• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3646 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۹ مهر

پيشخوان

دومين شب مراسم عزاداري حضرت اباعبدالله‌الحسين(ع) در حسينيه امام خميني

دومين شب مراسم عزاداري سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (عليه‌السلام) در حسينيه امام خميني (رحمه‌الله) برگزار شد. اين مراسم پيش از اذان مغرب با بيان احكام توسط حجت‌الاسلام فلاح‌زاده شروع و پس از اذان، با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا و سپس مرثيه‌خواني، سخنراني و عزاداري در حضور رهبر انقلاب ادامه يافت.


شمخاني: امريكا در تجاوز عربستان به يمن سهيم است و بايد پاسخگو باشد

دبير شوراي عالي امنيت ملي با محكوم كردن تجاوز هوايي اخير عربستان سعودي به يمن كه با سلاح ارسالي امريكا انجام شده است، گفت: امريكا در اين جنايت سهيم است و بايد پاسخگو باشد. به گزارش دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، دريابان علي شمخاني در بيانيه‌اي ضمن محكوم كردن تجاوز هوايي اخير عربستان سعودي به يمن تصريح كرد: اقدام ارتش يمن در حمله به ناو اماراتي دفاع از حاكميت و تماميت ارضي يمن و عليه يك تجاوزگر بوده است. دبير شوراي عالي امنيت ملي افزود: اقدام عربستان در بمباران مراسم سوگواري در يمن، با سلاح ارسالي امريكا كه در اختيار ارتش تجاوزگر عربستان قرار گرفته، صورت گرفته است و امريكا در اين جنايت سهيم است و بايد پاسخگو باشد. وي در اين بيانيه با تاكيد بر اينكه افكار عمومي غرب بايد بدانند كه دولت‌هاي‌شان چه نقشي در تداوم اين جنگ دارند، تصريح كرد: فروش تسليحات به عربستان و امارات، نقش محوري در تجاوز نظامي به يمن و كشتار مردم بيگناه يمن را دارند كه بايد از سوي غرب متوقف شود.


دستيار ويژه رييس‌جمهوري:
رعايت حقوق شهروندي آسيب‌شناسي مي‌شود

دستيار ويژه رييس‌جمهوري در امور حقوق شهروندي گفت: ميزان رعايت حقوق شهروندي در دستگاه‌هاي مختلف و براي اقشار متعدد آسيب‌شناسي و بررسي مي‌شود. به گزارش ايرنا، الهام امين‌زاده افزود: توجه دولت و شخص رييس‌جمهوري به حقوق شهروندي در انتخاب دستيار ويژه در اين زمينه براي پيگيري مسائل مربوطه، هماهنگي، آموزش و توسعه حقوق شهروندي نمايان مي‌شود. دستيار ويژه رييس‌جمهوري در امور حقوق شهروندي ادامه داد: از جمله اقداماتي كه هم‌اكنون در حال انجام است آسيب‌شناسي حقوق شهروندي در اقشار مختلف از جمله كودكان، اصناف، معلمان، كارگران، زندانيان و ديگر بخش‌هاي جامعه است. وي گفت: در اين ارتباط همه وزارتخانه‌ها آسيب‌شناسي شده و برنامه‌هاي اجرايي خود را اعلام مي‌كنند تا پس از تجميع اين موارد تلاش شود اقدامات لازم براي افزايش سطح رضايتمندي مردم در جامعه اجرا شود.


رييس كل دادگستري استان تهران:
به‌دنبال تشكيل پرونده نيستيم

رييس كل دادگستري تهران ضمن تاكيد بر اهميت ويژگي‌هاي حوزه قضايي بخش لواسانات مطرح كرد: ما در اين حوزه به دنبال تشكيل پرونده نيستيم، به دنبال پيشگيري هستيم. به گزارش ايسنا، غلامحسين اسماعيلي افزود: توصيه بنده به همكاران قضايي و همه مسوولان در حوزه پيشگيري است؛ چراكه ما به دنبال اين نيستيم كه پرونده قضايي تشكيل و متعاقب آن رسيدگي و حكم صادر كنيم و در همه حوزه‌هاي قضايي و در همه مسائل مجرمانه و حقوقي ما نيازمند بر امر پيشگيري هستيم. در اين حوزه، بيش از هر حوزه ديگر انتظار ما بر اين است كه با توجه به تخلفات و تعدي در منابع آب و زيست‌محيطي، اولويت همه دستگاه‌ها و منجمله دستگاه قضايي اين مهم باشد و نبايد ديگر بار ما شاهد تعدي و تجاوز به منابع طبيعي بوده و همه بايد دست به دست هم دهيم تا يك مورد تخلف جديد هم اتفاق نيفتد و ساير تخلفاتي كه تا به امروز ساماندهي نشده را رفع و رجوع كنيم. رييس كل دادگستري استان تهران، تعامل بين مسوولان را به عنوان توصيه دوم خويش عنوان كرد و يادآور شد: حوزه پيشگيري، امنيت و رسيدگي قضايي نيازمند تعامل همه‌جانبه با مسوولان و متوليان امور است و به تنهايي نمي‌شود اين كار را انجام داد و اگر همراه و رفيق و همكار بوديم و حرف يكديگر را شنيديم و دست به دست هم داديم، كارها به سامان خواهد رسيد. در اين زمينه تاكيد بنده بر تعامل و همكاري حداكثري بين مسوولان مختلف در بخش و شهرستان شميرانات است. رييس كل دادگستري استان تهران گفت : مبناي حكومت جمهوري اسلامي ايران بر قرآن و دستورات الهي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون