• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3482 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۵ اسفند

ده‌ها فقره سرقت در پرونده متهم

كيف‌قاپ حرفه‌اي در دام پليس

اعتماد| مردي كه تنها چند روز پس از آزادي از زندان اقدام به ده‌ها فقره كيف‌قاپي از تهراني‌ها كرده بود از سوي پليس پايتخت شناسايي و دستگير شد.
سيزدهم آبان امسال زني به كلانتري 106 نامجو رفت و از راكب يك دستگاه موتوسيكلت هوندا 125 به جرم كيف‌قاپي شكايت كرد. ماموران براي رسيدگي به شكايت او، پرونده‌اي با موضوع «كيف‌قاپي» تشكيل دادند و آن را به پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ فرستادند. در شروع تحقيقات، شاكي به كارآگاهان گفت: «سيزدهم آبان در خيابان پاليزي در حال پياده‌روي بودم كه راكب يك دستگاه موتوسيكلت قديمي هونداي 125 به من نزديك شد. او شباهت خيلي زيادي به يكي از بازيگران سريال پايتخت داشت براي همين يك لحظه ذهنم به او پرت شد. او در همين لحظه ناگهان دستش را به كيف‌دستي‌ام انداخت و آن را دزديد و در مسير خلاف حركت خودروها به سرعت فرار كرد. گوشي همراه، كارت عابربانك و رمزش و مقاديري پول در كيفم داشتم كه كيف‌قاپ همه آنها را دزديد.»
با ثبت شكايت مالباخته، چهره‌نگاري از تصوير متهم آغاز شد. همزمان كارآگاهان با بررسي بانك اطلاعاتي مجرمان سابقه‌دار پليس، مجرمي حرفه‌اي را شناسايي كردند كه آخرين بار به اتهام كيف‌قاپي دستگير و روانه زندان شده بود. تحقيقات نشان مي‌داد كه او، آبان امسال از زندان آزاد شده اما بار ديگر سرقت‌هاي خود را آغاز كرده است.
همزمان با چهره‌نگاري و كشف هويت متهم، حساب بانكي مالباخته مورد بررسي قرار گرفت و مشخص شد كه تنها چند روز پس از سرقت عابربانك، مقاديري پول از حساب شاكي به حساب چند تهراني ديگر واريز شده است. به اين ترتيب صاحبان حساب‌ها شناسايي و به پايگاه سوم احضار شدند اما همه آنها در حرف‌هايي مشابه به كارآگاهان گفتند كه چند روز پيش، هنگام دريافت پول از حساب بانكي‌شان، مردي ميانسال به آنها نزديك شده و به بهانه اينكه دقايقي پيش 200 هزار تومان از حساب خود برداشت كرده و نياز به پول بيشتري دارد، نقدا به او مبلغ درخواستي‌اش را داده‌اند و او نيز از كارت عابربانكش- كارت سرقتي متعلق به مالباخته- براي آنها پول واريز كرده است. وقتي تصوير متهم نيز به اين افراد نشان داده شد همه آنها او را شناسايي كردند.
سرانجام كارآگاهان با شناسايي دقيق هويت متهم، مخفيگاهش را نيز در خيابان شهريور شناسايي كردند و او را در عملياتي غافلگيرانه به دام انداختند. متهم پس از دستگيري و انتقال به پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ، به ده‌ها فقره كيف‌قاپي در مناطق مركزي تهران به خصوص در خيابان‌هاي وليعصر، شهداي هفتم تير، سهروردي، ونك، ميدان پاليزي اعتراف كرد و گفت: «من يك دستگاه موتوسيكلت هونداي 125 دارم. با آن در مناطق مركزي تهران پرسه مي‌زدم و پس از انتخاب سوژه‌ها، در يك لحظه به سمت‌شان رفته و كيف‌شان را مي‌دزديدم.»
سرهنگ كارآگاه رحيم فرزام، رييس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ با بيان جزييات پرونده از انتشار بدون پوشش تصوير متهم براي شناسايي ساير مالباخته‌ها خبر داد و از شاكياني كه موفق به شناسايي تصوير او مي‌شوند خواست، براي پيگيري شكايت خود به پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان سهرودي شمالي، خيابان خرمشهر، ميدان نيلوفر مراجعه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون