• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3527 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۶ ارديبهشت

پاسخ ايران به اتهامات سفير عربستان در جلسه شوراي امنيت سازمان ملل

هم‌صدايي شما با اسراييل، به ضرر منافع جهان اسلام است

شوراي امنيت سازمان ملل متحد روز گذشته جلسه بحث عمومي تحت عنوان «انگاره‌ها و ايدئولوژي‌هاي تروريسم» را به ابتكار مصر كه رييس دوره‌اي شوراي امنيت در ماه مه‌ ميلادي است برگزار كرد. در جريان اين جلسه كه با حضور 10 وزير امور خارجه برگزار شد، 73 نفر از نمايندگان كشورها از جمله سفير كشورمان در سازمان ملل متحد سخنراني كردند و علاوه بر يان الياسون، قائم‌مقام دبيركل، رييس آكادمي تحقيقات الازهر نيز حضور داشت. سفير عربستان سعودي نيز يكي از سخنرانان اين جلسه بود و در سخنراني خود پيرامون موضوع، اتهامات بي‌پايه و اساسي را به كشورمان وارد كرد كه در پايان سخنراني وي، واكنش رايزن نمايندگي كشورمان در جلسه را به همراه داشت.
در ادامه رايزن سياسي نمايندگي كشورمان در پاسخ به اظهارات سفير سعودي گفت: جاي بسي شگفتي است كه عربستان ايران را متهم به فرقه‌گرايي كند و عليه فرقه‌گرايي داد سخن سر دهد چرا كه همگان مي‌دانند تفكر تكفيري از كجا سرچشمه مي‌گيرد، در پي چيست و توسط چه كساني به عمل گذاشته مي‌شود.
سخنان تحريك‌كننده مقامات سعودي و امامان جماعت سعودي در ترويج و اشاعه فرقه‌گرايي كاملا روشن و بي‌نياز از توضيح است. به عنوان يك نمونه امام جماعت مكه كه منصوب دولت است در سال 2015 مي‌گويد: من با صداي بلند اعلام مي‌كنم كه جنگ ما با ايران جنگ سني و شيعه است، حتي اگر اين جنگ فرقه‌اي نباشد ما آن را فرقه‌اي مي‌كنيم. مخالفت ما با آنان (شيعيان) تا زماني كه بر روي زمين وجود دارند ادامه خواهد داشت.
اين اظهارات به خوبي نشان مي‌دهد كه چه كسي با اين انديشه تكفيري خود را مومن واقعي مي‌پندارد و قصد نابودي ديگران را در سر مي‌پرورد. اين تفكر از سال 1805 و با حمله به اماكن مقدس شيعيان در نجف و كربلا آغاز شد و ادامه دارد. قتل‌عام وحشتناك بيش از 1700 افسر عراقي در تكريت در سال 2014 به خاطر اينكه اعتقادي متفاوت با تفكر آنان داشتند، يكي ديگر از نمونه‌هاي آن است.
وي افزود: به سفير عربستان كه همصدا با نماينده رژيم صهيونيستي، حزب‌الله لبنان را يك سازمان فرقه‌اي و تروريستي مي‌خواند، بايد يادآور شد كه حزب‌الله بخشي از ساختار رسمي دولت لبنان است. حزب‌الله در موارد بسياري در مقابل اسراييل ايستادگي كرده و نيروهاي اشغالگر را از سرزمين‌هاي فلسطيني بيرون رانده است. هم‌صدايي يك كشور اسلامي با رژيم اسراييل در حمله به حزب‌الله تاثيري جز ضربه زدن به منافع جهان اسلام و مسلمانان در سراسر عالم ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون