• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3482 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۵ اسفند

سابقه 12 بار زندان در پرونده متهم

كلاهبرداري از افراد مسن به بهانه كمك

اعتماد| شهروندان مسن تهراني وقتي پيشنهاد كمك مردي ميانسال براي استفاده از دستگاه خودپرداز را مي‌پذيرفتند، فكرش را هم نمي‌كردند كه در دام كلاهبرداري حرفه‌اي افتاده‌اند كه نقشه خالي كردن حساب آنها را كشيده است.
رسيدگي به اين پرونده از 27 آبان امسال با شكايت مردي مسن در كلانتري 115 رازي آغاز شد. او به ماموران گفت كه ساعاتي قبل، مبلغ دو ميليون و 700 هزار تومان از حساب عابربانكش به حساب فردي ناشناس واريز شده است. با تشكيل پرونده‌اي با موضوع «كلاهبرداري و برداشت غيرمجاز از حساب افراد» و ارسال آن به پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ، پرده از راز برداشت عجيب از حساب مالباخته برداشته شد.
در تحقيقات كارآگاهان از شاكي مشخص شده بود كه هنگام برداشت وجه از دستگاه خودپرداز، مردي ميانسال به او نزديك شده و به بهانه كمك براي واريز پول، مبلغي ميليوني از حسابش برداشت كرده است.
مرد مسن به كارآگاهان گفت: «27 آبان امسال
مي خواستم 3 ميليون تومان پول به حساب يكي از اعضاي خانواده‌ام واريز كنم. وقتي به دستگاه خودپرداز مراجعه كردم، مردي ميانسال به من نزديك شد و به اين بهانه كه امكان اشتباه من وجود دارد، پيشنهاد كرد تا عمليات واريز پول را خودش برايم انجام دهد. من هم قبول كردم. او پس از واريز پول، كارت عابر بانك و رسيد ارسال وجه را به من داد و سريع از محل دور شد. اما چند دقيقه بعد كه با خانواده‌ام تماس گرفتم، آنها گفتند كه فقط
300 هزار تومان پول به حساب‌شان واريز شده است. سريع رسيد را نگاه كردم. آنها درست مي‌گفتند. وقتي به بانك مراجعه و حسابم را بررسي كردم، متوجه شدم كه آن مرد ميانسال از من كلاهبرداري كرده است. او ابتدا مبلغ 2 ميليون و 700 هزار تومان پول از حسابم به حساب خودش واريز كرده و پس از آن 300 هزار تومان به حسابي كه من گفته بودم فرستاده بود.»
با ثبت شكايت مالباخته، كارآگاهان به بررسي تراكنش مالي حساب او پرداختند و متوجه شدند كه پول سرقتي به حساب زني در شهرك مشيريه تهران واريز شده است. به سرعت اين زن مورد بازجويي قرار گرفت و مشخص شد كه او كارت عابربانكش را در اختيار دامادش قرار داده است. با شناسايي هويت متهم نيز فاش شد كه او مجرمي سابقه‌دار در زمينه كلاهبرداري است و پيش از اين 12 بار به اتهام ارتكاب جرايم مختلف سرقت، استفاده از اسناد مجعول، كلاهبرداري و صدو چك‌هاي بي‌محل زنداني شده است.
سرانجام با انجام اقدامات پليسي، متهم در منطقه شوش تهران شناسايي و 27 بهمن دستگير شد. او پس از انتقال به پايگاه هشتم پليس‌آگاهي تهران بزرگ مورد بازجويي قرار گرفت و به كلاهبرداري از افراد مسن اعتراف كرد و گفت: «در كنار دستگاه‌هاي خودپرداز پرسه مي‌زدم. وقتي افراد مسن را مي‌ديدم به بهانه كمك كردن به آنها، كارت عابربانك‌شان را مي‌گرفتم و از حساب آنها به حساب خودم پول واريز مي‌كردم.»
سرهنگ كارآگاه حمدالله عليزاده، رييس پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به اعتراف متهم، از انتشار تصوير بدون پوشش او خبر داد و از ساير مالباختگاني كه مورد كلاهبرداري او قرار گرفته‌اند، خواست تا براي پيگيري شكايت خود به پايگاه هشتم پليس آگهي تهران بزرگ در ميدان حر، خيابان 12 فروردين مراجعه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون