• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3500 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۳ فروردين

خبر كوتاه

به صدام هشدار دادم
عبدالله گل، رييس‌جمهور پيشين تركيه كه در برنامه خاطرات سياسي شبكه خبري العربيه حضور يافت اظهار داشت، اواخر سال 2002 و زماني كه به عنوان نخست وزير مشغول به كار بوده در نامه‌اي به صدام (رييس‌جمهور مخلوع عراق) وي را به پذيرش خواسته‌هاي جامعه جهاني و خودداري از ناديده گرفتن قطعنامه‌هاي سازمان ملل دعوت كرده است. گل ادامه داد: من براي صدام نوشتم در صورت ورود نيروهاي خارجي به عراق، فاجعه‌اي انساني، سياسي و اقتصادي در انتظار اين كشور خواهد بود و خرابي و كشتار در سراسر عراق امري اجتناب ناپذير است. رييس‌جمهور پيشين تركيه افزود: نامه ديگري نيز به همراه يكي از وزراي خود براي صدام فرستادم و با توجه به اينكه مي‌دانستم او اطلاعات تاريخي خوبي دارد اقدامات مغول‌ها عليه سرزمين عراق را به وي يادآور شدم.

نشست وزراي خارجه گروه هفت
در هيروشيما
جان كري، وزير خارجه امريكا روز يكشنبه در سفري بي‌سابقه وارد ژاپن شد تا در نشست گروه 7 در هيروشيما شركت كند. اين نخستين سفر يك وزير خارجه امريكا به شهري است كه سال‌ها از پيامدهاي انفجار بمب هسته‌اي امريكا در 1945 رنج برده است. هواپيماي حامل جان كري، وزير خارجه امريكا در پايگاه نظامي اين كشور در غرب هيروشيما بر زمين نشست. در اين نشست علاوه بر وزير خارجه امريكا، ديپلمات‌هاي ارشدي از كشورهاي انگليس، فرانسه، كانادا، آلمان، ايتاليا و ژاپن حضور دارند. اين نشست زمينه‌سازي اجلاس سالانه سران گروه 7 است كه در 26 و 27 ماه مه‌ (6 و 7 خرداد) در ژاپن برگزار مي‌شود.

تعويق آتش‌بس
در يمن
در حالي كه قرار بود توافق آتش‌بس از نيمه شب يكشنبه اجرايي شود منابع يمني از به تاخير افتادن موعد آتش‌بس در يمن به مدت 24 ساعت خبر دادند. منابع يمني اعلام كردند: آتش‌بس در يمن كه قرار بود از نيمه‌شب يكشنبه آغاز شود به نيمه‌شب دوشنبه موكول شد. اخيرا انصارالله يمن و عربستان با توقف تدريجي جنگ توافق كردند. قرار است مذاكرات صلح يمن نيز 18 آوريل در كويت برگزار شود. آتش‌بس در يمن مقدمه‌اي براي مذاكرات صلح است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون