• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3538 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۹ خرداد

عدد نوشت

جمعيت برخوردار از سیستم فاضلاب

حمیدرضا تشیعی، معاون بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: 74 درصد از جمعیت روستایی کشور از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند هستند. 40 درصد جمعیت کل کشور از سیستم فاضلاب برخوردار هستند. وی بیان کرد: 74 درصد از جمعیت روستایی کشور از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند هستند.  90 درصد از جمعیت شهری درایران ازتحت پوشش آب سالم آشامیدنی قراردارند.  دولت تدبیر و امید به بخش آب و فاضلاب درکشور توجه ویژه ای دارد. وی ادامه داد: تعداد مشترکان آب در مناطق شهری کشور بیش از 14میلیون است. افزایش کیفیت آب با توجه به اهمیت سلامتی مردم، محور برنامه های دولت یازدهم درنقاط شهری و روستایی است.


 تعداد  روستاهای مواجه با  بحران آب


محمد حاج رسولیها، مشاور وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: 5000 روستا در سطح کشور با بحران آب مواجه هستند.540 پروژه فصل آب کشور در حال اجراست. 233 طرح شبکه آب و سد سازی و 120پروژه آبرسانی از مهم‌ترین این طرح ها است.وي تصریح کرد: در سال جاری 40 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژها مصوب شده است. از این میزان اعتبار 13 هزار میلیارد ریال از این اعتبار برای احداث سد و شبکه سازی در نظر گرفته شده است. تعداد سدهای دارای ردیف اعتباری کشور 143 مورد است. 93 طرح سد سازی کشور در اولویت اجرا قرار دارند. در برنامه پنجم 164 طرح مهم با 12/2 میلیارد مترمکعب آب بهره برداری شده است.
 
تخفیف‌های بندري در چابهار

 معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تاثیر بسزای تکمیل کریدور ترانزیتی چابهار در توسعه ‌شرق‌ کشور ‌گفت: تاسیس کریدور چابهار موجب رشد جمعیت در سواحل مکران می‌شود. محمد سعیدنژاد‌ اضافه کرد: قطعا ظرفیت بندر چابهار نیز در پی رونق این کریدور و جذب سایر سرمایه‌گذاری‌ها افزایش خواهد یافت. به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی با ایجاد قطب‌های تجاری و صنعتی در یک منطقه جاذبه‌های توریستی، فرهنگی و آموزشی نیز به وجود می‌‌آید که خود شرایط خوبی را برای جذب جمعیت نیز فراهم می‌کند، سواحل دریای مکران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با فعال شدن کریدور ترانزیتی چابهار قطعا رشد چشمگیری از نظر جمعیت خواهد داشت. وی ‌افزود: برای فعال‌سازی این کریدور مشوق‌ها و تخفیف‌های 30 تا 55 درصدی را در حوزه بندری درنظر گرفته‌ایم که در تحقق این هدف تأثیر فراوانی خواهد داشت.

درصد تحقق  دولت الکترونیک

نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه ۳۰ درصد دولت الکترونیک در کشور ایجاد شده است، گفت: به رغم قانون چند ساله برای واگذاری طرح‌های عمرانی به بخش‌ خصوصی، اما ساز و کار اجرای آن تعیین نشده است.موسی‌الرضا ثروتی با اشاره به اینکه چندین سال از قانون واگذاری طرح‌های نیمه تمام عمرانی می‌گذرد، اظهار داشت: حداقل 4 سال است که واگذاری طرح‌های نیمه تمام عمرانی از جمله ورزشگاه‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها و جاده در قانون بودجه آورده می‌شود اما به دلیل نداشتن جذابیت قابل اجرا نیست.وي با تاکید بر اینکه سال گذشته واگذاری مدارس ممنوع شد، تصریح کرد: براساس اصل 30 قانون اساسی که باید مدارس رایگان باشد، این موضوع ممنوع شد.به گفته ثروتی، اکنون از دولت الکترونیک که هر سال در بودجه سالانه نیز اعتبار برای آن پیش‌بینی می‌شود، 30 درصد اجرایی شده و برای عوارض خودرو هنوز باید به صورت دستی پرداخت‌ها صورت بگیرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون