• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3141 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۸ دي

خبركوتاه

قديمي‌ترين حادثه‌نويس ايران درگذشت

اعتماد| نهم دي ماه زادروز عنايت‌الله گلستانه، قديمي‌ترين حادثه‌نگار رسانه‌هاي ايران است كه در سال 1306 در تهران به دنيا آمد و در دي‌ماه 1393، در87 سالگي و چند روز پيش از برگزاري زادروز خود فوت شد. وي با وجود بازنشسته شدن، به دليل عشق به ژورناليسم تا اواخر عمر در سازمان راديو تلويزيون دولتي به‌كار سرگرم بود. گلستانه از اواسط دهه 1320 (دهه 1940 ميلادي) كار روزنامه‌نگاري را از «كيهان» آغاز كرد. گلستانه همچون يك كارآگاه پليس به تحقيق درباره علت حوادث مي‌پرداخت. او همزمان در روزنامه باختر امروز به عنوان خبرنگار سياسي فعاليت داشت با اين حال عمر كاركردن گلستانه در باختر امروز طولاني نبود و با انتشار خبري درباره خلع سلاح عشاير كه قراربود محرمانه بماند مجبور به ترك اين روزنامه شد. روزنامه اطلاعات مقصد بعدي گلستانه بود، جايي كه مجيد دوامي، سردبير اين روزنامه، براي او چند دستيار استخدام كرد اين كار به تدريج تكامل يافت و در نهايت به ايجاد حوزه‌هاي خبري و نوع اخبار همانند فرنگ داراي ميزهاي مختلف و دبير مربوط انجاميد. تهيه گزارش شهري در اواخر سال 50 براي بخش اخبار «سر ساعت‌ها ـ معروف به سه دقيقه‌يي» برگ ديگري در زندگي پربار قديمي‌ترين حادثه نويس ايران رقم زد و طولي نكشيد كه پخش حوادث شهري را به صورتي مفصل‌تر به برنامه «راه شب» برد. وي تا سن 87 سالگي به روزنامه‌نگاري پرداخت.

 

كشف بيش از 57 كيلوگرم مواد مخدر در لرستان

پايگاه اطلاع‌رساني پليس| جانشين فرمانده انتظامي استان لرستان از كشف ۵۷ كيلو و ۵۰۰ گرم ترياك در شهرستان دلفان خبر داد. سرهنگ علي احمدي تبار گفت: ماموران مبارزه با مواد مخدر دلفان با همكاري ماموران مواد مخدر بروجرد در پي كسب خبري مبني بر اينكه چند نفر سوداگر مرگ قصد جابه‌جايي يك محموله مواد مخدر از كرمانشاه به لرستان را دارند، بلافاصله وارد عمل شدند. وي افزود: اكيپ ويژه‌يي با تحت پوشش قرار دادن محورهاي مواصلاتي كرمانشاه به نورآباد، ابتدا موفق به شناسايي يك دستگاه پژو ۴۰۵ به عنوان خودروي راه پاك كن شده آن را تحت مراقبت گرفته و پس از دقايقي خودروي پژو پارس حامل مواد مخدر را نيز شناسايي كردند. جانشين فرمانده انتظامي استان لرستان اظهار داشت: دو خودرو با مشاهده ماموران اقدام به فرار مي‌كنند كه با تعقيب و گريز پليس و گشودن آتش به سوي خودروها متوقف مي‌شوند و سه سوداگر مرگ در اين رابطه دستگير شدند. سرهنگ احمدي تبار خاطرنشان كرد: در بازرسي از پژو پارس مقدار ۵۷ كيلو و ۵۰۰ گرم ترياك كه به طرز ماهرانه‌يي در صندوق عقب آن جاسازي شده بود كشف و ضبط شد.

 

حبس 466 مسافر  در كشتي يوناني

ايسنا| يك فروند كشتي يوناني با 466 سرنشين در آب‌هاي جزيره «كورفو» طعمه حريق شد. اين كشتي با 411 مسافر و 55 خدمه در مسير بندر «آنكونا» در ايتاليا گرفتار حريق شد. مقامات يوناني با بيان اينكه آتش سوزي از قسمت انبار كشتي آغاز شد و به سرعت گسترش پيدا كرد، اظهار داشتند: بسياري از مسافران روي عرشه كشتي منتظر بودند تا هرچه سريع‌تر به ساحل منتقل شوند اما شرايط نامساعد و وزش باد شديد عمليات امدادرساني را با مشكل روبه‌رو كرده است. بسياري از مسافران براي فرار از شعله‌هاي آتش خود را به داخل آب انداخته‌اند.

 

26 سال زندان به خاطر فريب پليس

ايسنا| يك مرد پاكستاني به خاطر فريب پليس به 26 سال زندان محكوم شد. پليس پاكستان اين مرد را كه به دروغ تهديد به بمب‌گذاري كرده بود به 26 سال حبس محكوم كرده است. دادستان مي‌گويد كه اين مرد در ماه ژوئيه (مرداد ماه) دو بار پليس را فريب داده و در تماس تلفني خود گفته كه در دو مكان عمومي در منطقه پنجاب، بمب‌گذاري كرده است. او در روز عيد فطر گذشته، يك بازار پر رفت و آمد و يك پارك كودكان را در مركز شهر «مولتان» تهديد كرده بود. پليس پاكستان اين مرد را كه «رعنا يوسف» نام دارد از طريق سيم‌كارت تلفن يكي از دوستانش كه او براي انجام اين تهديدها از آن استفاده كرده بود، رديابي كرده است. پليس مي‌گويد يوسف به خاطر رقابت شغلي با دوستش از تلفن او براي اين كار استفاده كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون