• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3599 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۴ مرداد

رشد كم‌عمق شاخص كل بازار

شاخص كل بورس طي معاملات نخستين روز كاري هفته، 28 واحد افزايش يافت و در ارتفاع 78 هزار و 218 واحدي قرار گرفت.
 شاخص كل بورس طي معاملات روز گذشته (شنبه) و در نخستين روز معاملاتي هفته، 28 واحد افزايش يافت و در ارتفاع 78 هزار و 218 واحدي قرار گرفت. در اين بازار نمادهاي «اخابر»، «فاراك»، «شپنا» و «خساپا» بيشترين تاثير مثبت و نمادهاي «بفجر»، «فخوز» و «فارس» بيشترين تاثير منفي را بر شاخص گذاشتند.
در اين راستا سيدسلمان نصيرزاده در گفت‌وگو با اقتصادنيوز اظهار كرد: روند امروز بازار، بيشتر تحت تاثير گروه خودرو قرار گرفت. اخباري مبني بر افزايش سرمايه دو شركت پارس‌خودرو و سايپا ديزل موجب شد كه گروه خودرو حركت مثبتي را آغاز كند. اما با توجه به نحوه معاملات در اين گروه و همچنين عرضه‌كننده‌هايي كه در مقابل تقاضا‌كننده‌ها بودند، به نظر مي‌رسد، نمي‌توان انتظار موج بزرگي از رشد در اين گروه داشته باشيم و در حال حاضر اين گروه در روند نوسان‌گيري قرار دارد.
اين تحليلگر بازار سرمايه گفت: با توجه به نامه اخير از طرف معاون رياست‌جمهوري مبني بر تاييد تخفيف پنج‌درصدي نرخ خوراك، شايعات مربوط به روزهاي گذشته در گروه پالايشگاهي، مبني بر افزايش خوراك در طيف هشت درصد منتفي شده است. از سوي ديگر نيز، اين گروه روند نوساني دارد. البته در روزهاي گذشته، خريداران حمايت مهمي از اين گروه داشتند و اقدام به خريد سهم كردند كه اين مساله عاملي است براي اينكه خوشبيني‌ها از گزارش‌هاي سه‌ماهه در اين گروه ادامه داشته باشد.  
نصيرزاده معتقد است: اين گروه يكي از پتانسيل‌هاي بزرگ بازار است و اگر گزارش‌هاي سه‌ماهه آنها طبق خوش‌بيني‌هاي بازار عمل كند، مي‌توان موج مثبت ديگري را از اين گروه شاهد باشيم. در بازار امروز نيز، جدا از گروه خودرويي، شاهد حركت‌هاي مثبت در برخي تك‌نمادها مانند تجهيزاتي‌ها، ماشين‌سازي اراك، حفاري شمال و... بوديم. در گروه‌ بانك‌ همچنان اتفاق مثبتي رخ نداده و اين گروه منتظر برگزاري مجامع سه بانك اصلي صادرات، تجارت و ملت است. بنابراين به نظر مي‌رسد در اواسط شهريورماه اين گروه حركت مثبتي داشته باشد. او گفت: باتوجه به رخدادهاي بازار جهاني كه در انتهاي هفته گذشته شاهد آن بوديم، همچنين انتشار گزارش چين و بحث كاهش وام‌هاي اعطايي كه براي بنگاه‌هاي اقتصادي درنظر گرفتند، باعث شد رشد بنگاه‌هاي صنعتي كاهش يابد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون