• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3482 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۵ اسفند

جورج كلوني: ارتقاي ترامپ در حزب جمهوريخواه ديوانه‌كننده است


  بهار سرلك/جورج كلوني درهاي هتل برلين را گشود و مثل يك سفير راه مي‌رفت. كلوني نمونه كامل هاليوود مدرن و يك ستاره قديمي است، گاهي در مقام تهيه‌كننده فيلم مي‌نشيند و گاهي روي صندلي كارگرداني. او فعال سياسي ليبرالي است كه دستاوردي در سياست نصيبش نشده است. اما چه كسي غير از او صبحي را كه روز جهاني اكران تازه‌ترين فيلمش است با آنگلا مركل، صدراعظم آلمان، براي بحث درباره بحران بين‌المللي پناهندگان مي‌گذراند؟
مي‌خندد و مي‌گويد: «من از هيلاري كلينتون حمايت مي‌كنم. براي او خيريه‌اي راه انداخته‌ام. » همين جملات او تاييد باارزشي است. كلوني سال 2012 براي باراك اوباما مراسم خيريه‌اي را برگزار كرد و در يك شب بيش از 12 ميليون دلار جمع‌آوري كرد. او ديگر رقيب دموكرات كلينتون را هم دوست دارد: «من عاشق برني سندرز هستم و خيلي خوشحالم او هم در اين رقابت شركت كرده است. او مباحث را تا آنجا پيش مي‌برد كه هرگز در سياست امريكا صحبتي از آنها نشده است: شكاف بين ثروتمند و فقير، كه روز به روز بدتر و بدتر مي‌شود.» كلوني اراده سندرز را در اين باره تحسين مي‌كند اما مي‌گويد همين ويژگي شخصيتي او است كه باعث سقوطش در سطح ملي مي‌شود.
او مي‌گويد ارتقاي نامزدي دونالد ترامپ در حزب جمهوريخواه ديوانه‌كننده است. كلوني يك بار در كنار اين مرد نشسته و مورد توهين او قرار گرفته بود: «يك بار دونالد را ديدم. در اتاقكي نشسته بودم و مدتي با او حرف زدم. بعد او از لري كينگ تقليد كرد و گفت قد من خيلي كوتاه است.» و من در دلم مي‌گفتم: «دونالد، خب من تمام اين مدت را روي صندلي نشسته‌ام»!
كلوني درباره دونالد ترامپ مي‌گويد: «او يك فرصت‌طلب است. حالا هم فاشيست شده است؛ يك فاشيست بيگانه‌هراس. » اما كلوني اميدش را از دست نداده است. او نقل‌قولي قديمي را كه مي‌گويند گفته وينستون چرچيل است تكرار مي‌كند: « پس از اينكه امريكايي‌ها همه احتمالات را از دست داده‌اند مي‌تواني روي اينكه آنها كار درست را انجام مي‌دهند حساب باز كني.»
«بگذاريد واقع‌بينانه به قضيه نگاه كنيم. مي‌دانيد حقيقت امر اين است كه فصل انتخابات است و همه‌چيز درهم و برهم مي‌شود و بلندترين صداها، صداي افراط‌گرايان است. بنابراين ايده‌هاي احمقانه وحشتناكي به گوش‌تان مي‌رسد، مثل اينكه گفته بودند مي‌خواهيم مسلمان‌ها را به كشور راه ندهيم. روي پلاك مجسمه آزادي اين جمله حك شده است: «پشت به پشت انسان بياوريد.» جلوگيري از ورود مسلمان‌ها هرگز اتفاق نخواهد افتاد.»
كلوني احساسي براي رييس‌جمهور شدن ندارد: «زندگي‌ام را دوست دارم و فكر مي‌كنم آدم‌هايي كه من را مي‌شناسند تصور مي‌كنند من آدمي كاملا مثبت هستم و حس جالبي به زندگي دارم.» او كه در طول سال‌هاي فعاليتش در سينما  صنعت فيلمسازي را تصاحب كرده، نقشي نه‌چندان بلند در تازه‌ترين ساخته برادران كوئن ايفا كرده است. او در فيلم «درود بر سزار!» ستاره دنياي سينماست و در اين فيلم نيز همين نقش را ايفا مي‌كند، در واقع نسخه‌ كلوني در دهه 1950 را در فيلمي كه بخشي از آن مربوط به خط توليد سوررئال عصر طلايي هاليوود است. برادران كوئن فيلم «درود بر سزار!» را بخشي از «سه‌گانه بيشعوري» مي‌دانند و مي‌گويند اين چهارمين بار است كه كلوني در فيلم آنها به نوعي نقش يك احمق را بازي مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون