• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3635 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۶ مهر

مهر مولانا

هشت مهر، روزي است كه در تقويم به نام مولانا ثبت شده. روزي براي شاعر ايراني كه شهرت جهاني دارد و در روزگار امروز، نسل جوان ايراني هم از دوستدارانش است و اشعارش را شبيه ترانه زمزمه مي‌كند و در فضاي مجازي با نوشتن بيت‌هاي كوتاه اشعار او، مراوده و
معاشرت‌هاي مجازي دارد.
«مهر مولانا» نام همايشي است كه از شش سال پيش و هر سال در روز تولد مولانا جلال الدين رومي توسط «موسسه فرهنگي هنري سروش مولانا» برگزار مي‌شود. اين همايش در مسير شش ساله خود فراز و فرودهاي زيادي طي كرده و مخاطبان بسياري يافته است. زماني به مهر در نظام انديشگاني مولانا پرداخته و مدتي به نظام اخلاقي اين عارف بزرگ. امسال هم طبق روال پنج سال گذشته «مهر مولانا» همزمان با زادروز اين عارف نامي و با عنوان فرعي «ما و مولانا»
 برگزار مي‌شود.
ششمين همايش مهر مولانا بر آن است تا به مواجهه ما با مولانا بپردازد، از اين رو مصطفي ملكيان به اين سوال پاسخ خواهد داد كه مولانا از آنِ كيست و نصرالله پورجوادي در باب حكيم يا صوفي بودن جلال الدين سخن مي‌گويد. همچنين عطا انزلي (استاديار دانشگاه ميدلبري امريكا) از مولانا در گذر زمان سخن خواهد گفت. او به اين مي‌پردازد كه مولانايي كه در سنت تصوف خانقاهي جاي داشته است امروز چه نقشي در عرفان جهاني دارد.
ششمين همايش مهر مولانا با همكاري پژوهشكده فرهنگ، هنر و معماري جهاد دانشگاهي، پنجشنبه، هشتم مهرماه در تالار فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهي برگزار مي‌شود. ورود براي عموم به اين همايش آزاد است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون