• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3576 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۷ تير

عدد نوشت

افزايش قيمت شير به

رييس هيات‌مديره انجمن صنفي گاوداران با بيان اينكه تعداد استان‌هايي كه خريد توافقي شيرخام در آنها انجام مي‌شود، رو به افزايش است، گفت: ميانگين شيرخام دركشور بين۱۱۴۰ تا ۱۱۵۰ تومان است. سيد احمد مقدسي در گفت‌وگو با مهر با بيان اينكه خريد توافقي شيرخام از دامداران كشور همچنان ادامه دارد، اظهارداشت: براساس آخرين آماري كه ما كسب كرده‌ايم روزانه ۱۰۰۰ تن شيرخام مازاد از بازار دامداران خريداري مي‌شود. وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا تعداد استان‌هايي كه طرح خريد توافقي در آنها انجام مي‌شود، افزايش پيدا كرده است، گفت: بله اجراي اين طرح در استان‌هاي كشور رو به گسترش است. رييس هيات‌مديره انجمن صنفي گاوداران با بيان اينكه اجراي طرح مذكور تا زماني كه وضعيت بازار متعادل شود ادامه خواهد يافت، افزود: اميدوار هستيم اختصاص مشوق صادراتي براي صادرات محصولات لبني هرچه زودتر ابلاغ شود تا صادرات لبنيات رونق پيدا كند و شرايط بازار متعادل شود؛ ضمن اينكه البته اين كار در مراحل پاياني خود قرار دارد و به زودي ابلاغ خواهد شد.  

 

رشد شاخص بورس

شاخص بورس در جريان معاملات ديروز بازار سرمايه ۱۰۴ واحد رشد كرد. به گزارش مهر، در پايان معاملات ديروز بازار سرمايه تعداد ۹۷۲ ميليون سهم و حق تقدم به ارزش ۲۱۶ ميليارد تومان در ۵۹ هزار نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت. شاخص بورس با ثبت افزايش ۱۰۴واحدي در ارتفاع ۷۳ هزار و ۸۶۸ واحد متوقف شد. شاخص قيمت (وزني ــ ارزشي) ۳۷ واحد، كل
(هم وزن) ۱۶ واحد، قيمت (هم وزن) ۱۳ واحد، آزاد شناور ۶۶ واحد و شاخص بازار اول ۱۰۱ و بازار دوم ۶۶ واحد رشد كردند. در بازارهاي فرابورس ايران هم با معامله ۱۵۰ ميليون ورقه به ارزش ۱۵۳ ميليارد تومان در ۲۳ هزار نوبت، آيفكس 9/3 واحد رشد كرد و در ارتفاع ۷۷۰ واحد قرار گرفت.


 
ادعاي توافق تهران و آنكارا برسر كاهش قيمت گاز ايران

منابع تركيه‌اي مدعي شدند ايران و تركيه بر سر تخفيف ۱۲ تا ۱۳ درصدي درباره قيمت گاز فروشي تهران به آنكارا توافق كرده‌اند و قرار است ايران ما‌به‌‌التفاوت قيمت گاز صادراتي به تركيه از سال ۲۰۱۲ را به صورت قسطي به اين كشور بپردازد. به گزارش تسنيم، پس از لغو تحريم‌هاي غرب عليه ايران، ظاهرا تركيه بر سر تخفيف 12 تا 13 درصدي در قيمت گاز با ايران توافق خواهد كرد. بر اساس اين گزارش داوري‌ها در روابط با ايران و روسيه اخيرا به موضوع اصلي بحث در بين مقامات انرژي آنكارا تبديل شده است. تركيه احتمالا در پرونده داوري بين‌المللي عليه ايران در زمينه قيمت گاز برنده خواهد شد. كميته داوري راي داده كه بايد قيمت گاز فروشي ايران به تركيه 10 تا 15 درصد كاهش يابد. ايران و تركيه گفته‌اند، بر سر تخفيف 12 تا 13 درصدي در قيمت گاز به توافق رسيده‌اند. رقم توافق شده به كميته داوري ارايه شده و كميته تصميم خود در اين باره را قبل از ماه سپتامبر اعلام خواهد كرد. تركيه سالانه 10ميليون متر مكعب گاز از ايران وارد مي‌كند.  

 

افتتاح نيروگاه اسلام‌آباد غرب با حضور رييس‌جمهور

مجري طرح‌هاي نيروگاه‌هاي بخار و انتقال نيروي شركت مادر تخصصي برق حرارتي گفت: امروز و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني رييس‌جمهوري، نيروگاه 100 مگاواتي اسلام‌آباد غرب به‌طور كامل به بهره‌برداري مي‌رسد. نيروگاه 100 مگاواتي اسلام‌آباد غرب با حضور رييس‌جمهوري افتتاح مي‌شود. به گزارش ايرنا، مهران گلابكش با اعلام اين مطلب افزود: اين نيروگاه كه در كيلومتر پنج جاده اسلام‌آبادغرب- كرمانشاه واقع شده، با سرمايه‌گذاري بخش دولتي ساخته شده و با بهره‌برداري از آن، مجموع ظرفيت اسمي نيروگاه‌هاي كشور به 75 هزار و 186 مگاوات خواهد رسيد. به گفته اين مقام مسوول، نزديك به يك هزار و 500 ميليارد ريال صرف ساخت اين نيروگاه شده كه شامل چهار واحد 25 مگاواتي است و قابليت تبديل به سيكل تركيبي را دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون