• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3538 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۹ خرداد

تمركز پارلمان بر نيازهاي ملت

آذر منصوري فعال سياسي اصلاح‌طلب

 


پس از ماه هاي تلاش و تبليغات و برگزاري يك انتخابات با شكوه و با وجود محدوديت هاي فراوان براي چهره هاي خدوم و اصيل اصلاح طلب بالاخره ديروز زنگ‌ آغاز به كار دهمين دوره مجلس به صدا درآمد و منتخبان مردم به مدت چهار سال فرصت دارند كه وفاي خود را به عهد و پيماني كه با مردم بستند به اثبات رسانند.
 انتظارات از مجلس چنانچه منطبق با اختيارات و وظايف مجلس نباشد نه تنها از مدار واقع‌بيني خارج خواهد شد بلكه پس از چهار سال نمايندگان در مقابل موكلين خود فاقد قدرت پاسخگويي خواهند بود.
 با اين قاعده نمايندگان مي‌توانند ليستي از اولويت‌هاي خود را به عنوان ماموريت چهار ساله خود مدنظر قرار دهند. توجه نمايندگان به مطالبات مردم و استفاده از ظرفيت مجلس براي طرح و پيگيري مطالبات مردم مي‌تواند بخشي از جايگاه مجلس و شان نمايندگي را كه از دست رفته احيا كند. با اين رويكرد توجه به مولفه‌هاي قوام بخش وحدت و آشتي ملي و دور كردن كشور و تندروي‌ها و ايجاد فرصتي براي تعامل و گفت‌وگو حداقل انتظاري است كه مي‌توان از مجلس دهم داشت. با توجه به شعاري كه ليست اميد در انتخابات اخير مطرح كرد يعني كمك به دولت براي به چرخش درآوردن چرخ توسعه و پيشرفت كشور كمك به اجراي برجام و تحقق اميد و آرامش در فضاي عمومي كشور و نيز كمك به رونق اقتصادي و بهبود شاخص‌هايي كه مستقيما در سفره‌هاي مردم نمود پيدا مي‌كند، از اولويت‌هايي است كه نمايندگان مجلس دهم بايد به آن توجه كنند. نمايندگان بايد تمام تلاش خود را به كار گيرند تا تريبون مجلس انعكاس‌دهنده خواست و مطالبات مردم باشد. توجه مجلس به چالش‌ها و همه زمينه‌هاي كشور و چالش‌هاي پيش روي زنان و جوانان و به كار‌گيري ظرفيت مجلس براي رفع اين چالش‌ها مي‌تواند جايگاه مجلس را به راس امور بازگرداند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون