• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3107 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۲۴ آبان

بورس

دومين نشست بين‌المللي بورس‌هاي كالايي  درتهران

دومين نشست بين‌المللي بورس‌هاي كالايي كشورهاي مستقل مشترك‌المنافع و اروپاي شرقي درقالب اتحاديه الكترونيكي بين بورسي امروز در تهران برگزار مي‌شود. به گزارش «اعتماد»، دومين نشست بين‌المللي بورس‌هاي كالايي كشورهاي مستقل مشترك‌المنافع واروپاي شرقي درقالب اتحاديه الكترونيكي بين بورسي از امروز با حضور رييس سازمان بورس و اوراق بهادار درتهران آغاز مي‌شود. در اين نشست دوروزه، اعضا علاوه بر تشريح فعاليت‌ها و برنامه‌هاي خود، ‌موضوع عضويت بورس كالاي ايران را درگروه بررسي خواهند كرد. به گزارش روابط عمومي بورس كالاي ايران، با عضويت بورس كالاي ايران در اين اتحاديه بين‌المللي كالايي، زمينه مبادلات و تجارت بين‌المللي سريع و شفاف بين كشور ايران و كشورهاي ارمنستان، قزاقستان، قزقيزستان، اوكراين و بلاروس توسعه مي‌يابد.  «علي صالح‌آبادي» رييس سازمان بورس واوراق بهادار، با بيان اينكه بازار سرمايه كشور گسترش تعاملات بين‌المللي را با جديت دنبال مي‌كند، تصريح كرد: «تجارت بين‌المللي ايران ازطريق پيوستن بورس كالاي ايران به جمع موسسان اتحاديه الكترونيكي بين بورسي، تسهيل شود.»وي اضافه كرد: با عضويت بورس كالاي ايران در اتحاديه الكترونيكي بين بورسي، نه تنها مقدمات بين‌المللي شدن ديگر اركان بازار سرمايه فراهم خواهد شد، بلكه زمينه توسعه تجارت خارجي شفاف، مطمئن و نظام مند ايران نيز بيش از پيش مقدور مي‌شود. وي توضيح داد: اتحاديه الكترونيكي بين بورسي اتحاديه‌يي است مشتمل بر هشت بورس كالايي از كشورهاي مستقل مشترك المنافع و اروپاي شرقي كه با عضويت بورس كالاي ايران در اين اتحاديه مقدمات حضور پررنگ‌تر و آسان‌تر ايران در بازارهاي كشورهاي مذكور فراهم مي‌شود.
رييس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اينكه از اولويت‌هاي اتحاديه مذكور توسعه فعاليت‌هاي بين‌المللي و ادغام فعاليت‌هاي آن با اتحاديه اوراسياست، افزود: تحقق اين مهم موجب اتصال بي‌واسطه ايران به بازارهاي روسيه، كشورهاي سي.‌اي.اس و اروپاي شرقي مي‌شود كه نتيجه آن دستيابي به تجارت كالايي با اين كشور است.

شاخص تحت تاثير «مذاكرات» نيست

مدير عامل شركت بورس گفت: مذاكرات در بحث كلان سياست بر شاخص بورس تاثيرگذار است اما قيمت سهام تحت تاثير متغيرهاي بسياري است. حسن قاليباف‌اصل، مدير عامل شركت بورس اوراق بهادار تهران به تسنيم، درباره پيش‌بيني‌ از روند حركتي شاخص بورس عنوان كرد: خوشبختانه در هفته‌هاي اخير وضعيت بازار خوب شده و قيمت‌ها در بازار به سطح جذابي رسيده است. وي درباره دلايل اين روند مثبت عنوان كرد: شركت‌ها گزارش شش ماهه خود را ارايه داده‌اند و همين موضوع باعث شفافيت بازار شده است. او افزود: بحث‌هاي كلان، مباحث اقتصادي و لوايحي كه در دولت تحت عنوان حمايت از توليد يا خروج از ركود پيگيري مي‌شود و مصوبه هيات وزيران در زمينه تامين مالي هم در اين روند مثبت تاثيرگذار بوده است. قاليباف اصل با تاكيد بر اينكه عرضه‌ اولي‌ها از جمله نكات موثر در روند حركتي شاخص بورس به حساب مي‌آيند، ابراز كرد: پذيرش‌ها در هفته‌ها و روزهاي گذشته جذابيت‌هايي را براي سرمايه‌گذاران ايجاد كرده و در هفته‌ آينده نيز عرضه اوليه هلدينگ سيماني سيدكو كه زيرمجموعه گروه توسعه ملي است را خواهيم داشت. مدير عامل بورس اوراق بهادار تهران در ارتباط با اينكه «چرا مدام در تحليل‌ها، شاخص بورس را وابسته به مذاكرات مي‌كنيد و اين كار چه تاثيري در بازار سرمايه خواهد داشت؟» گفت: مذاكرات، يك متغير است در صورتي كه قيمت سهام در بازار تحت تاثير متغيرهاي مختلفي است. روند اخيري كه به آن اشاره داشتم مخصوصا گزارش‌هاي شش ماهه تاثير جدي در روند حركتي شاخص بورس داشته است. وي خاطرنشان كرد: مذاكرات در بحث كلان سياست وجود دارد و البته موثر هم هست اما از جهتي بايد دانست كه نوسان قيمت‌ها در بازار نيز بر شرايط شاخص تاثيرگذار است. او در پايان گفت: شاخص تنها مرتبط با مذاكرات نيست و قيمت سهام تحت تاثير متغيرهاي بسياري است.

كاهش سقف‌پرواز شاخص

از ابتداي امسال تاكنون در ۱۵۵ روز معاملاتي، ۹۹ ميليارد و ۸۲۵ ميليون سهم و حق تقدم در بورس اوراق بهادار دادوستد شده است. از ابتداي امسال 99 ميليارد و 825 ميليون سهم و حق تقدم به ارزش 390 هزار و 195 ميليارد ريال معامله شده كه اين ميزان سهام توسط دو ميليون و 493 هزار و 578 سرمايه‌گذار، در هشت ميليون و 446 هزار و 107 نوبت معاملاتي دادوستد شده است.
همچنين در سال جاري بازار سهام 155 روز كاري فعاليت داشته و تعداد 9 ميليون و 119 هزار و 75 برگه اوراق مشاركت به ارزش 9 هزار و 130 ميليارد ريال در بورس اوراق بهادار به فروش رسيده است. شاخص بورس نيز كه معاملات اولين روز سال 93 را در ارتفاع 79 هزار و 15 واحدي آغاز و تا 70 هزار واحد نيز نزول كرده بود، هفته گذشته با بازگشت به ارتفاع 76 هزار و 589 واحد، افت خود را به عدد 2426 كاهش داد. بر اساس اين گزارش؛ گزارشات شش ماه شركت‌هاي بورسي، چشم‌انداز مثبت در آينده مذاكرات هسته‌يي، كاهش قيمت سهام در بورس و نيز ورود نقدينگي از جمله عواملي هستند كه در هفته‌هاي گذشته موجب رونق دوباره معاملات بازار سهام شده‌اند و به باور كارشناسان اگر قوانين و مقرارات و تصميمات بر وفق مراد بازار سهام باشد، با توجه به ركود بازارهاي رقيب شاهد ورود نقدينگي بيشتر به بورس خواهيم بود و صعود شاخص بازار سهام به كانال 80 هزار واحد در هفته‌هاي آينده دور از انتظار نخواهد بود.

بورس درهفته قبل

در هفته منتهي به 21 آبان ماه، پنج ميليارد و 692 ميليون سهم به ارزش 14 هزار و 928 ميليارد ريال در بورس اوراق بهادار تهران معامله شد. در اين مدت 122 هزار و 356 خريدار در 463 هزار و 544 دفعه به داد و ستد پرداختند. بر اساس آمار موجود، ارزش معاملات اين هفته در قياس با هفته پيش 8/64 درصد و حجم معاملات 9/46 درصد رشد داشته است. دفعات معاملات هم رشدي 4/62 درصدي نسبت به هفته قبل دارد. در اين مدت، پنج ميليارد و 155 ميليون سهم به ارزش 13 هزار و 58 ميليارد ريال به صورت خرد و بلوك معامله شد كه ارزش معاملات نرمال در قياس با مدت مشابه قبل 1/44 و حجم معاملات 33 درصد افزايش داشتند

سومين عرضه اوليه بازار سهام در كمتر از يك هفته

اطلاعيه عرضه اوليه سهام شركت سرمايه‌گذاري و توسعه صنايع سيمان (سيدكو) براي عرضه در روز يكشنبه روي سايت شركت بورس قرار گرفت. بنابر اعلام معاونت بازار شركت بورس اوراق بهادار تعداد 400 ميليون سهم معادل 10 درصد از سهام شركت سرمايه‌گذاري و توسعه صنايع سيمان متعلق به شركت سرمايه‌گذاري توسعه ملي روز يكشنبه (25 آبان) براي اولين بار جهت كشف قيمت در بورس اوراق بهادار تهران عرضه خواهد شد. بر اساس اين گزارش؛ هيات پذيرش در جلسه ششم آبان سال 92 با تقاضاي پذيرش سهام شركت سرمايه‌گذاري و توسعه صنايع سيمان در فهرست نرخ‌هاي بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران موافقت كرد. اين شركت چهار ميليارد سهمي به عنوان چهارصد و هشتاد و يكمين شركت در فهرست شركت‌هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران با نماد «سيدكو» از شانزدهم بهمن سال گذشته در بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران در بخش «ساخت ساير محصولات كاني غيرفلزي»، گروه «ساخت محصولات كاني غيرفلزي طبقه‌بندي نشده در جاي ديگر» و طبقه «ساخت، آهك و گچ» درج شد.

ارايه محصولات و طرح‌هاي متمايز در بانك آينده

بانك آينده براي پاسخگويي به نيازهاي مختلف مردم عزيز و مشتريان گرامي، محصولات و طرح‌هاي متمايزي را به شرح زير عرضه كرده است:  زندگي، ترنج، ارزش، متخصصان، رويش، اعتبار 1و 2، سبدگرداني سهام، بانكداري اختصاصي، بانكداري شركتي، مديريت حساب مشتريان (هدف)، پيشخوان مجازي و....
مشتريان گرامي مي‏‏توانند براي اطلاع بيشتر از اين طرح‌ها به شعب بانك آينده مراجعه كرده و يا با مركز ارتباط 24 ساعته بانك آينده به شماره «27663200-021»، تماس حاصل فرمايند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها