• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3141 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۸ دي

بازتاب سقوط هواپيما در شبكه‌هاي اجتماعي

جست‌وجويي براي هيچ

اعتماد| ناپديد شدن و سقوط هواپيماي ديگري در مالزي اين‌بار هم در شبكه‌هاي اجتماعي موج وسيعي به راه انداخت، بيشتر از 12 ساعت هشتگ مربوط به شماره پرواز و هشتگ ايرلاين بالاترين هشتگ‌ها در توييتر بودند. مردم اكثر كشورهاي دنيا واكنش‌هايي شبيه به دفعه گذشته داشتند و اكثر از اين اتفاق ناراحت بودند. اما در داخل، ايرانيان بيشتر از جنبه رازآلود بودن و طنز به اين ماجرا نگاه كردند.
توييتر يكي از معدود دفعاتي بود كه هشتگ مربوط به اين اتفاق را در كشورهاي مختلف مورد بررسي قرار داده بود و در تمام كشورهاي دنيا اين هشتگ اول بوده است. قطعا بيشتر از چند صد هزار توييت در عرض چند ساعت گذاشته شده است.
 كاربر مالزيايي: ما از اين اتفاق بسيار ناراحتيم، نمي‌دانم چرا اين حادثه به نام مالزي زده شده است، ما را در غم خودتان شريك بدانيد.

 كاربري از امريكا: چه كسي پاسخگوي اين مردم است؟ چرا دولت مالزي سرنخ اين اتفاق را پيدا نمي‌كند؟ به همين راحتي در سال نو جان اين همه انسان گرفته شده است.

 كاربري از انگلستان: هنوز اميدها و دعاهاي ما براي اين مردمي كه ناپديد و كشته شده‌اند ادامه دارد.

 كاربري از مالزي: مردم در مترو و خيابان‌هاي شهر از اين خبر حرف مي‌زنند و همه ناراحت هستند.

 كاربري از آلمان: هرروز كه بيدار مي‌شويم هواپيمايي گم شده يا سقوط كرده به همين راحتي جان 160 نفر گرفته شده و معلوم نيست چرا اين اتفاق افتاده است.

 كاربري از سنگاپور: مردم ديگر به راحتي سوار هواپيما نمي‌شوند و اعتمادي به اين ايرلاين‌ها نخواهند داشت. چه گروه و دولتي مي‌تواند پاسخگوي خانواده آنها باشد.
 كاربري از استراليا: هواپيماي بعدي قرار است كي از رادار‌ها خارج شود؟ مسافرين كدام پرواز گم خواهند شد؟ با اظهار تاسف چيزي درست نمي‌شود اين فاجعه بزرگي است.

 كاربري از فرانسه: غير قابل باور است كه بار ديگر هواپيمايي نابود شده است، بايد مشخص شود كه چه كساني اين كار را مي‌كنند، در مدت كمي دو هواپيما نابود شده‌اند، اتفاق معمولي نيست.

 كاربري از كره جنوبي: هيچ كدام از خبرهاي اين حادثه را نمي‌خوانم، از اين بدتر نمي‌توانست اتفاق بيفتد؟ عزيزاني كه از دست رفتن، اميدوارم كه ديگر اين اتفاق تكرار نشود، جان مردم با ارزش است و عده‌يي نمي‌خواهند اين را قبول كنند.

 كاربري از ايران: فكر كنم دوربين مخفي درست كردن برامون، چند وقت ديگه همه اين مسافرا از مريخ عكس ميندازن براي ما مي‌فرستن، من كه باور نمي‌كنم.

 كاربري از چين: ديدن اشك‌هاي مردمي كه منتظر پرواز بودن تكان‌دهنده‌ترين تصور سال است. پاسخ اين اشك‌ها را كسي نمي‌تواند جبران كند.
ماجراي پرواز در فيسبوك
كاربران اين شبكه اجتماعي با به اشتراك گذاشتن عكس اين پرواز و ويديوهايي كه روي يوتوب منتشر شد، با اين حادثه ابراز همدردي كردند و اكثر مردم دنيا اين حادثه و گم شدن هواپيماي مالزي را عادي ندانستند. يكي از كاربران هندي در فيسبوك نوشته است: مدت زمان زيادي از آن حادثه نگذشته كه اين‌بار هم اين همه انسان از بين رفته‌اند، جست‌وجو‌ها كه تا امروز انجام شده هيچ كدام پاسخ روشني نداشته است و معلوم نيست چرا اينگونه شده، روز گذشته هم اين اتفاق باعث ناراحتي عده زيادي از مردم و خانواده‌هاي مسافران شد، كاش ديگر اين خبرها را نخوانيم.

 كاربري از مالزي: هنوز در مالزي بحث‌هاي زيادي درباره اين اتفاقات است، براي مردم مساله روشن نشده و نمي‌دانيم چرا اينگونه شده، خيلي از توريست‌ها مي‌ترسند با پرواز از مالزي به جايي بروند و اين مساله روي اقتصاد كشور تاثير گذاشته است، ممكن است اتفاقات بدتري هم براي امنيت در مالزي رخ دهد.

 كاربري از ايران: هر چقدر كه من اين تصوير‌ها را مي‌بينم به خيلي از چيزها شك مي‌كنم. اين ماجرا نمي‌تونه به همين سادگي باشه و قطعا قرار هست اتفاقي بيفته و ما خبر نداريم
 كاربري از هند: ما حالا اينقدر درباره اين مساله در شبكه‌هاي اجتماعي مي‌نويسيم چه مي‌شود؟ جواب مردم را چه كسي مي‌دهد، همه ناراحت هستند و كاري نمي‌توانند بكنند، دولت‌ها به راحتي از پذيرفتن مسووليت اين اتفاق فرار مي‌كنند اما فاصله كم زماني بين دو پرواز مالزي همه دنيا را به اين كشور مشكوك كرده است. آن جا، جان انسان‌ها به راحتي گرفته مي‌شود.

 كاربري از ايران: اين وسط كي داره براي اين مردم برنامه‌ريزي مي‌كنه، هيچ كسي نميدونه اونا كجا رفتن يا چرا اينها كشته شدن، ‌به نظرم همشون زنده‌اند و رفتن يه جاي ديگه تا كارايي انجام بدن كه ما فعلا نمي‌دونيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون