• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3148 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۶ دي

تشكل‌ها

صنايع لبني قيمت خريد شير خام را بالا بردند|مديرعامل اتحاديه مركزي دامداران با بيان اينكه از ابتداي خريد تضميني شير تاكنون حدود ۱۲ هزار تن شير از دامداران خريداري شده است، گفت: اين طرح در اصفهان موجب شده صنايع شير را حدود ۱۰۰ تومان بيشتر از قيمت قبل خريداري كنند. سعيد سلطاني سروستاني، مديرعامل اتحاديه مركزي دامداران در مورد ميزان شير تضميني خريداري شده از دامداران، به فارس گفت: از ابتداي آغاز طرح در استان‌هاي مختلف تاكنون حدود 12 هزار تن شير از توليد‌كنندگان شيرخام خريداري شده است. وي افزود: از كل مقدار خريداري شده شيرخام حدود هزار تن شير خشك و هزار و 200 تن خامه استحصال شده است.

بهره مالكانه ۳۰ درصدي معادن ركود را تشديد مي‌كند|عضو هيات‌مديره انجمن سرب و روي با بيان اينكه بهره مالكانه ۳۰ درصدي معادن، ركود اقتصادي كشور را تشديد مي‌كند، گفت: هيچ منبعي بهتر از معدن، جايگزين درآمدهاي نفتي نمي‌شود. ابراهيم جميلي در يك نشست خبري با اشاره به نوسان موجود در بازار سرمايه، گفت: صنايع سرب و روي نسبت به شركت‌هاي ديگر، افت شاخص كمتري داشتند و پيش‌بيني‌ها نشان مي‌دهد در مورد قيمت روي، همين ارقام فعلي با تلورانس 5 درصدي و در مورد قيمت سرب نيز قيمت‌هاي فعلي با تلورانس 10 درصدي را در ماه‌هاي آينده شاهد باشيم.

افت ناگهاني صادرات سنگ‌آهن در سال جاري|صادرات سنگ آهن از ارديبهشت امسال تاكنون همواره سير نزولي داشته و بر اساس آخرين آمار، در آبان امسال تنها 15 هزار تن سنگ آهن هماتيت دانه‌بندي صادر شده است اما با اين حال هنوز جزو يكي از اقلام عمده صادراتي است. به گزارش ايسنا، در دو ماهه نخست سال جاري دو‌ميليون و 888 هزار تن سنگ آهن هماتيت دانه‌بندي به ارزش 199 ميليون دلار از كشور صادر شده بود كه نسبت به مدت مشابه سال پيش از آن از لحاظ وزني 9 درصد كاهش داشته است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون