• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3596 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۰ مرداد

وزير كشور در دفاع از روحاني:

چگونه به راحتي به رييس‌جمهور اتهام می‌زنند؟

 حالا ديگر صداي اعضاي كابينه در حمايت از رييس‌شان بلند شده است. هجمه‌ها و هتاكي‌هاي هفته گذشته نسبت به رييس‌جمهور براي كابينه‌اش بسان زنگ خطري است كه اگرچه دير اما بالاخره به صدا در آمد. به باور بسياري حسن روحاني، رييس‌جمهوري بود كه خود به تنهايي همه بار سياسي كابينه‌اش را به دوش مي‌كشيد و زير بار فشارها و هجمه‌ها هرگز صداي حمايت از كابينه بلند نمي‌شد مگر در چند مورد بسيار انگشت شمار. در پايان هفته گذشته بود كه تريبون‌هاي نماز جمعه مكاني براي برترين توهين‌ها و هتاكي به حسن روحاني شد تا اسحاق جهانگيري او را مظلوم‌ترين رييس‌جمهور تاريخ جمهوري اسلامي بخواند و حالا وزير كشور هم به دفاع از رييس‌جمهور پرداخته؛ وزيري كه سال‌هاي پركاري پشت سر مي‌گذارد و مراسم توديع و معارفه رييس سازمان ثبت احوال بهانه‌اي شد تا وزير كشور هم به جمع وزرايي كه اين روزها از حسن روحاني حمايت مي‌كنند، بپيوندد. به نظر مي‌رسد اين حجم از توهين و هتاكي نسبت به رييس‌جمهور براي مردان حسن روحاني هنوز باور پذير نيست، اين مساله در موضع‌گيري رحماني فضلي به خوبي روشن است. او با صراحت به توهين‌ها اشاره نمي‌كند اما ادبياتش با هميشه متفاوت است و براي حمايت از حسن روحاني گويي اعتبار خودش را نيز به گرو مي‌گذارد وقتي مي‌گويد: با شناختي كه از قبل از آقاي روحاني داشتم گواهي مي‌دهم كه ايشان در رفتار خود صادقانه عمل مي‌كند. رييس‌جمهوري موضوعات و مسائل را با بحث‌ها و موضع‌گيري‌هاي سياسي آميخته نمي‌كند و با مردم صادقانه برخورد مي‌كند و قول بي‌خود نمي‌دهد و نگاه‌هاي پوپوليستي ندارد و در حد امكانات، مقدورات و توان كار را پيش مي‌برد و از تمامي وزرا توقع دارد با مردم صادق باشند.
 او حتي پاسخ كساني را كه در چندين ماه گذشته تلاش كردند تا اختلاف ميان رهبري و رييس‌جمهوري را القا كنند، داد و گفت: براساس رابطه‌اي كه رييس‌جمهوري با رهبري تعيين كردند گواهي مي‌دهم ارتباط ايشان از نظر قلبي و اجرايي واقعا به رهبري نزديك است، براساس آنچه در جلسات خصوصي و مشورت‌ها و تعاملاتي كه در تحليل مسائل روز داريم هميشه احساسم اين بوده كه ايشان دقيقا در همه مسائل خودشان را با رهبري تنظيم مي‌كنند و اين جزو امتيازات بسيار خوبي است كه بايد آن را قدر بدانيم. به گزارش ايرنا وزير كشور مهم‌ترين دستاورد دولت حسن روحاني را به رخ مي‌كشد و مي‌گويد: در حوزه سياست خارجي در شرايطي هستيم كه شر بزرگ قطعنامه‌هاي شوراي امنيت را از كشور دفع كرديم و بر مبناي آن جنگ رواني و محاصره اقتصادي را از بين برديم و از انزوا بيرون آمديم و تحريم‌ها را كه مانع پيشرفت كشور بود از بين برديم. اما وجود چنين موفقيت چشمگيري سبب نمي‌شود تا چشم بر كاستي‌هاي موجود ببندد و ادامه مي‌دهد: ما نمي‌گوييم همه امور كشور در شرايط مطلوب است، كسي چنين ادعايي ندارد و راه طولاني و مسيرهاي پر پيچ و خم داريم، خيلي از اشكالات موجود نيز ريشه تاريخي دارد. نظام‌هاي حاكم بر بودجه‌ريزي و نظام اداري نظام مناسبي نيست، هرچند اصلاحاتي صورت گرفته است اما مطلوب نيست.
نه حزبي تعطيل و نه روزنامه‌اي
بسته مي‌شود
در ميان صحبت‌هايش يك نكته به خوبي جا خوش كرده است و به نظر مي‌رسد در بخشي از جملاتش بدنه اصلاح‌طلب حامي حسن روحاني را هدف جمله‌هايش قرار داده است؛ بخشي از حاميان دولت كه معتقدند روحاني هنوز نتوانسته بخشي از وعده‌هايش را عملي كند. رحماني فضلي مي‌گويد: در حال حاضر نه حزبي تعطيل و نه روزنامه‌اي بسته مي‌شود البته اگر در جايي خطا رخ دهد قوه قضاييه ورود پيدا مي‌كند. رحماني فضلي با بيان اينكه دولت روزانه در حال بهبود و اصلاح اوضاع كشور است، گفت: با وجود تنگناها، سختي‌ها و اعمال نفوذهايي كه روي كشور ما مي‌شود، در حوزه امنيت داخلي، كشور شرايط كاملا قابل قبولي دارد. به خوبي مشخص است كه وزير كشور حسن روحاني كارنامه خودش را مثبت ارزيابي مي‌كند و از عملكرد وزارتخانه‌اش رضايت دارد چرا كه مي‌گويد: در حوزه سياست داخلي در حال حاضر داراي نشاط و پويايي و حركت بسيار خوبي هستيم و مصداق آن انتخابات اخير بود كه انتخابات بزرگي مديريت شد و در آن سياسيون خويشتنداري و عقلانيت به خرج دادند و همه مسائل خود را به قانون ارجاع دادند و اين چيزي جز فهم و شعور و درايت سياسي مردم و گروه‌هاي سياسي نيست. مرد شماره يك ساختمان فاطمي براي اينكه بهبود اوضاع را ثابت كند گريزي هم به دولت سابق مي‌زند و روزهاي سياهي كه براي بهارستان نشين‌ها رقم زد و مي‌گويد: در حوزه اجتماعي در همين مجلس رييس قوه مجريه و رييس قوه مقننه براي افشاگري خانوادگي ساختگي دعوا كردند و چقدر قلب‌هاي مومنين و دوستداران انقلاب متاثر شدند، اما امروز روساي قواي سه‌گانه با يكديگر در حال تعامل و صلح هستند و اختلافي در عرصه حاكميت نداريم. او از حاشيه‌سازي‌ها گله مي‌كند و مي‌گويد: چگونه مي‌شود به رييس‌جمهوري به راحتي اتهام مي‌زنيم؟ واقعا فكر نمي‌كنيد اين مردم مي‌فهمند و مي‌دانند؟ رييس‌جمهوري انتخاب كرده‌ايم و همه بايد به او كمك كنيم و ناظر او باشيم و در پايان اضافه مي‌كند: به خاطر خون شهدا، در كشور حاشيه‌سازي نكنيم و به جاي آن بر مسائل كشور نظارت دقيق داشته باشيم و رييس‌جمهوري را براي ادامه كارها حمايت كنيم.
همكاران ارزشمند خود را به نفع رييس‌جمهور از دست داديم
وزير كشور با همه حمايتي كه از دولت كرد اما نتوانست نگراني‌هاي خود را نسبت به تغييرات دو سه هفته گذشته پنهان كند؛ تغييراتي كه بيشترشان وزارت كشور را تحت تاثير خود قرار داده و به همين دليل است كه رحماني فضلي مي‌گويد: در 2، 3 هفته اخير 2 تا 3 نفر از همكاران ارزشمند خود را به نفع رييس‌جمهور از دست داديم البته اين افتخار ما است كه از اين افراد دو نفر به عنوان معاون و يك نفر به عنوان رييس بازرسي به رياست‌جمهوري دعوت شده‌اند. من از نظر قلبي با رفتن اين دوستان موافق نبودم و اعلام كردم كه تيم وزارت كشور تيم يكدست و همراهي است و به رييس‌جمهور گفتم اجازه دهيد انتخابات پيش رو با همين وضعيت پيش برود اما نظرشان همراه كردن اين افراد بود. وزير كشور همچنين با اشاره به اقدامات سازمان ثبت احوال در انتخابات گذشته گفت: در انتخابات جايگاه سازمان
ثبت احوال بسيار مهم است و در انتخابات گذشته ما بدون هيچ مشكلي مسير را جلو رفتيم و كمترين اشكال را در صحت اطلاعات داشتيم. وي موضوع
ثبت احوال را يك موضوع حاكميتي و مهم دانست و افزود: اگر سازمان
ثبت احوال وظايف خود را به خوبي انجام ندهد ما با حجم زيادي از تخلفات در جامعه مواجه مي‌شويم كه بايد تلاش كنيم جايگاه اين سازمان را با افزودن امورجديدي كه نقش اينجا را حفظ مي‌كند تقويت كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون