• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3149 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۷ دي

زاكربرگ به جاي فيس‌بوك بازي كتاب مي‌خواند

او بود كه همه دنيا را به دردسر انداخت و بسياري از مردم جهان را از دنياي واقعي دور كرد و در دنياي مجازي سرگرم‌شان كرد. مردم آنقدر پاي شبكه‌هاي اجتماعي وقت مي‌گذرانند كه ديگر كسي فرصت خواندن كتاب ندارد، اتفاقي كه براي همه كساني كه عضو شبكه‌هاي اجتماعي هستند، آشناست. اما به نظر مي‌رسد مارك زاكربرگ، بنيانگذار فيس‌بوك خودش هم به تنگ آمده كه در سال جديد ميلادي با خود عهد بسته كه هفته‌يي دو كتاب بخواند.
درگير شدن زندگي واقعي انسان‌ها با دنياي مجازي به حدي زياد شد كه بسياري ابراز نگراني كردند، شبكه‌هاي اجتماعي و در راس آنها فيس‌بوك آفت زندگي بشر امروزي شده، حتي چندي پيش سعيد حجاريان هم ابراز نگراني خود را مطرح كرد و گفت «بايد از مجاز دور شويم و به واقعيت‌ها بازگرديم، كتاب دست‌مان بگيريم و بياموزيم.»
روزگاري وقتي در اتوبوس مي‌نشستي گاهي مي‌ديديم كساني را كه كتاب يا روزنامه‌يي به دست دارند و مشغول مطالعه هستند اما اين روزها در مترو و اتوبوس همه سرهاي‌شان در گوشي‌هاي همراه‌شان است و در يكي از ده‌ها شبكه اجتماعي سرگرم هستند. در كشور ما به صورت عادي سرانه مطالعه در سطح پاييني قرار دارد اما با اين اوصاف مي‌توان گفت اوضاع بدتر از قبل هم شده.
حالا كار به جايي رسيده كه خالق يكي از بزرگ‌ترين شبكه‌هاي اجتماعي كه ميليون‌ها كاربر فعال دارد تلاش مي‌كند آنها را به خواندن تشويق كند. شايد كساني كه فيس‌بوك، محبوب‌ترين دنياي‌شان باشد از بنيانگذارش حرف‌شنوي داشته باشند.
زاكربرگ سال‌هاي گذشته هم هدف‌هايي داشته ازجمله هدف‌هاي سال‌هاي گذشته او صحبت كردن به زبان «ماندارين» شاخه‌يي از زبان‌هاي چيني بود كه به آن دست يافت.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون