• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3493 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۵ فروردين

حرف‌هاي تازه امير حاج‌رضايي از وضعيت فوتبال ايران

شائبه طرح پوتين‌-مدودف در انتخابات فدراسيون

وضعيت فوتبال ايران همچنان در مرحله مبهم مانده است و از انتخابات فدراسيون تا وضعيت كي روش و تيم ملي، نامشخص است. حاج رضايي، كارشناس فو‌تبا‌ل ايران مي‌گويد اگر بحث حمايت از تيم ‌ملي مطرح است، چرا صندلي‌هاي طبقه دوم ورزشگاه آزادي نصب نمي‌شود؟ چرا كه اينگونه حداقل نيمي از مردم طبق قوانين AFC نمي‌توانند به ورزشگاه بيايند. امير حاج رضايي در گفت‌وگويي با ايسنا، در پاسخ به اين سوال كه با توجه به صعود تيم ‌ملي ايران به مرحله دوم انتخابي ر‌قا‌بت‌هاي جا‌م‌جها‌ني 2018 روسيه و نحوه حمايت‌هاي لازم در اين‌خصوص گفت: تئوري مطرح اين است كه همواره بايد تيم‌هاي بيروني قوي‌تر از تيم‌هاي دروني زمين باشند و اين بدان معنا است كه تيم تشكيلاتي و مديريتي بايد قوي‌تر از تيمي باشد كه به درون زمين مي‌رود، اما ما كماكان در بحث ساختاري دچار مشكل هستيم. او ا‌دا‌مه‌ داد: طبق قوانين فيفا و AFC در ورزشگاه‌هايي كه صندلي نصب نيست، اجازه ورود تماشاگر داده نمي‌شود. يك نفر به من بگويد هزينه صندلي‌هاي طبقه دوم ورزشگاه آزادي چقدر است كه ما ساليان سال است نمي‌توانيم آنها را نصب كنيم تا مردم بتوانند به ورزشگاه بيايند.
اين كارشناس باسابقه فو‌تبا‌ل ايران با اشاره به اينكه تيم ‌ملي براي صعود نيازمند مسائل مختلفي ازجمله آماده‌سازي مناسب، زمين چمن ايده‌آل، امكانات سخت‌افزاري، اردوي كافي و ديدارهاي تداركاتي با تيم‌هاي قدرتمند است، گفت: به نظرم كار تيم ‌ملي خيلي سخت است. اگر همه اين موارد وجود داشت مي‌توانستيم بگوييم ملي‌پوشان با مسائل كمتري روبه‌رو هستند. من به شخصه نگران آينده تيم ‌ملي هستم. حاج رضايي افزود: تا مسائل ساختاري، مديريتي و بر‌نامه‌ريزي در فو‌تبا‌ل ايران حل نشود، در مسير پيشرفت قرار نمي‌گيريم. شايد بتوانيم به موفقيت‌هايي از‌جمله صعود به جا‌م جها‌ني برسيم، اما هر گز نمي‌توانيم به موفقيت‌هاي پايدار دست يابيم.
او همچنين درباره اينكه تا چه حد مي‌توان به تغيير و تحول در فو‌تبا‌ل ايران با توجه به نزديكي زماني به انتخابات فدراسيون فو‌تبا‌ل اميدوار بود، گفت: به افراد ثبت‌نا‌م‌كننده در انتخابات فدراسيون فو‌تبا‌ل دلبسته نيستم. هر چند اميدوارم فردي كه انتخاب مي‌شود بتواند به فو‌تبا‌ل ايران كمك كند، اما اين اميد هم همانند همان اميدهايي است كه 40 سال است در فو‌تبا‌ل ايران دارم.
كارشناس فو‌تبا‌ل ايران با بيان اينكه در ارتباط با برخي افراد شائبه انتخاباتي مشابه پوتين - مدودوف مطرح شده است، گفت: من نمي‌دانم در پشت پرده چه مي‌گذرد، اما قطعا اگر افراد ديگري مي‌توانستند در انتخابات شركت كنند و موانع و مشكلات سر راه‌شان نبود، مي‌توانستيم به آينده بيشتر اميدوار باشيم. او همچنين در‌ رابطه با استعفاي كي‌روش به تاريخ يازدهم ارديبهشت ماه سال جاري همزمان با انتخابات فدراسيون فو‌تبا‌ل افزود: اگر جايگزين مناسبي براي كي‌روش نداشته باشيم، نمي‌توانيم به‌راحتي با اين مساله كنار بياييم. بنده به شخصه نمي‌دانم استعفاي سرمربي تيم ‌ملي تاكتيكي است يا واقعي و نمي‌توان اظهارنظر صريح كرد، اما قاطعانه مي‌گويم اگر كارلوس كي‌روش برود و گزينه معمولي جايگزين او شود، ضرر و زيان بسياري خواهيم داد.
حاج رضايي در ادامه با اشاره به اينكه بايد چالش‌هاي موجود ميان دستگاه‌هاي مختلف كه با فو‌تبا‌ل ايران در ارتباط هستند حل شود، عنوان كرد: بايد از مشكلات كوچك گذر كنيم و با ايجاد تعامل امكانات لازم را براي موفقيت فو‌تبا‌ل ايران فراهم كنيم. زمين فو‌تبا‌ل 50 درصد مسير پيشرفت است، اما متاسفانه ما در ابتدايي‌ترين موارد مانده‌ايم، حتي توانايي نصب صندلي در ورزشگاه‌هاي كشور را نداريم تا حداقل امكانات را براي آمدن مردم به ورزشگاه فراهم كنيم

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون