• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3493 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۵ فروردين

27 فروردين، انتخابي تيم‌هاي ملي كشتي براي المپيك ريو

بنا: از بين سوريان و عبدولي يك نفر به گزينشي مي‌رود

كشتي آزاد سهميه‌هاي خود براي حضور در بازي‌هاي تابستاني برزيل را تكميل كرده و با شش آزادكار راهي المپيك ريو خواهد شد. آخرين سهميه آزادكاران را كميل قاسمي در سنگين وزن و در رقابت‌هاي گزينشي قزاقستان به دست آورد، جايي كه فرنگي‌كاران از سه وزن باقي مانده تنها توسط اميد نوروزي در زون 66 كيلوگرم به سهميه دست يافتند تا با ناكامي حميد سوريان و بشيرباباجان‌زاده در وزن نخست و وزن آخر، كشتي فرنگي در رقابت‌هاي پيش رو به دنبال تكميل كردن سهميه‌هاي خود باشد. حالا بايد منتظر ماند و ديد كه كشتي فرنگي مي‌تواند از دو ميدان پيش‌رو دو سهميه باقي مانده را كسب كند و با هر شش سهميه راهي المپيك شود يا مانند المپيك قبل كه از هفت سهميه شش سهميه كسب شد تا تيم فرنگي با تركيب ناقص راهي المپيك لندن شود به المپيك ريو برود.
سومين مرحله مسابقات گزينشي المپيك از سوم ارديبهشت ماه در مغولستان برگزار مي‌شود و بنا بر تصميم كادرفني تيم ‌ملي كشتي فرنگي، سامان عبدولي و بشير باباجان‌زاده به عنوان نمايندگان اوزان 59 و 130 كيلوگرم كشتي فرنگي براي كسب دو سهميه باقي‌ مانده ايران در المپيك ريو مقابل حريفان به روي تشك خواهند رفت. تاكنون كشتي فرنگي ايران در مسابقات جهاني لاس‌وگاس و گزينشي المپيك در قزاقستان موفق به كسب چهار سهميه از شش سهميه ممكن شده است و اگر دو كشتي‌گير ايران بتوانند در مغولستان دو سهميه باقي‌ مانده را كسب كنند تيم ‌ملي كشتي فرنگي ايران با تركيب كامل راهي المپيك 2016 ريو خواهد شد. البته مسابقات مغولستان آخرين مهلت براي كسب سهميه باقي‌‌مانده نيست و اواخر ارديبهشت آخرين مرحله مسابقات گزينشي المپيك در استانبول تركيه برگزار خواهد شد. البته محمد بنا سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي گويا تغيير عقيده داده و در اين باره گفته است: در وزن 59 كيلوگرم از بين حميد سوريان و سامان عبدولي با نظر كادر فني يك كشتي‌گير تا پيش از اعزام به اولان باتور براي حضور در اين مسابقات انتخاب مي‌شود. حضور بشيرباباجان‌زاده در وزن 130 كيلوگرم در رقابت‌هاي گزينشي المپيك قطعي است. اميدوارم با دعاي خير مردم و حمايت تمامي رسانه‌هاي دلسوز در اين رقابت‌ها كه به صورت جهاني برگزار مي‌شود، دوسهميه باقي مانده المپيك 2016 را كسب كنيم.
رقابت‌هاي انتخابي تيم‌هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي براي حضور در رقابت‌هاي المپيك 2016 برزيل نيز، 27 فروردين ماه در تهران برگزار مي‌شود. در كشتي فرنگي اين مسابقات در دو وزن 85 و 98 كيلوگرم برگزار مي‌شود كه به ترتيب در وزن 85 كيلوگرم حبيب‌الله اخلاقي، مجتبي كريم‌فر، داود اخباري، داود عابدين زاده، يوسف قادريان و حسين نوري و در وزن 98 كيلوگرم قاسم رضايي و مهدي علياري به ميدان مي‌روند. در كشتي آزاد مسابقات در چهار وزن برگزار مي‌شود كه در وزن 65 كيلوگرم سيد احمد محمدي با ميثم نصيري، در وزن 74 كيلوگرم حسن يزداني با مصطفي حسين‌خاني، در وزن 86 كيلوگرم عليرضا كريمي، احسان لشكري، رضا بيات و ميثم مصطفي جوكار و در وزن 97 كيلوگرم رضا يزداني و اميرمحمدي به مصاف هم مي‌روند. اين رقابت‌ها به صورت دوره‌اي و دو حذفي برگزار مي‌شود و مسابقات فينال به صورت دو از سه انجام خواهد شد. تماشاي اين رقابت‌ها كه از ساعت 12 تا 16 برگزار مي‌شود، براي علاقه‌مندان به ورزش ملي كشور رايگان است و به احتمال فراوان در سالن 12 هزار نفري آزادي برگزار مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون