• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3482 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۵ اسفند

سيدعلي خميني:

پيروزي‌ها سرخوش و شكست‌ها مأيوس‌مان نكنند

گروه سياسي|پيروزهاي ميدان سرخوش نباشند و شكست‌خوردگان مايوس. اين پيام بيت امام براي طرفين انتخابات هفتم اسفند است. پيامي كه نه از زبان سيد‌حسن كه اين‌بار برادر كوچك‌ترش سيد‌علي خميني پيام‌آور جماران است. سيد‌حسن خميني وقتي براي ثبت‌‌نام به ستاد انتخابات كشور آمده بود بر اين مساله كه مستقل به ميدان آمده تاكيد كرد و خود را به هيچ يك از جناح‌هاي سياسي كشور منتسب نكرد. كار به گونه‌اي پيش رفت كه سيد‌حسن خميني رد صلاحيت شد و از ميدان رقابت كنار گذاشته شد، با همه اينها بيت امام همچنان بر مستقل بودن خويش تكيه دارد و اجازه نمي‌دهد هيچ جريان و اتفاقي استقلالش را خدشه‌دار كند. شايد از همين‌روست كه خميني جوان هم براي طرفين انتخابات پيام دارد. يك طرف را از غرور منع مي‌كند و طرف ديگر را از ياس و نااميدي. به گزارش جماران، سيدعلي خميني در جمع فرماندهان ادوار مختلف و بازنشستگان سپاه حفاظت جماران، گفت: نكته مشترك ديدارهايي كه پيش از اين من با پاسداران بيت امام داشته‌ام اين است كه همه آنها مي‌گفتند دوره حضور ما در جماران بهترين و شيرين‌ترين دوره زندگي‌مان بوده است. اين امر بدون شك ناشي از انفاس قدسي امام بود. عضو بيت امام با اشاره به عظمت شخصيت امام خميني(س) و بزرگي انقلاب اسلامي يادآور شد: وقتي شرايط ايران در پيش از انقلاب و انقلاب‌هاي امروز منطقه را نگاه مي‌كنيم به عظمت كار يك مرد الهي 80 ساله پي مي‌بريم؛ مردي كه در تغيير يك حكومت 2500 ساله كه ادعاي تسلط بر تمام اركان زندگي مردم را داشت و برپايي و حفظ يك حكومت ديگر نقشي تاريخي ايفا كرد. وي با تاكيد بر اينكه انقلاب حتما هزينه دارد، افزود: انقلاب اسلامي ايران به اين وسعت با كمترين هزينه‌ها شكل گرفت. اثبات اين مطلب خيلي راحت است. كافي است ما كشورهاي منطقه مثل مصر، تونس، ليبي و... را نگاه كنيم. انقلاب در اين كشورها موفقيت نسبي پيدا كرد و اتفاقا غربي‌ها نيز از آنها حمايت كردند. سيد‌علي خميني ادامه داد: نمونه ديگر كشور عراق است كه در ظاهر همه‌چيز مرتب بود. امريكا صدام را برداشت اما در چشم بر هم زدني گروهي به نام داعش نصف اين كشور را گرفتند.
دو اقدام استراتژيك امام براي حفظ انقلاب
وي در مورد دليل اينكه چرا سرنوشت انقلاب اسلامي ايران مثل كشورهاي ديگر نشد، گفت: غير از روح قدسي، محبت، كاريزما و شخصيت بي‌نظير امام، دو كار بزرگ را امام انجام داد كه در نگاه تحليلي كارهاي بسيار مهمي بود و شايد اگر انجام نمي‌گرفت جمهوري اسلامي نيز به سرنوشت ديگر كشورها دچار مي‌شد. نوه امام خميني(س) تصريح كرد: نخستين كار عدم انحلال ارتش بود. افرادي معتقد به منحل شدن ارتش شاهنشاهي بودند. ولي امام اين كار را نكرد. وي افزود: امريكايي‌ها وقتي وقايع عراق را تحليل مي‌كنند مي‌گويند كه ما ارتش را منحل كرديم و نيروهاي آن به راحتي جذب گروه‌هاي تروريستي شدند. طبيعي است عنصري كه تجربه جنگ دارد بايد جايي رود كه اسلحه دست بگيرد. سيد‌علي خميني كار دوم را تاسيس سپاه دانست و اظهار كرد: امام سپاه را تاسيس كرد تا به وسيله يك سري نيروي جان‌بر‌كف و مخلص حفاظت از كيان انقلاب انجام شود. وي با اشاره به جذب نيروهاي مردمي در سپاه افزود: چشم‌انداز كساني كه جذب سپاه شدند شهادت بود و به عنوان كاري كه حقوق بگيرند و بازنشسته شوند به آن نگاه نمي‌كردند. اگر امام فرمودند كه «اگر سپاه نبود كشور نبود» به اين دليل است كه نيروهاي سپاه كارهايي را انجام دادند كه هيچ كس انجام نمي‌داد و نشدني بود. عضو بيت مكرم امام با تاكيد بر اينكه اين دو اقدام امام باعث مستحكم شدن ما از حيث داخلي شد، گفت: با وجود مشكلاتي كه ما در كردستان، شمال و جنوب كشور داشتيم به خاطر حضور مردم، فكر و ذكر انقلابي و تدبير امام همه مشكلات حل شد. سپاه، انقلاب و كشور را حفظ كرد و در آينده نيز اگر در جايگاه خودش بماند تا قيام مهدي(عج) كشور را حفظ خواهد كرد.
گروه‌هاي سياسي روزهايي اقبال و روزهايي ادبار دارند
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به شرايط پس از انتخابات گفت: ما در زندگي شخصي و اجتماعي، روزهايي شكست و روزهايي پيروزي داريم. گروه‌هاي سياسي نيز روزهايي اقبال و روزهايي ادبار دارند. چه در عرصه شخصي و چه در عرصه‌هاي سياسي و اجتماعي پيروزي‌ها و شكست‌ها وجود دارد. سيد‌علي خميني با اشاره به توصيه اسلام به انسان‌ها تصريح كرد: در سوره حديد آمده است كه همه در پيشگاه خداوند هستيد و هر اتفاقي كه براي شما مي‌افتد از قبل در دايره علم خداوند وجود دارد. كليد مواجهه انسان با پيروزي‌ها و شكست‌ها اين آيه است كه مي‌فرمايد: «لكيلا تاسوا علي مافاتكم و لا تفرحوا بما آتاكم.» ‌اگر انسان اين طور نگاه كند از شكست مأيوس و از پيروزي سرخوش نمي‌شود. وي تاكيد كرد: ما بارزترين اين نكات را در زندگي امام مي‌بينيم. زندگي امام چه در قم، چه در دوره‌اي كه تبعيد شدند و چه در دوره‌اي كه با آن عظمت به ايران آمدند، هيچ تغييري نداشت. نوه امام با انتقاد از اينكه 15 سال تبعيد امام خميني(س) و اتفاقاتي كه در طول اين دوران بر امام، خانواده امام و انقلابيون اصيل افتاد فراموش شده است، اظهار كرد: همه كساني كه در محضر امام بودند قسم مي‌خورند كه چه در قم، چه در فرانسه و چه در جماران تغييري در روش، روحيات و زندگي امام نديديم. وي گفت: امام در سال 42 به شاه مي‌گويد كه كاري نكن بگويم از كشور بيرونت كنند. همين امام در سال 57 مي‌گويد من دولت تعيين مي‌كنم. ما همه بايد همين را چه در زندگي شخصي و چه در گروه‌هاي سياسي مورد نظر داشته باشيم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون