• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3482 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۵ اسفند

كلاهبرداري ميليوني با عنوان مامور قلابي دولت

اعتماد|كلاهبرداري كه در پوشش مامور يكي از وزارتخانه‌هاي دولتي مالباخته‌ها را تهديد به بازداشت و درياقت وثيقه ميليوني مي‌كند از سوي پليس تحت پيگرد قانوني قرار دارد. شكايت از اين فرد در تاريخ ششم بهمن ماه از سوي پيرمردي به كلانتري 105 سنايي اعلام شد. او به ماموران گفت: « من درساعت 13:00 روز 20 دي ماه، در ميدان آرژانتين هنگامي كه به خانه‌ام مي‌رفتم مردي حدودا 40 ساله را ديدم كه درباره مشكلات اقتصادي و معيشتي مردم شروع به صحبت كرد؛ اين شخص در صحبت‌هايش مرا مخاطب قرار داد و پرسيد شما فرد با تجربه‌اي هستيد و حكومت سابق را نيز ديده‌ايد، در حال حاضر نيز شرايط كنوني جامعه را نيز تجربه كرده‌ايد، نظرتان درباره وضعيت زندگي مردم چيست‌؟ او به اين بهانه سر صحبتش را با من باز كرد. زماني كه من اظهارات اين شخص را تاييد كردم ناگهان او با عصبانيت شديد گفت: شما به نظام توهين كرده‌ايد و بايد بازداشت شويد. او در ادامه خودش را مامور يكي از وزارتخانه‌هاي دولتي معرفي كرد. در آن لحظه از نحوه برخورد و عكس‌العمل شديد اين شخص، به ويژه تهديدش براي بازداشتم غافلگير شدم و قادر به فكر كردن نبودم. در چنين شرايطي در پاسخ به تقاضاي بنده مبني بر عدم بازداشت، اين شخص مدعي شد كه بايد مبلغي را به عنوان وثيقه مالي تا روز مراجعه به محل كار ايشان پرداخت كنم تا ايشان اجازه آزادي موقت مرا بدهد. بسيار نگران بيماري قلب خود بودم؛ به ناچار پيشنهاد او را قبول كردم و با مراجعه به شعبه بانك خجسته در خيابان مطهري، مبلغ 15 ميليون را از حساب خود خارج كردم و به او دادم. » مالباخته در ادامه اظهاراتش گفت: «من وقتي به آدرس اعلام شده از سوي اين شخص مراجعه كردم متوجه شدم اصولا چنين روالي در خصوص دريافت وثيقه از افراد غيرقانوني است و اين شخص يك مامور قلابي بوده كه تحت عنوان مامور و با تهديد از من كلاهبرداري كرده است. »
 با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع «كلاهبرداري و جعل عنوان‌هاي دولتي» و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسراي ناحيه 6 تهران، پرونده براي رسيدگي در اختيار پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. در ادامه تحقيقات و با شكايت تعداد ديگري از شاكيان و مالباختگان كه دقيقا به همين شگرد مورد كلاهبرداري قرار گرفته بودند تصاوير به دست آمده از متهم مورد شناسايي قرار گرفت.
مركز اطلاع‌رساني پليس آگاهي تهران بزرگ، با انتشار اين خبر اعلام كرد: با توجه به ادامه رسيدگي به پرونده و به جهت شناسايي و دستگيري متهم، دستور انتشار بدون پوشش تصوير متهم از سوي مقام محترم قضايي صادر شده است. از همه شهرونداني كه موفق به شناسايي تصوير متهم شدند درخواست مي‌شود تا در صورت شناسايي متهم، هرگونه اطلاعات در خصوص هويت واقعي، مخفيگاه يا محل‌هاي تردد اين شخص را از طريق شماره تماس‌هاي 21865633 و 21865649 در اختيار كارآگاهان پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون