• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3107 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۲۴ آبان

سر خط خبر‌ها

واگذاري سرخابي‌ها تا يك ماه آينده   |عضو ناظر هيات واگذاري بنگاه‌هاي دولتي به بخش خصوصي از واگذاري باشگاه‌هاي پرسپوليس و استقلال تا يك ماه آينده خبر داد. سبحاني‌فر، عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي به ايسناگفت: در چند ماه گذشته كه بحث واگذاري دو باشگاه پرسپوليس و استقلال مطرح شد هم به لحاظ قيمت‌گذاري منابع و هم برند آنها در هيات واگذاري بنگاه‌هاي دولتي به بخش خصوصي مورد توجه قرار گرفت كه مجددا براي بررسي بيشتر برگشت. وي افزود: براساس آخرين اطلاعات تا يك ماه آينده قيمت‌گذاري‌ها مجدد انجام و در هيات واگذاري مطرح خواهد شد.

ورود جريان نقدينگي به بازار سرمايه |مديرعامل فرابورس با اشاره به افزايش ارزش معاملات فرابورس و ورود جريان جديد نقدينگي به بازار سرمايه از داخل و خارج كشور خبر داد و گفت: ارزش روزانه معاملات از 70 ميليارد تومان به 110 ميليارد تومان رسيده است. امير هاموني افزايش سطح معاملات در بورس را مورد اشاره قرار داد و به فارس اظهار داشت: از بهمن ماه پارسال شرايط ركودي بر بازار حاكم شد و معاملات را به‌شدت كاهش داد. در يك ماه اخير شرايط متفاوت شده و شاهد ورود نقدينگي جديد به بازار هستيم به طوري كه در فرابورس ميانگين ارزش روزانه معاملات از 70 ميليارد تومان به 110 ميليارد تومان رسيده است. مديرعامل فرابورس در پاسخ به اين سوال كه آيا برنامه‌ريزي و كنترل لازم براي عدم شكل‌گيري حباب در بازار همانند سال گذشته انجام گرفته است، گفت: شرايط بورس در سال گذشته حبابي نبود و اين مقوله نياز به بررسي علمي جداگانه‌يي دارد و نمي‌توان به راحتي از اين واژه استفاده كرد.

فروش محصولات پتروشيمي خارج از بورس خلاف قانون است |اخبار توافق وزارت صنعت با اتحاديه تعاوني‌هاي تامين نياز صنعت پلاستيك براي خروج 10 تا 20 درصد معاملات محصولات پتروشيمي از بورس كالا با واكنش‌هاي مختلفي از سوي مسوولان صنعت پتروشيمي، كارشناسان و حتي نمايندگان مجلس روبه رو شده است. به گزارش فارس، در روزهاي گذشته خبر توافق وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتحاديه تعاوني‌هاي تامين نياز صنعت پلاستيك براي خروج 10 تا 20 درصد معاملات محصولات پتروشيمي از بورس كالا با واكنش‌هاي مختلفي از سوي مسوولان صنعت پتروشيمي، كارشناسان و حتي نمايندگان مجلس روبه رو شده است. در اين ميان در تمام اظهارنظرها يك نقطه مشترك وجود دارد كه اگر اين توافق انجام شده باشد، وزارت صنعت در اقدامي بي‌سابقه مصوبه خودش مبني بر عرضه همه‌جانبه محصولات پتروشيمي در بورس كالا و مصوبه دولت مبني بر عرضه كليه كالاها در بورس كالا را دور زده است.

كاهش جاذبه سرمايه‌گذاري در بازار طلا |رييس اتحاديه طلا و جواهر كشور با بيان اينكه قيمت طلا در بازار جهاني بيش از اين كاهش پيدا نمي‌كند و در حال حاضر در نقطه سر به سر است، گفت: جاذبه سرمايه‌گذاري در طلا كاهش پيدا كرده است. محمد كشتي‌آراي به فارس، اظهار داشت: در چند سال اخير چنين اتفاقاتي در بازار جهاني رخ داد كه موجب كسب سودهاي باد آورده براي عده زيادي شد و در اقتصاد جهاني هم دلالان و خريداران و فروشندگان بدون دردسر و كم هزينه سودهاي سرشاري را به دست آوردند. وي با بيان اينكه عده‌يي از مردم منتظر هستند كه ببينند آيا چنين سودهايي باز هم از راه طلا نصيب مي‌شود يا نه؟ گفت: بايد به اين افراد بگويم كه طلا ديگر جاذبه خودش را براي سرمايه‌گذاري از دست داده است، البته خريد طلا هميشه خوب است، اما نگاه صرف سرمايه‌گذاري به اين كار عاقلانه نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها