• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3574 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۴ تير

نخستين جلسه كميسيون ويژه رسيدگي به پرونده پزشكي كيارستمي برگزار شد

نگراني فرزند كيارستمي از روند رسيدگي به پرونده پزشكي پدرش

اعتماد| با آغاز نخستين جلسه كميسيون ويژه تخصصي رسيدگي به پرونده مرحوم كيارستمي در سازمان نظام پزشكي، حواشي فوت اين كارگردان ايراني وارد مرحله تازه‌اي شد. روز گذشته خبر رسيد كه علي جنتي، وزير ارشاد اعلام كرده كه مسووليت رسيدگي به پرونده پزشكي عباس كيارستمي با وزارت بهداشت است و از رسيدگي جامع به اين پرونده هم ابراز اطمينان كرد.
اما بهمن كيارستمي، فرزند كارگردان فقيد در يادداشتي خطاب به وزير ارشاد و در واكنش به اظهارات وي نوشت: «جملاتي را كه در حاشيه مجلس ختم مرحوم پدرم درباره روند درمان ايشان گفته بوديد خوانديم. (...گفتند وضع ايشان مناسب نيست و ما هم خواهش كرديم و رفتند رسيدگي كردند و ايشان بهتر شد، الان هم آنچه پيش آمده تا آنجا كه اطلاع دارم به بيماري ايشان مربوط نبود آنچه اتفاق افتاد بيشتر ناشي از يك سكته بود.) دليل نوشتن اين يادداشت، اعتراض به اظهارنظر عجيب و نادرست جنابعالي درباره پرونده پزشكي ايشان نيست، بلكه ابراز نگرانيست از روند بررسي پرونده‌اى كه نخستين جلسه آن تشكيل شده، اما به نظر مي‌رسد كه نتيجه آن از حالا به گوش شما رسيده و توسط شما اعلام شده. پايان اين فيلم را شما لو داده‌ايد، حالا بنشينيم و تماشايش كنيم؟ ما از ابتدا به همراهى شما در روند درمان چشم اميد نداشتيم، اما اگر تا پيش از خواندن اين جملات اميدوار بوديم كه بررسى دقيق و بى طرفانه انجام شود، حالا بيم آن مي‌رود كه حفظ آبروى نظام پزشكى كشور در اولويت قرار داشته باشد و صلاح كار آن باشد كه به شيوه معمول قصورات را به گردن ديگرى و در اين مورد احتمالا اجنبى بيندازيم. نمى‌دانم وزير محترم بهداشت هم با شما همنظر هستند يا مى‌خواهند حرمت حرفه، پست و از همه مهم‌تر عيادت‌هاى مكررشان را از مرحوم پدرم حفظ كنند. اميدوارم ايشان با شما همنظر نباشند و اجازه دهند اين پرونده مورد بررسي دقيق قرار گيرد و نتيجه، همان‌گونه كه به سمع ايشان مي‌رسد اعلام شود نه آن‌گونه كه به مصلحت است.»
همچنين داريوش مهرجويي، كارگردان ايراني، عصر سه‌شنبه در مراسم يادبود عباس كيارستمي با توهين به پزشكان، آنها را متهمان اصلي درگذشت كيارستمي معرفي كرد و اظهار داشت كه كيارستمي تا هفته قبل از فوت، صحيح و سالم بوده كه محمد حسين قرباني، عضو كميسيون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با فارس، ‌در رابطه با اظهارات اخير مهرجويي در رابطه با فوت عباس كيارستمي و كوتاهي جامعه پزشكي گفت: «اينكه خطاي پزشكي اتفاق افتاده يا خير هنوز مشخص نيست چون گزارش آن به كميسيون بهداشت داده نشده اما بايد بدانيم خطاي پزشكي امري محتمل است و حتي در پيشرفته‌ترين كشورها و بيمارستان‌ها رخ مي‌دهد اما اينكه در زمينه مرحوم كيارستمي اتفاق افتاده يا خير هنوز مشخص نيست. متاسفانه در كشور عده‌اي به هر دليلي به صورت ناآگاهانه موج‌سواري مي‌كنند و شايد مشكل‌شان با جامعه پزشكي با توهين كردن برطرف نشود. موج‌سواري در روزهاي اخير و توهين به مسوولان متاسفانه باب شده كه ما آن را به‌شدت رد مي‌كنيم. برخي‌ها فرافكني مي‌كنند و بهتر است به جاي حرف‌هاي غيرمرتبط زدن اجازه دهند كارها در فضاي قانوني پيگيري شود چرا كه قانون شفاف است و بحث جريمه‌ها و برخوردها در قوه قضاييه و معاونت درمان پيگيري مي‌شود. بايد اجازه داد تا تمام شكايات از مجراي اصلي‌اش طي شود. كميسيون بهداشت مجلس نيز اين موضوع را جزو دستور كار خود قرار داده و در روزهاي آينده گزارش‌ مبسوطي به مردم خواهد داد.»
در عين حال صبح روز گذشته و از ساعت 7 و 30بامداد تا 12 ظهر، در نخستين جلسه كميسيون ويژه تخصصي رسيدگي به پرونده مرحوم كيارستمي، پرونده وي در بيمارستان‌هايي كه در آن بستري شده بود و حتي سوابق پزشكي مرحوم قبل از بستري شدن در كميسيون به دقت مورد بررسي قرار گرفت. محسن خليلي، سخنگوي كميسيون كارشناسي ويژه تخصصي دادسراي انتظامي تهران بزرگ هم در خصوص جزييات جلسه‌اي كه با حضور رييس كل سازمان نظام پزشكي، معاون درمان وزارت بهداشت، معاون حقوق بشر وزارت دادگستري، معاون دادستان عمومي و انقلاب تهران، نماينده سازمان بازرسي، نماينده سازمان پزشكي قانوني، نماينده منتخب كميسيون بهداشت و درمان مجلس، معاون انتظامي سازمان نظام پزشكي و دادستان نظام پزشكي تهران بزرگ، قائم‌مقام معاون انتظامي سازمان نظام پزشكي، معاون اول دادستان نظام پزشكي تهران بزرگ و همچنين 25 نفر از كارشناسان تشكيل شد، گفت: «جراحان و متخصص بيهوشي پرونده مرحوم كيارستمي به سوالات اعضاي كميسيون كارشناسي ويژه تخصصي اين پرونده پاسخ دادند و مقرر شد در هفته آينده، ادامه جلسات كميسيون برگزار شود تا در اسرع وقت و با دقت كامل نظريه كميسيون اعلام شود. در اين جلسه مقرر شد تا هفته آينده خلاصه پرونده پزشكي فرانسه نيز توسط پزشك مشاور خانواده مرحوم كيارستمي كه خود از اعضاي كميسيون ويژه تخصصي رسيدگي به اين پرونده است در اختيار كميسيون قرار گرفته تا توسط اعضا مورد بحث و بررسي قرار گيرد.
به گزارش مهر، در حالي كه در پايان اين جلسه مقرر شد گزارش پرونده پزشكي اين كارگردان بعد از ارسال پرونده پزشكي او از فرانسه به جمع‌بندي برسد و در جلسه بعدي بررسي پرونده پزشكي عباس كيارستمي، خانواده اين كارگردان نيز در جلسه حاضر باشند، نتايج جلسه اول و دوم رسيدگي به پرونده پزشكي مرحوم كيارستمي بستگي به گزارش‌هاي تيم پزشكي فرانسوي دارد كه همچنان سازمان نظام‌پزشكي منتظر ارسال آن است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون