• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3493 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۵ فروردين

خبر كوتاه

شكست سنگين روسيه در كشتي فرنگي اروپا
ر‌قا‌بت‌هاي كشتي فرنگي قهرماني زير 23 سال اروپا در بلغارستان برگزار شد كه تيم روسيه با افتي چشمگير تنها با يك مدال طلا و يك مدال برنز در مكان هفتم و حتي پايين‌تر از آلمان قرار گرفت. در اين ر‌قا‌بت‌ها گرجستان با سه طلا، دو نقره و يك برنز درخشش چشمگيري داشت و با 63 امتياز قهرمان شد. مجارستان نيز با يك طلا، دو برنز و كسب 43 امتياز در جايگاه دوم قرار گرفت و آذربايجان با يك نقره و دو برنز (38 امتياز) بر سكوي سوم ايستاد. تيم‌هاي تركيه (38 امتياز)، اوكراين (33 امتياز) و آلمان (32 امتياز) در جايگاه‌هاي چهارم تا ششم قرار گرفتند.

ميزباني اسكي ايران از دو رقابت‌ بين‌المللي
با رايزني‌هاي صورت گرفته از سوي فدراسيون اسكي ايران در نهايت دو رويداد بين‌المللي جديد در تقويم فدراسيون جهاني اسكي (FIS) قرار داده شد. پس از لغو 12 ميزباني ايران در رقابت‌هاي بين‌المللي اسكي، با مكاتباتي كه در دوره جديد فدراسيون با مسوولان فدراسيون جهاني انجام شد رقابت‌هاي بين‌المللي اسنوبرد 25 و 26 فروردين‌ماه در پيست اسكي ديزين و رقابت‌هاي بين‌المللي اسكي آلپاين 27 و 28 فروردين‌ماه در پيست دربندسر برگزار مي‌شود. اين رقابت‌ها از سوي فدراسيون «جام استقلال جمهوري اسلامي» نا‌م‌گذاري شده و نتايج آن در انتخاب ملي‌پوشان تاثيرگذار است.

برنامه تيم ملي بسكتبال در مسير المپيك
تيم ملي بسكتبال  ايران امسال بايد براي كسب سهميه المپيك به ايتاليا سفر كند و رقابت‌هاي دشواري پيش رو دارد. در راستاي اين برنامه مهم، ملي‌پوشان قبل از اين رقابت‌ها در چند تورنمنت حضور پيدا خواهند كرد. تاكنون حضور در تورنمنت اطلس اسپرت با دعوت چيني‌ها قطعي شده و فدراسيون همچنين رايزني‌هايي را با فيليپين انجام داده و قرار است در مسابقات تداركاتي در اين كشور هم شركت كند. تورنمنت ليتواني ديگر برنامه ملي‌پوشان خواهد بود كه حضور نيوزيلند هم در آن قطعي است. تيم ملي ايران در مرحله مقدماتي انتخابي المپيك بايد با يونان و مكزيك پيكار كند.

ركورددار وزنه‌برداري جهان و المپيك دوپينگي شد
تست دوپينگ وزنه‌بردار ركورددار جهان و المپيك در دسته 85 كيلوگرم مثبت اعلام شد. آندري ريباكو وزنه‌بردار بلاروسي به دليل وجود ماده ملدونيوم در نمونه دوپينگش به حالت تعليق درآمد. ريباكو سه مدال طلاي جهان در سال‌هاي 2002، 2006 و 2007 و همچنين دو مدال نقره المپيك آتن و پكن را در كارنامه دارد. همچنين اين وزنه بردار ركورددار يك ضرب (187 كيلوگرم) و مجموع (394 كيلوگرم) جهان و يك ضرب (185 كيلوگرم) و مجموع (394 كيلوگرم) المپيك نيز است. فدراسيون جهاني وزنه‌برداري اعلام كرد در صورتي كه مشخص شود اين وزنه‌بردار قوانين ضد دوپينگ را نقض نكرده است، تصميم مربوطه اعلام خواهد شد.

احتمال حضور پاكيائو در المپيك ريو 2016
رييس انجمن بين‌الملل بوكس (AIBA) پيشنهاد داده است بوكسورهاي حرفه‌اي در المپيك شركت كنند. البته بعيد به نظر مي‌رسد چنين اتفاقي بيفتد؛ زيرا مسابقات انتخابي يا انجام شدند يا در حال انجام هستند. البته ماني پاكيائو اعلام كرد در صورتي كه بوكسورهاي حرفه‌اي بتوانند در المپيك شركت كنند، او در المپيك 2016 براي فيليپين مسابقه خواهد داد. پاكيائو هفته آينده با تيموتي بردلي مسابقه مي‌دهد. او اعلام كرده است كه بازي كردن براي كسب مدال طلا وسوسه‌انگيز است، ولي هنوز تصميمي نگرفته و تنها به اين مساله فكر كرده است. پاكيائو در انتخابات مجلس سناي كشورش شركت كرده است و در صورتي كه در ماه آينده بتواند به اين مجلس راه يابد، كار حرفه‌اي او به عنوان بوكسور به پايان مي‌رسد. در بازي‌هاي المپيك تاكنون هيچ فيليپيني مدال طلا كسب نكرده است. با اين حال بوكسورهاي اين كشور پنج مدال نقره و برنز كسب كردند.

سه ايراني در كنفدراسيون تنيس آسيا پست گرفتند
با برگزاري جلسه سالانه فدراسيون تنيس آسيا و مجمع انتخاباتي در كلمبو سريلانكا، سه ايراني با حكم آنيل خانا در كنفدراسيون تنيس آسيا صاحب پست شدند. به اين ترتيب كاميار كيميايي در كميته تنيس با ويلچر و تنيس ساحلي به همراه رييس اين كميته از سريلانكا و يك عضو ديگر از ژاپن حضور دارد. در كميته جوانان و رنكينگ فدراسيون تنيس آسيا نماينده قزاقستان به عنوان رييس و فرشاد صفتي به همراه نمايندگاني از ژاپن، اندونزي، كامبوج، عراق و كويت به عنوان عضو اين كميته معرفي شد. امير همايون صدري نيز به عضويت كميته داوران و مقررات فدراسيون تنيس آسيا درآمد. در اين كميته نماينده ژاپن به عنوان رييس و نمايندگاني از هند، ژاپن، ازبكستان و چين به عنوان ساير اعضا معرفي شدند. همچنين پيش از اين مجيد شايسته، رييس فدراسيون به عنوان عضو جديد هيات رييسه كنفدراسيون تنيس آسيا انتخاب شده بود.

قوانين واليبال تغيير مي‌كند؟
قرار است فدراسيون جهاني واليبال قوانين جديدي را براي برگزاري مسابقات ابلاغ كند، اين قوانين فعلا به صورت آزمايشي در ليگ هلند اجرا مي‌شود. از مدت‌ها پيش بحث تغيير در قوانين برگزاري مسابقات واليبال مطرح شده بود به ويژه اينكه حاميان مالي و همچنين شبكه‌هاي تلويزيوني خواستار اين تغييرات بودند، زيرا در حال حاضر زمان دقيق برگزاري مسابقات واليبال مثل فوتبال مشخص نيست. گاهي ممكن است يك بازي واليبال در سه ست و خيلي زود يا در پنج ست و خيلي ديرتر از برنامه‌ريزي قبلي انجام شود. حالا فدراسيون جهاني واليبال فرمولي جديد را براي برگزاري اين مسابقات در نظر گرفته است. در اين فرمول، هر مسابقه به دو نيمه تقسيم مي‌شود: در نيمه اول، هر تيم در دو ست بايد به امتياز 15 برسد تا نيمه اول را به سود خود به پايان ببرد. اگر امتيازات در هر نيمه به طور مساوي 1-1 شود، بازي به ست ديگر كشيده مي‌شود. هر تيمي كه بتواند در ست سوم به امتياز 7 برسد، برنده نيمه اول است. در صورت مساوي شدن (1-1)، نيمه اول و در صورت اينكه نتيجه 2-0 شود، 15 دقيقه طول خواهد كشيد. در صورتي كه هر دو تيم يك نيمه را ببرند، بايد يك ست ديگر نيز تا امتياز 15 بازي كنند. تيم‌ها زمين خود را در اين نيمه عوض مي‌كنند و از امتياز هشتم به بعد، نيمه پاياني بازي خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون