• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3535 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۵ خرداد

رشد كم‌عمق در عمق منفي

بازار سهام ديروز با تحرک کم‌رنگ بازارگردان‌ها شاهد ورود و خروج شدید نوسانگیران در نمادهای معاملاتی اغلب حاضر در بازار دوم بورس بود؛ بازاری که به بازارگردانی نوبتی در نمادهای معاملاتی بزرگ و شاخص‌ساز تکیه کرده است.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 4 خرداد ماه 95، با افزایش 78 واحدی به رقم 76 هزار و 692 واحد رسید. شاخص کل‌ هم‌وزن نیز با 32  واحد افزایش عدد 13 هزار و 871 واحد را تجربه کرد. شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 39 واحدی عدد 85 هزار و 634 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 86 واحدی به رقم 53 هزار و 779 واحد رسید که شاخص بازار دوم با کاهش 16 واحدی عدد 167 هزار و 32 واحد را به نمایش گذاشت. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) بدون تغییر محسوسی روی عدد 814 واحد ایستاد.
بر اساس این گزارش، معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با 51 واحد، کشتیرانی ج.ا.ا با 47 واحد و گروه مپنا با 45 واحد افزایش، بالاترین تاثیر مثبت را در محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند. در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 57 واحد، ملی صنایع مس ایران با 45 واحد و ایران خودرو با 37 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.
به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 266 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 896 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 79 هزار و 276 نوبت داد و ستد بود.طی معاملات سه شنبه نماد معاملاتی شرکت‌های نفت پاسارگاد،‌توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی، سرمایه‌گذاری خوارزمی، ماشین‌سازی نیرومحرکه، گروه دارویی سبحان، مدیریت سرمایه‌گذاری امید، صنایع غذایی مینو شرق، پتروشیمی زاگرس، صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود، قند شیروان قوچان بجنورد از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان اصفهان،‌صنایع کاشی و سرامیکی الوند،‌داروسازی ابوریحان، کارتن ایران،‌آ‌س‌س، مهندسی صنعتی روان فن‌آور متوقف شدند.ديروز همچنین برای نخستین بار هر سهم سرمایه‌گذاری مسکن الوند در بازار فرابورس ایران عرضه و به قيمت هر سهم 220 تومان کشف قیمت شد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون