• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3538 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۹ خرداد

تركيب مبارك مجلس

حسين كنعاني مقدم دبيركل حزب سبز

 


با توجه به شرايط كشور به نظر مي‌رسد مسائل اقتصادي در اولويت است. امروز بيشترين چالش‌ها و مشكلات ما در اين حوزه است و همين باعث شد تا رهبر معظم انقلاب موضوع اقتصاد مقاومتي را مطرح كنند. همان‌طور كه ايشان فرموده‌اند در خصوص حل مشكلات كشور نگاه ما بايد به درون باشد.  خوشبختانه چه به لحاظ منابع طبيعي و چه از نظر نيروي انساني متخصص كشور در وضعيت مناسبي به سر مي‌برد و اگر راهبردهاي مطرح شده توسط مقام معظم رهبري نصب العين مجلس و دولت باشد هدف نهايي و مقاوم‌سازي اقتصاد كشور از درون محقق مي‌شود. بنابراين نخستين گام اين است كه اقتصاد مقاومتي به عنوان يك الگو بايد قرار گيرد. بيكاري، معيشت، تورم و ركود مسائل مهمي است كه باعث مي‌شود هر ناظر منصفي تاكيد كند عبور از بحران‌هاي اقتصادي مهم‌ترين اولويت كشور است. به همين دليل نيز ديديم كه در طول ايام انتخابات گروه‌هاي مختلف سياسي فارغ از نوع نگاه و دسته‌بندي‌هاي رايج همگي روي موضوع حل مشكلات اقتصادي اتفاق نظر داشتند. از اين منظر با توجه به اجماعي كه در بين تمامي جريانات حول محور حل مشكلات اقتصادي وجود دارد مي‌توان نسبت به اقدامات موثر مجلس و هدايت صحيح دولت در مسير تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي اميدوار بود.
 موضوع بعدي كه حايز اهميت است برجام، فوايد و چگونگي اجراي آن است. به هر حال توافقي به دست آمده و بايد روي چگونگي اجراي آن بسيار هوشيار باشيم. از اين حيث نظارت قانوني مجلس بر چگونگي اجراي برجام موضوع مهمي است كه حتما بايد مورد توجه اعضاي كميته خاص اين موضوع در مجلس قرار بگيرد.
تركيبي كه در حال حاضر مجلس دارد، همه افكار عمومي در مجلس نمايندگاني دارند كه اين تركيب مباركي است كه مطالبات همه نگاه‌ها را پوشش مي‌دهد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون