود، اما يكي از دغدغه‌هايي كه وجود دارد آماده نشدن اين مكان است. اما اميرمسعود شهرام‌نيا، قائم مقام رييس و معاون اجرايي نمايشگاه مي‌گويد كه با پيگيري مسوولان شهرداري دغدغه‌هاي آماده‌سازي نمايشگاه كتاب تهران روز به روز در حال كم شدن است و تاكنون قاليباف شهردار تهران به همراه مديران شهري سه بار از مجموعه نمايشگاهي شهر آفتاب بازديد كرده‌اند.
شهر آفتاب 168هكتار وسعت دارد كه قبلا گفته شده بود با وسعت 45هزار مترمربع سالن نمايشگاهي و بخش‌هاي جنبي كه براي آن در نظر گرفته شده است يعني با 120 هزار متر، بعد از كشور چين، عنوان بزرگ‌ترين سالن نمايشگاهي آسيا را به‌خود اختصاص خواهد داد. مانند هر سال بخشي از نمايشگاه در فضاي بيروني برگزار مي‌شود، كه به گفته مسوولان اين سازه‌ها از كشور تركيه خريداري شده و هفته‌ آينده وارد گمرك مي‌شوند و پيش‌‌بيني كرده‌اند كه تا اواخر
اسفند ماه نيز اين سازه‌ها براي آماده‌سازي سالن‌ها در فضاي بيروني نمايشگاه وارد شهر آفتاب شوند.
حسين صفري، مدير كميته اجرايي نمايشگاه امسال است و خبر داده كه كميته اجرايي از حدود يك ماه قبل در مجموعه شهر آفتاب مستقر شده و بعد از طراحي و تهيه نقشه مناسب براي جانمايي سالن‌ها، پيشنهاد اين كميته در اين خصوص به كميته‌هاي مختلف اعلام شده است.
همه مشغول كارند تا در زمان موعد، نمايشگاه را در شهر آفتاب برگزار كنند. قرار است 5 فروردين نمايشگاه به مسوولان برگزاري تحويل داده شود تا مانند هر سال ارديبهشت ماه قدري درحال و هواي كتاب نفس بكشيم.
بيست و نهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از تاريخ ۱۵ تا ۲۵ ارديبهشت ماه در مجموعه نمايشگاهي شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون