• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3538 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۹ خرداد

خبر كوتاه

بخشنامه ارفاق امتحان نهايي جعلي است

امتحانات نهايي امسال دانش‌آموزان سوم دبيرستان چند روزي است كه خبرساز شده خبرهايي كه از اعتراضات دانش‌آموزان به ميزان دشواري اين آزمون، به رسانه‌ها هم رسيد و آموزش و پرورش را هم به واكنش واداشت. در روزهاي گذشته تصوير بخشنامه آموزش و پرورش در فضاي مجازي منتشر شد كه خبر از اضافه شدن نمره به دروس عربي، شيمي و دين و زندگي مي‌داد. اين بخشنامه كه نام و امضاي علي‌اصغر فاني را در پاي خود دارد و اميدي در دل دانش‌آموزان معترض ايجاد كرده بود حالا از سوي آموزش و پرورش «جعلي» خوانده شده است. رسول پاپايي، معاون مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش گفته است: «اين بخشنامه به هيچ عنوان صحت نداشته و جعلي است. آموزش و پرورش به هيچ عنوان تصميمي براي اضافه شدن نمره به امتحانات نهايي دانش‌آموزان ندارد و تصحيح برگه‌هاي امتحاني تا اين لحظه از آن حكايت دارد كه ميانگين نمرات دانش‌آموزان قابل قبول بوده و همين مساله حاكي از استاندارد بودن سوالات طراحي شده است.» اعتراض دانش‌آموزان از آغاز امتحانات نهايي تا همين روز گذشته در تهران، مشهد، اهواز، قم و برخي شهرهاي ديگر صورت گرفته است اما رييس سنجش وزارت آموزش و پرورش اعلام كرده است، اشكالاتي كه دانش‌آموزان نسبت به سختي امتحانات دارند وارد نيست و امتحان مجددي گرفته نمي‌شود.

مجوزي براي انتقال آب درياي خزر نداده‌ايم

فارس| معاون محيط‌زيست انساني سازمان حفاظت محيط‌زيست گفت: سازمان حفاظت محيط‌زيست تاكنون به هيچ پروژه‌ انتقال آب مجوزي صادر نكرده و در مورد انتقال آب درياي خزر به مركز كشور نيز مجوزي نداده‌ايم. سعيد متصدي در اين خصوص اظهار كرد: اولويت انتقال‌ آب بر آب شرب است كه به عنوان يك نياز اساسي در كشور و اولويت اول مطرح بوده و در فازهاي بعدي توسعه صنعتي و كشاورزي مدنظر و مورد هدف است. سازمان حفاظت محيط‌زيست تاكنون به هيچ پروژه‌ انتقال آب مجوزي صادر نكرده و در مورد انتقال آب درياي خزر به مركز كشور نيز مجوزي نداده‌ايم.
همچنين به گفته او، دولت تدبير و اميد و سازمان حفاظت محيط‌زيست در كنترل گرد و غبار و متوقف كردن روند ورود ريزگردها به كشور موفق عمل كرده به‌طوري كه از ابتداي سال 93 روزهاي پاك و سالم شهرها و كلانشهرهاي ما روبه رشد بوده است به‌طوري كه تا سه برابر وضعيت بهبود جوي را در كشور شاهد هستيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون