• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3574 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۴ تير

خبر

سفر پر هزينه مديران بانك شهر به سوييس  و برگزاري همايش

سايت انتخاب در خبري از ماموريت دسته جمعي مديران بانك شهر (بانك وابسته به شهرداري) در روزهاي پاياني ماه مبارك رمضان و تعطيلات عيد فطر خبرداد، سفري پر هزينه به درياچه ژنو و گران‌ترين شهر جهان در كشور سوييس. اين سايت نوشت بهانه اين ماموريت دسته جمعي شركت در كنفرانس امور مالي شهرداري‌ها و اقتصاد شهري است كه اتفاقا برگزاركنندگان آن، بانك شهر و يك ان‌جي‌او به نام بنياد رهبران شهري با همكاري يو.‌ان. هبيتات (برنامه اسكان بشرملل متحد) بوده است. در سايت انتخاب آمده: «مديران بانك شهر با پرداخت 700هزار دلار از جيب مبارك مردم ايران در گران‌ترين شهر جهان سمينار برگزار كردند تا با حضور مديراني از خود بانك شهر در خصوص امور مالي و اقتصادي شهري به بحث و بررسي بپردازند. علاوه بر اين مبلغ كلان هزينه ماموريت سفر خارجي مديران محترم، بليت هواپيما و هتل را هم از جيب بانك شهر پرداخت كرده‌اند. نكته‌اي در حاشيه اين ماجرا درخور تامل است كه بانك به جهت رفاه بيشتر مديران خود بنا به دستور مديريت و در يك اقدام حيرت‌انگيز، حدود 50 ميليون تومان ناقابل به آژانس مسافرتي ع. پ پرداخت مي‌كنند تا كلاس عادي بليت‌‌ها به بيزينس كلاس تبديل شود.»بعد از انتشار اين اخبار بانك شهر اين ماجرا را تكذيب كرد و مسوولان شهرداري هم اعلام كردند كه تنها سهام‌دار 8درصد بانك شهر هستند و بانك به آنها تعلق ندارد. البته پس از اين تكذيب‌ها سايت انتخاب اسنادي از اين سفر را منتشر و اعلام كرد بازهم در صورت رد اين اخبار اسناد جديدي را منتشر خواهد كرد. روز گذشته اين خبر در سطح گسترده‌اي در شبكه‌هاي اجتماعي دست به دست شد.


ورود غيرمجاز موسسه كنكوري به صفحه شخصي داوطلبان

ايسنا| رييس پليس فتاي تهران بزرگ از مراجعه غيرقانوني يك موسسه كنكوري معروف به پنل شخصي 2000 دانشجوي كارشناسي ارشد در سايت سازمان سنجش خبر داد. سرهنگ محمد مهدي كاكوان گفت: چندي پيش و در حالي كه كمتر از دو روز تا مهلت انتخاب رشته آزمون كارشناسي ارشد باقي مانده بود حدود 50 نفر از داوطلبان آزمون كارشناسي ارشد سال 95 به پليس فتا مراجعه و اعلام كردند كه امكان دسترسي به پنل شخصي‌شان در سايت سازمان سنجش وجود ندارد و اين امكان برايشان مسدود شده است. وي با بيان اينكه با توجه به حساسيت موضوع بلافاصله تيمي از كارآگاهان پليس فتا رسيدگي به اين موضوع را در دستور كار خود قرار دادند، اظهار كرد: مسوولان سازمان سنجش متوجه شده بودند كه افرادي ناشناس قصد ورود غيرمجاز به پنل شخصي 2000 نفر از متقاضيان شركت در كنكور ارشد را دارند و به همين دليل حساب اين افراد را مسدود كرده بودند كه در پيگيري‌هاي پليس فتا مشخص شد كه يكي از موسسه‌هاي آموزش كنكور قصد داشته تا به شكل غيرمجاز وارد حساب شاگردان خود شوند.


تصويب لايحه كاهش ساعات كار بانوان با شرايط ‏خاص

ايسنا| نمايندگان مجلس سه ايراد شوراي نگهبان ‏در لايحه كاهش ساعات كار بانوان شاغل داراي ‏شرايط خاص را رفع كرده و به تصويب رساندند. ‏بر اين اساس سه دستگاه اجرايي سازمان ‏بهزيستي كشور، وزارت بهداشت يا دادگستري ‏متولي تعيين صلاحيت بانوان شاغل داراي شرايط ‏خاص براي كاهش ساعت كاري به 36 ساعت در ‏هفته با دريافت حقوق و مزاياي 44 ساعت شدند. مصوب شد بار مالي ناشي از اجراي ‏اين قانون براي كارفرمايان بخش‌هاي غيردولتي و ‏خصوصي مشمول اين قانون همه ساله در بودجه ‏سالانه پيش‌بيني و پرداخت مي‌شود. ‏

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون