• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3608 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۳ شهريور

خبر كوتاه

ملاقات استقلالي‌ها  با سيد حسن خميني

جمعي از بازيكنان، اعضاي كادر فني و مديريتي باشگاه استقلال در مرقد مطهر امام خميني (ره) حاضر شده و با رهبر فقيد جمهوري اسلامي ايران تجديد بيعت كردند. استقلالي‌ها بعد از حضور در حرم مطهر در محضر حجت‌الاسلام والمسلمين سيد حسن خميني، نوه بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حاضر شدند. در اين ديدار صميمانه برخورد گرمي ميان يادگار امام و استقلالي‌ها صورت گرفت.

 

ساخت مدال‌هاي المپيك از زباله‌هاي الكترونيكي

محل برگزاري المپيك بعدي توكيو خواهد بود و مدال‌هاي طلا و نقره و برنز بازي‌هاي تابستاني آينده از گوشي‌هاي هوشمند بازيافتي ساخته خواهند شد. هدف مقامات اين كشور از انجام اين كار نوآورانه، افزايش آگاهي‌هاي عمومي در خصوص زباله‌هاي الكترونيكي (e-waste) و استفاده از سيستم‌هايي براي بازيافت و استفاده مجدد از دستگاه‌هاي الكترونيكي است. بر اساس گزارشات به دست آمده از اين كشور، در دستگاه‌هاي الكترونيكي از رده خارج ژاپني، طلا و نقره وجود دارد كه اين ميزان حدود 16 تا 22 درصد از ذخاير جهاني اين فلزات را تشكيل مي‌دهد. به همين علت مسوولان اين كشور به فكر افتادند تا براي المپيك بعدي از اين ذخاير استفاده كنند. زباله‌هاي الكترونيكي در حال حاضر يكي از بزرگ‌ترين مشكلاتي است كه محيط زيست با آن دست به گريبان است به طوري كه سازمان ملل آن را سريع‌ترين جريان زباله‌اي جهان ناميده است. اميد است با اين تفكر خلاقانه و نوآورانه بتوان بخشي از مشكلات محيط زيست را برطرف كرد.

 

ميزان مدال‌آوري قاره‌ها در المپيك ريو

سي و يكمين دوره بازي‌هاي المپيك به ميزباني برزيل و در شهر ريودوژانيرو برگزار شد. در اين رويداد بزرگ 974 مدال طلا، نقره و برنز بين ورزشكاران كشورهاي مختلف توزيع شد. اما بيشترين درصد توزيع مدال در قاره اروپا با 48 درصد بوده و بريتانيا با 27 طلا، 23 نقره و 17 برنز در صدر كشورهاي مدال‌آور قاره اروپا قرار دارد و در رنكينگ المپيك نيز دوم است. سهم قاره امريكا 22 درصد است كه ايالات متحده با كسب 46 طلا، 37 نقره و 38 برنز بيشترين سهم را از مدال‌هاي المپيك 2016 داشته است. آسيا نيز 21درصد از توزيع مدال‌هاي المپيك را به خود اختصاص داده و چين با 26 طلا، 18 نقره و 26 برنز بيشترين مدال‌آوري را در ميان كشورهاي آسيايي داشته و در رنكينگ المپيك نيز سوم است. توزيع مدال در قاره‌هاي آفريقا و اقيانوسيه هر كدام 5 درصد بوده است. استراليا با 8طلا، 11 نقره و 10 برنز بيشترين مدال را براي اقيانوسيه گرفته و در رنكينگ المپيك نيز در رده دهم قرار دارد. كنيا با 6 طلا، 6 نقره و 1 برنز در صدر كشورهاي آفريقايي قرار دارد و در رنكينگ المپيك نيز پانزدهم است.

 

نحوه برگزاري ليگ برتر بسكتبال مشخص شد

شرايط برگزاري فصل آينده ليگ برتر بسكتبال نهايي شد. در حالي كه فدراسيون بسكتبال از جلسه حساس سازمان ليگ برتر هيچ خبري منتشر نكرد، مسوولان باشگاه‌ها در كنار يكديگر جمع شدند تا براي فصل آينده مسابقات صحبت كنند. در اين جلسه كه ديرك باوئرمان سرمربي تيم ملي، حامد حدادي كاپيتان تيم ملي و اميرمحمد گنجي مديرعامل باشگاه مهرام هم حضور داشتند برخي موارد درباره فصل آينده ليگ برتر بسكتبال مشخص شد. طبق تصميم‌گيري‌هاي انجام شده تيم‌ها در مرحله اول ليگ رفت و برگشت با هم مسابقه مي‌دهند و جايگاه‌شان مشخص مي‌شود. مرحله دوم ليگ در دو گروه برگزار مي‌شود و تيم‌ها به صورت رفت و برگشت با هم مصاف مي‌كنند. تيم‌هاي اول، سوم، پنجم، هفتم و نهم در گروه اول و تيم‌هاي دوم، چهارم، ششم، هشتم و دهم در گروه دوم به ميدان مي‌روند. بعد از برگزاري مسابقات در اين مرحله دو تيم آخر هر گروه از ليگ حذف مي‌شوند و چهار تيم اول هر گروه به مرحله پلي‌آف صعود مي‌كنند كه به صورت ضربدري با هم پيكار خواهند كرد و تيم‌ها برنده به نيمه‌نهايي صعود خواهند كرد. طبق نظر حاضران در جلسه هر تيم مي‌تواند چهار بازيكن از سهميه ملي بگيرد و هر تيم نيز مي‌تواند دو بازيكن خارجي جذب كند كه از ابتدا مي‌توانند در ميدان باشند. باشگاه‌ها بايد حداكثر تا پايان دور رفت از مرحله نخست هر دو بازيكن خارجي خود را جذب كنند؛ اما تا قبل از مرحله نيمه نهايي امكان تعويض بازيكنان خارجي را دارند. هر باشگاهي هم كه بخواهد بازيكن خارجي‌اش را تغيير دهد بايد هزار دلار به حساب فدراسيون واريز كند. هنوز تعداد بازي‌هاي مرحله‌ نيمه‌نهايي و نهايي ليگ مشخص نشده است. اميرمحمد گنجي، مديرعامل باشگاه مهرام كه در جلسه حضور داشت، اعلام كرده اين باشگاه كه امروز درباره حضور در ليگ برتر تصميم‌گيري خواهد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون