• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3535 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۵ خرداد

عدد نوشت

افزايش صادرات نفت ايران به كره جنوبي

شركت ملي نفت كره جنوبي اعلام كرد صادرات نفت ايران به اين كشور در ماه آوريل نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5/113 درصد افزايش يافت. به نوشته رويترز، اين درحالي است كه مجموع واردات نفت اين كشور ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال 1/9 درصد افزايش يافته و به 7/89 ميليون بشكه رسيده است. ايران در ماه آوريل 1/7 ميليون بشكه نفت به كره صادر كرده است كه اين رقم در آوريل سال گذشته برابر با    7/3 ميليون بشكه بوده است. همچنين صادرات نفت ايران به كره جنوبي در بازه زماني ژانويه تا آوريل 9/29 ميليون بشكه نفت بوده است كه اين رقم براي مدت مشابه سال گذشته 03/14 ميليون بشكه برآورد شده است.


 سهم بانك‌ها از تامين مالي

رييس پژوهشكده پولي و بانكي گفت: با وجود كاهش نرخ تورم و برقراري ثبات در بازار ارز، اقتصاد كشور با چالش دستيابي به نرخ رشد پايدار غيرتورمي مواجه است. علي ديواندري با اعلام اين مطلب افزود: گشايش‌ ايجاد شده به دليل سياست‌هاي خارجي و همچنين تلاش‌ بانك مركزي در ثبات بخشيدن به بازار ارز‌، نوسان بازار ارز را‌ كنترل كرد و ثبات نسبي را به اين بازار بازگرداند. وي اضافه كرد: با وجود كاهش نرخ تورم و برقراري ثبات در بازار ارز، اقتصاد كشور با چالش دستيابي به نرخ رشد پايدار غير تورمي مواجه است. ديواندري با بيان اينكه اينكه بيش از 90 درصد از تامين مالي اقتصاد كشور از طريق نظام بانكي صورت مي‌گيرد، گفت: عملكرد درست و مناسب آن مي‌تواند در تحقق رشد پايدار در چارچوب سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي موثر واقع شود.  

 

ظرفيت ذخاير استراتژيك سوخت ايران

يك مقام مسوول از افزايش ظرفيت ذخيره‌سازي سوخت مايع شامل بنزين و گازوييل به حدود ۱۳ ميليارد ليتر خبر داد و گفت: امسال ۲ انبار جديد نفت در مدار بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.
عبدالله ملاباقر در تشريح مهم‌ترين برنامه‌هاي افزايش ظرفيت ذخيره‌سازي استراتژيك فرآورده‌هاي نفتي در كشور به مهر گفت: هم‌اكنون عمليات اجرايي ساخت و توسعه پنج انبار جديد نفت در كشور آغاز شده است.
مدير مهندسي و طرح‌هاي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي با اعلام اينكه سال گذشته هم چندين انبار و مخازن جديد ذخيره‌سازي انواع سوخت مايع در كشور به بهره‌برداري رسيد، تصريح كرد: انبار نفت ماهشهر با ظرفيت ۳۰۰ ميليون ليتر در قالب ۱۶ مخزن، انبار نفت ملاير با ظرفيت ۶۸ ميليون ليتر در قالب ۸ مخزن، انبار نفت شيراز با ظرفيت ۱۶۸ ميليون ليتر و در قالب ۱۲ مخزن در مدار بهره‌برداري قرار گرفته‌اند.
 
پيش بيني رشد  ساخت و ساز در ايران

موسسه تحقيقاتي بيزينس مانيتور پيش بيني خود از رشد بخش ساخت و ساز ايران در سال ۲۰۱۶ را اصلاح و پيش‌بيني كرد اين بخش در سال ميلادي جاري رشد 5/4 درصدي داشته باشد.
بيزينس مانيتور طي گزارشي نوشت: در حالي كه بخش عمده تحريم‌هاي غرب عليه ايران برداشته شده و آمارهاي جديد منتشر شده است ما در پيش‌بيني‌مان از رشد صنعت ساخت و ساز ايران در سال 2016 بازنگري كرده و آن را از 2/3 به    5/4 درصد افزايش مي‌دهيم. لغو تحريم‌ها موجب بازگشت تدريجي سرمايه‌گذاري خارجي و بهبود دسترسي ايران به تامين مالي براي پروژه‌ها در اين كشور خواهد شد.  لغو تحريم‌ها تاثير مثبتي بر توانايي ايران براي تامين مالي پروژه‌هاي زيرساختي‌اش داشته است. ايران در نتيجه كاهش ريسك در زمينه تامين مالي، اكنون از نظر ريسك تامين مالي نمره 34 از 100 را به خود اختصاص داده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون