• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3607 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲ شهريور

به اهداف كشتي فرنگي دست نيافتيم

صدرالدين كاظمي كارشناس كشتي

آنچه مسلم است در كشتي فرنگي به هدف خود نرسيديم. انتظار ما حداقل عملكردي مطلوب در شأن اين تيم بود كه متاسفانه به اين مهم نرسيديم. خيلي‌ها پيش‌بيني كردند كه كشتي فرنگي ايران مي‌تواند سه مدال طلا بگيرد اما به سبب نبود آمادگي اين مهم محقق نشد.
ميانگين سني تيم بالا بود ضمن اينكه تمرينات مناسبي در خصوص بحث بدنسازي نداشتيم. يكي ديگر از مشكلات تيم ملي كشتي فرنگي ايران اين بود كه در مسير قوانين روز بين‌المللي حركتي نداشت. در كشتي آزاد فراتر از انتظار ظاهر شد و ما با نداشتن ستاره نامدار و لشكري از مصدومان كارنامه بسيار خوبي داشتيم و نشان مي‌دهد تمرينات اين تيم هدفمند‌تر و علمي‌تر بوده است.
در كشتي آزاد به غير از ميثم نصيري كه در حد المپيك نبود و عليرضا كريمي كه در اندازه‌هاي خود نبود ساير كشتي‌گيران عملكرد بسيار خوبي داشتند و كشتي‌هاي زيبايي را از آنها ديديم. كشتي آزاد ناكامي 16 ساله را پايان داد و كارنامه آنها بسيار بهتر از كشتي فرنگي بود. به غير از ديدار رضا يزداني مقابل حريف آذربايجاني و ديدار حسن يزداني در فينال مشكل داوري نداشتيم. آشكار بود بخشي از داوران از كشتي گيران آذربايجاني و روس در مسابقات حمايت مي‌كنند.
آذربايجان حامي مالي فدراسيون جهاني كشتي است و حمايت‌هاي خوبي دارند اما اگر كشتي‌گيران قدرتمند عمل مي‌كردند داوران كاري نمي‌توانستند انجام دهند. داوري در المپيك ريو نسبت به ساير مسابقات گذشته بسيار بهتر بود. در تيم ايران هم فقط رضا يزداني از داوري لطمه خورد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون