• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3599 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۴ مرداد

عدد نوشت

گران‌فروشي در هر كيلو شكر

در حالي كه قيمت شكر در ماه گذشته رو به افزايش بوده و در حال حاضر به كيلويي حدود پنج هزار تومان رسيده، دبير انجمن صنفي صنايع قند و شكر اعلام كرد كه احتكار برخي سودجويان و تاخير در واردات، عامل گراني شكر است اما قيمت منطقي اين محصول در بازار مصرف كيلويي دو هزار و ۹۰۰ تومان بوده و سازمان تعزيرات حكومتي با محتكرين برخورد مي‌كند. به گزارش ايسنا، شكر يكي از محصولات اساسي و استراتژيك مورد نياز مردم است كه سالانه بيش از دو ميليون تن آن در ايران مصرف مي‌شود و با توجه به توليد حدود 5/1 ميليون تني آن به واردات براي تامين مابقي مصرف كشور نياز داريم اما با وجود اينكه قيمت مصوب خريد هر كيلوگرم شكر از صنايع دو هزار و ۵۲۰ تومان در كارخانه است، اين محصول كيلويي حدود چهار پنج هزار تومان در بازار به فروش مي‌رسد و خبري از نظارت دستگاه‌هاي متولي بازار نيست. بهمن دانايي، دبير انجمن صنفي صنايع قند و شكر گفت: در هفته گذشته ۲۵ تا ۳۰ درصد قيمت شكر در بازار كاهش پيدا كرده است، چرا كه تاكنون ۳۱۲ هزار تن از برزيل به قيمت مصوب دولتي (كيلويي ۲۵۲۰ تومان) وارد و به كارخانه‌ها تحويل داده شده است و در ادامه حدود ۱۵۰ هزار تن ديگر نيز طي هفته جاري وارد خواهد شد.


توقف توليد سواري‌هاي داخلي

توليد دو مدل خودروي سواري تير ماه امسال در خودروسازان داخلي متوقف شد. به گزارش ايسنا، در اين مدت توليد وليكس C۳۰ دنده‌اي LUXURY شركت خودروسازان راين با كاهش صد درصدي همراه بوده و از ۳۶۳ دستگاه در تير ۱۳۹۴ به صفر كاهش يافت. تير ماه امسال توليد خودروي لندمارك گروه خودروسازي بهمن نيز صد‌درصد كاهش يافته و از شش دستگاه در تير ماه سال گذشته به صفر رسيد. در اين مدت توليد برخي سواري‌ها نيز اگرچه متوقف نشده، اما به نزديك صفر كاهش يافته است. در اين زمينه توليد خودروي ام‌وي‌ام ۳۱۵ شركت مديران خودرو 3/99درصد كاهش يافته و از ۱۳۵ دستگاه در تير ۱۳۹۴ به يك دستگاه كاهش يافت. توليد خودروي جك J۵ شركت كرمان موتور نيز با كاهش 6/98 درصدي همراه بوده و از ۱۹۱۴ دستگاه در تير ماه سال گذشته به ۲۷ دستگاه رسيد.

افزايش انهدام كالاهاي قاچاق

سخنگوي ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز به تشريح چگونگي و روند امحاي كالاهاي قاچاق پرداخت و گفت: در چهار ماه نخست امسال به نسبت چهار ماه نخست سال گذشته ۵۸ درصد حجم امحا و انهدام كالاهاي مكشوفه قاچاق در داخل افزايش پيدا كرده است. قاسم خورشيدي در گفت‌وگو با ايسنا گفت: موضوع امحاي كالاهاي قاچاق همواره در مجموعه ستاد مبارزه با قاچاق موضوعيت داشته و دنبال شده است. در سال گذشته مجموعا بيش از ۳۲۰۰ تن انواع ميوه و همچنين بيش از ۲۶۰۰ تن انواع سيگار، تنباكو و كالاهاي دخاني قاچاق در كشور امحا شده است. وي افزود: ولي با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري و همچنين آيين‌نامه مصوب ۵۵ و ۵۶ قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز كه به تصويب دولت رسيده است، از اين پس نبايد به هيچ عنوان هيچگونه كالاي قاچاق مكشوفه‌اي به چرخه بازار داخلي بازگردد، حتي اگر در آن كالا توليد داخلي نداشته باشيم.

كاهش پيك مصرف برق

پيك مصرف برق شبانه با ثبت ركورد ۴۶ هزار و ۹۴۷ مگاوات، با كاهش يك هزار و ۲۵۹ مگاواتي نسبت به روز گذشته مواجه شد. به‌گزارش ايسنا، آمارهاي وزارت نيرو نشان مي‌دهد روز جمعه پيك مصرف شبانه برق با ثبت ركورد ۴۶ هزار و ۹۴۷ مگاوات در مقايسه با سال قبل كه رقمي معادل ۴۵ هزار و ۴۱۰ مگاوات گزارش شده است، يك هزار و۵۳۷ مگاوات افزايش داشته است. در اين روز كل مبادلات روزانه برق يك هزار و۷۲۷ مگاوات گزارش شد، كه يك هزار و ۲۸۰ مگاوات آن صادر، و ۴۴۷ مگاوات آن وارد شده است. ذخيره نيروگاهي در اين روز معادل يك هزار و ۹۱۲ مگاوات گزارش شد كه در مقايسه با مدت مشابه ديروز ۱۹ مگاوات كاهش نشان مي‌دهد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون