• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3141 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۸ دي

خبر كوتاه

اعلام آمادگي دمشق براي مذاكره

پس از به بن بست رسيدن مذاكرات ماه فوريه در ژنو و پيشروي داعش در عراق و سوريه، روسيه مذاكراتي را با هدف آشتي ملي و اصلاحات سياسي در سوريه آغاز كرد كه ظاهرا در حال به نتيجه رسيدن است. در حالي كه پيشتر معاذ خطيب، از رهبران مخالفان سوري از آمادگي خود براي مذاكره با دولت سوريه خبر داده بود، اكنون دمشق از آمادگي خود براي شركت در مذاكرات مقدماتي در مسكو با هدف يافتن راه‌حلي براي برون‌رفت از بحران سوريه خبر مي‌دهد. تلويزيون دولتي سوريه اين خبر را به نقل از وزارت خارجه اين كشور گزارش كرده است.

 

پايان ماموريت ناتو

پس از 13 سال جنگ ناتو روز گذشته طي مراسمي در كابل رسما به عمليات نظامي‌اش در افغانستان پايان داد. به گزارش ايسنا اين مراسم به خاطر خطر حملات طالبان در كابل به صورت محرمانه برنامه‌ريزي شد و با حضور تعدادي از مقام‌هاي افغانستان و ناتو برگزار شد. كابل در سال‌هاي اخير بارها مورد حملات مسلحانه و بمب‌گذاري‌هاي انتحاري طالبان قرار گرفته است. ژنرال جان كمپبل، فرمانده امريكايي نيروهاي بين‌المللي در افغانستان با تقدير از دستاوردهاي 13 ساله جنگ با طالبان گفت: ما با يكديگر مردم افغانستان را از تاريكي‌ها و نااميدي بيرون آورديم و به آنها اميد به آينده داديم. ما افغانستان را قوي‌تر و كشورمان را امن‌تر كرديم. اميدوارم در اين غرور شريك باشيم و تاثير مثبت اين پيروزي را شاهد باشيم. راه پيش روي ما پرچالش است اما پيروز خواهيم شد. اول ژانويه سال 2015 ميلادي ماموريت نظامي نيروهاي بين‌المللي كمك به برقراري صلح و امنيت در افغانستان تحت رهبري امريكا (ايساف) پايان مي‌يابد و ماموريت «آموزشي و حمايتي» ناتو جايگزين آن مي‌شود. ايساف از سال 2001 ميلادي كه ماموريت خود را در افغانستان آغاز كرده، 3485 تن از نيروهاي نظامي خود را از دست داده است.

 

تسليم خودخواسته

مقامات سومالي اعلام كرده‌اند كه زكريا احمد اسماعيل حرسي، يكي از رهبران ارشد گروه تروريستي شباب خود را تسليم كرده است. حرسي يكي از چهره‌هاي كليدي در شاخه اطلاعاتي گروه شباب است و به گزارش رسانه‌هاي محلي، در منطقه جوبا تسليم شده است. آسوشيتدپرس به نقل از يك مقام اطلاعاتي سومالي گزارش كرده است كه احتمالا حرسي در پي اختلافاتش با گروهي از اعضاي شباب، خود را تسليم كرده است. شباب در پي سرنگون كردن دولت كنوني سومالي و در اختيار گرفتن كنترل بخش‌هايي از آن كشور است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون