• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3608 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۳ شهريور

دولت چراغ سبز نشان داد خودم نيامدم

   آقاي نيك‌كار، از مديران دولت و نهاد رياست‌جمهوري كسي با شما صحبت كرد كه در انتخابات فدراسيون فوتبال ثبت نام كنيد؟
بعضا برخي مديران دولت با بنده تماس گرفتند كه حمايت مي‌كنند و من ثبت نام كنم تا سيستم اين فوتبال تغيير كند. اما من بعد از بررسي‌هايي كه انجام دادم و به خاطر شرايطي كه وجود داشت صراحتا اعلام كردم آمادگي اين كار را ندارم.
   اين اتفاق چند سال قبل هم رخ داد.
حدود 9 سال قبل نيز وقتي آمديم ثبت‌نام كرديم به يك‌باره ديديم كه معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان تربيت‌بدني آمد براي رياست ثبت نام كرد. اين صندلي رياست فدراسيون به قدري مهم است كه مردم رييس فدراسيون فوتبال را حتي از وزرا و مسوولان هم بيشتر مي‌شناسند. به همين دليل براي خيلي از مسوولان خيلي مهم است. آن زمان وقتي اين اتفاق رخ داد ما رفتيم فرم خود را پس گرفتيم. اين تجربه تلخ مدام در فوتبال در دوره‌هاي بعد به شكل‌هاي مختلف و دسته‌بندي‌هايي كه به وجود آمده بود تكرار شد و فوتبال ايران را به اين روز انداخت و هيچ‌وقت انتخاب اصلحي صورت نگرفت.
   پس دولت براي انتخابات فدراسيون و فوتبال ايران برنامه داشت.
دولت تدبير و اميد قطعا برنامه داشت كه اين فوتبال را درست كند. اما اساسنامه تدوين شده توسط مديران و تشكيلات و دسته‌بندي‌هايي كه در مجمع و ساختار فوتبال براي خودشان درست كرده‌اند باعث شده است كه اين كار عملي نشود. دست دولت واقعا براي تغيير بسته است. يك نفر بايد بيايد از خود گذشتگي كند و اين قوانين و اساسنامه و ساختار را تغيير بدهد. در غير اين صورت اين سيكل معيوب چهار سال‌بعد هم دوباره تكرار خواهد شد. باز هم تاكيد مي‌كنم دولت بايد وزارت ورزش را منحل و هيات‌هاي فوتبال را مستقل كند تا دستورگيرنده از وزارت ورزش استان‌ها نباشند. بعد يواش يواش قوانين تغيير پيدا كند.
   درباره علت اين مورد هم به نتيجه رسيده‌‌ايد؟
مشكل اين است كه بخشي از  انتخاب‌كنندگان رييس فوتبال ايران در مجمع مرئوس انتخاب شوندگان هستند. كسي كه مي‌خواهد راي بدهد خودش از منصوبين حاكميت اين فوتبال و ورزش است و دستور را اجرا مي‌كند. معلوم است كه در چنين شرايطي اتفاقات خوبي رخ نمي‌دهد.
   پس طبيعتا معتقد هستيد تغيير اين سيستم با تغيير مجمع رخ خواهد داد.
مجمع فدراسيون بايد تغيير كند تا تغيير در مديريت فوتبال ايران به وجود بيايد. همانطوري كه هيات‌مديره پرسپوليس و استقلال از خودش هيچ استقلالي ندارد و منصوب وزارت ورزش است و دستورات را اجرا مي‌كند. راه فوتبال ما اين است كه دولت تدبيري بينديشد كه براي مدت پنج سال به تيم‌ها كمك و آنها را به يك باشگاه حرفه‌اي تبديل و سپس آنها را در بستري مناسب به بخش خصوصي واگذار كند. اين بسترسازي هم با آدم‌هاي كاربلد انجام خواهد شد. اين آقاياني كه الان در راس هستند نشان داده‌اند كه اين كاره نيستند اصلا و توانايي لازم را براي تغيرات اساسي ندارند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون