• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3557 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱ تير

درخشش «علياري» در پيتلاسينسكي تاثيري در تصميم سرمربي كشتي فرنگي ندارد

تجربه ثابت كرده «بنا»، «رضايي» را به المپيك مي‌برد

رقابت‌هاي بين‌المللي كشتي فرنگي جام پيتلاسينسكي لهستان برگزار شد كه تيم ايران توسط مهدي زيدوند، رامين طاهري و مهدي علياري در اوزان ۶۶، ۸۰ و ۹۸ كيلوگرم صاحب مدال طلا و بشير باباجان‌زاده در وزن ۱۳۰ كيلوگرم صاحب مدال برنز شد. با توجه به موفقيت علياري در اين وزن حالا همه منتظر اين هستند تا ببينند محمد بنا چه تصميمي براي انتخاب نماينده وزن 98 كيلوگرم المپيك مي‌گيرد. اين در حالي است كه محمد بنا تصميم خود را گرفته و اگر آسمان به زمين بيايد او در تصميم خود تجديد نظر نخواهد كرد و اين را تجربه بابك قرباني و امير علي‌اكبري و خيلي‌هاي ديگر ثابت كرده است. نظر او روي قاسم رضايي قهرمان مسابقات كشتي فرنگي المپيك است، از همين‌رو مهدي علياري- كه در تورنمنت پيتلاسينسكي لهستان خوش درخشيده، با تمام توانايي كه در او سراغ داريم- كوچك‌ترين شانسي براي حضور در المپيك نخواهد داشت و شايد بهتر باشد با توجه به شناختي كه از گذشته تا به امروز از محمد بنا به دست آورده‌ايم، ما نيز زياد به اين موضوع ورود نكنيم و بگذاريم سرمربي تيم ملي هر تصميمي كه صلاح مي‌داند بگيرد و با تركيب دلخواه خود راهي بازي‌هاي تابستاني ريو شود. به هر حال او مسوول نتيجه‌اي كه در برزيل رقم خواهد خورد بايد باشد نه فرد ديگري، براي همين هم اعضاي شوراي فني كشتي فرنگي و البته مسوولان فدراسيون كشتي به بنا اختيار تام داده و گفته‌اند هر تصميمي سرمربي تيم ملي بگيرد، تصميم اول و آخر است.
نتايج كشتي گيران ايران در تورنمنت لهستان به شرح زير است:
مهرداد مرداني در وزن ۵۹ كيلوگرم هفتم شد.
در وزن ۶۶ كيلوگرم مهدي زيدوند پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل كي ووك چويي از كره جنوبي با نتيجه ۸ بر صفر به برتري رسيد، وي در دور بعد مقابل ماتئوس برناتك از لهستان با نتيجه ۵ بر ۲ به برتري رسيد. زيدوند در مرحله نيمه نهايي ميگوئل مارتينز از كوبا را با نتيجه ۲ بر يك شكست داد و به ديدار فينال راه يافت. وي در ديدار پاياني مقابل ريو هان از كره جنوبي با نتيجه ۴ بر ۳ به پيروزي رسيد و با اقتدار صاحب مدال طلا شد.
در وزن ۷۵ كيلوگرم پيام بويري دهم شد.
در وزن ۸۰ كيلوگرم رامين طاهري پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل ادوارد سرگيسيان از ارمنستان با نتيجه ۱۰ بر يك به پيروزي رسيد. وي در دور بعد مقابل ولي كاري سومينن از فنلاند با نتيجه ۸ بر صفر پيروز شد و به مرحله نيمه نهايي راه يافت. طاهري در اين مرحله پيتر باسكي كشتي گير مطرح مجارستاني را با نتيجه ۶ بر ۳ شكست داد و به ديدار فينال راه يافت. وي در اين ديدار پاول پامينچوك از كشور بلاروس را با نتيجه ۵ بر صفر شكست داد و قهرمان شد.
در وزن ۸۵ كيلوگرم نيز حسين نوري دهم شد.
در وزن ۹۸ كيلوگرم مهدي علياري در در نخست مقابل راموس فردريكاس از ليتواني با نتيجه ۵ بر ۲ و با ضربه فني به پيروزي رسيد. وي در دور بعد سرگو گوگيسوانيدزه از گرجستان را با نتيجه ۲ بر صفر و ضربه فني شكست داد. علياري در دور سوم نيز مارسين اولجنيچاك از لهستان را با نتيجه ۸ بر صفر شكست داد و راهي مرحله نيمه نهايي شد. وي در اين مرحله نيز بالاز كيس كشتي گير مطرح مجارستاني را ۱۰ بر ۲ مغلوب كرد و به ديدار فينال راه يافت. وي در اين ديدار دانيل ياسماني كابررا از كوبا را با نتيجه ۲ بر ۲ از پيش رو برداشت و به مدال طلا رسيد.
در وزن ۱۳۰ كيلوگرم امير قاسمي منجزي در دور اول مانتاس كنيستاوتاس از لتوني را ۶ بر يك شكست داد. در همين وزن بشير باباجان‌زاده در دور نخست با نتيجه ۴ بر صفر از سد با لوكاس باناك از لهستان گذشت. دو نماينده سنگين وزن كشورمان در دور دوم به مصاف يكديگر رفتند كه در يك كشتي بسيار نزديك بشير باباجان‌زاده با نتيجه ۴ بر ۳ از سد امير قاسمي منجزي گذشت و راهي مرحله نيمه نهايي شد، باباجان‌زاده در اين مرحله مقابل آرمين موزائس ماجوروس از مجارستان با نتيجه ۲ بر صفر شكست خورد و راهي ديدار رده‌بندي شد. وي در اين ديدار مقابل ماكسيم پاسكوف از بلاروس با نتيجه ۸ بر صفر پيروز شد و به مدال برنز رسيد. امير قاسمي منجزي نيز با شكست باباجان‌زاده در مرحله نيمه نهايي از دور رقابت‌ها كنار رفت و هشتم شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون