• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3542 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۳ خرداد

پيشنهاد كره شمالي به راي‌دهندگان امريكايي

به ترامپ عاقل راي دهيد، نه هيلاري ديوانه

گروه جهان|«سياستمداري عاقل، كانديدايي دورانديش»، مردي كه مي‌تواند به اتحاد شبه‌جزيره كره كمك شاياني كند؛ صفاتي كه رسانه دولتي كره شمالي در خصوص دونالد ترامپ، نامزد جمهوريخواهان در انتخابات رياست‌جمهوري امريكا به كار برده است.
 وب‌سايتي دولتي در پيونگ‌يانگ در تازه‌ترين موضعگيري خود در خصوص انتخابات رياست‌جمهوري امريكا، از پيشنهاد ترامپ براي گفت‌وگوي مستقيم با كيم جونگ اون در صورت پيروزي در انتخابات رياست‌جمهوري امريكا استقبال كرده است. نويسنده اين مطلب كه خود را با عنوان تحليلگر معرفي كرده است در اين خصوص نوشته: سياست‌هاي جديد ترامپ جنبه‌هاي مثبت بسيار زيادي دارد. ترامپ اخيرا اعلام كرده است كه خود را درگير تنش‌هاي شمال و جنوب نمي‌كند. آيا اين نمي‌تواند به رويكرد مثبتي از سوي كره شمالي تعبير شود؟ انتشار چنين مساله‌اي در رسانه منسوب به دولت كره شمالي موجي از تحليل‌ها در رسانه‌هاي غرب را به راه انداخته است.
يك تحليلگر مسائل شبه‌جزيره در گفت‌وگو با گاردين در اين خصوص مي‌گويد: اين اظهارات بسيار قابل توجه هستند. هرچند كه دقيقا از زبان مقام‌هاي مسوول در كره شمالي چنين مسائلي شنيده نشده است اما به نظر مي‌رسد كه كره شمالي با موافقت با انتشار چنين مطلبي در حال محك زدن اوضاع و بررسي واكنش‌ها به اين رويكرد است. براي بسياري از ما اين موضعگيري يادآور اين است كه چگونه ترامپ توانسته چارچوب سياست‌هاي تعريف شده و مشخص امريكا را زير سوال ببرد. نويسنده اين مطلب در وب‌سايت كره شمالي در ادامه نوشته است: ترامپ در ماه مارس اعلام كرد كه اگر رييس‌جمهور شود، نيروهاي امريكايي را از خاك سئول بيرون خواهد كشيد، مگر آنكه كره جنوبي هزينه بيشتري را صرف مسائل نظامي كند. وي در اين خصوص نوشت: همين حالا اين كار را بكن ترامپ. چه كسي فكر مي‌كرد كه شعار «امريكايي‌ها بايد به خانه بروند» اين گونه براي كره شمالي محقق خواهد شد؟ اين شعار مي‌تواند با رياست‌جمهوري ترامپ به اتحاد دو كره منتهي شود. در ادامه اين مقاله از امريكايي‌ها خواسته شده است كه به هيلاري كلينتون راي ندهند: رييس‌جمهوري كه امريكايي‌ها بايد انتخاب كنند، ترامپ است و نه كلينتون كه مي‌گويد بايد از مدل مذاكره با ايران براي مذاكره با كره شمالي استفاده شود. يك تحليلگر ديگر مسائل شبه‌جزيره مي‌گويد كه اين مقاله گوياي تمايل پيونگ يانگ براي شكستن صبر استراتژيك واشنگتن در قبال پرونده كره شمالي است. در حال حاضر ترامپ براي كره‌اي‌ها و ديگران يك فرد خارج از گردونه قدرت است. اما پيونگ يانگ اميدوار است كه وي به رياست‌جمهوري برسد يا حداقل مواضع كره شمالي در قبال سياست مدنظر ترامپ، بازي سياسي در امريكا را تغيير داده و بر رويكرد دموكرات‌ها نسبت به پيونگ‌يانگ در صورت پيروزي در انتخابات تاثيرگذار باشد. اين مطلب در حالي نگاشته شده كه كره شمالي در چندماه اخير بارها و بارها خواهان مذاكره و گفت‌وگو با سئول و واشنگتن شده است. از 17 مه، پيونگ يانگ يك بيانيه دولتي صادر كرد و هدف از انتشار آن هم توسعه رابطه با سئول بود. كره جنوبي تاكنون همواره پيشنهاد مذاكره مستقيم كره شمالي را رد كرده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون