• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3157 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۲۷ دي

اختصاص سهام عدالت به تمام كارگران ساختماني

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با بيان اينكه خصوصي‌سازي و واگذاري بنگاه‌هاي كوچك به كارگران براي افزايش بهره‌وري دنبال مي‌شود و علاوه بر آن فروش سهام بنگاه‌هاي بزرگ به اين قشر از برنامه‌هاي وزارت كار است، گفت: پيگيري واگذاري سهام عدالت به تمام كارگران ساختماني از جديدترين اقدامات به شمار مي‌رود. علي ربيعي با اشاره به آخرين اقدامات وزارت كار، تعاون و رفاه اجتماعي براي واگذاري امور مربوط به توليد به كارگران از طريق سهيم كردن آنان در بنگاه‌هاي بزرگ و كوچك اظهار داشت: خصوصي‌سازي يكي از اقداماتي است كه از سال‌هاي گذشته براي حضور فعال بخش خصوصي انجام مي‌شود و درصدي هم طبق قانون به كارگران داده مي‌شود. وي گفت: در تلاش هستيم تا كارگران به عنوان صاحبان كار و توليد در بنگاه‌هاي كوچك و بزرگ مشغول به كار شوند و در اين زمينه اقدامات موثري را انجام داده‌ايم. وي با تاكيد بر اينكه از محل درآمدهاي حاصل از اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها با كمك سازمان فني و حرفه‌يي كارگران صاحب ابزار و توليد خواهند شد، افزود: كارگران معمولا در صنايع بزرگ امكان سرمايه‌گذاري ندارند اما قطعا در صنايع كوچك سهيم شده و صاحب كار خواهند شد. ربيعي با اعلام اين خبر كه يكي از اقدامات در حال انجام واگذاري سهام عدالت به تمام كارگران ساختماني است، گفت‌: اين موضوع از طريق تعاوني‌هاي سهام عدالت درحال پيگيري است و ان‌شاءالله تمام كارگران ساختماني مشمول سهام عدالت خواهند شد.

 

يارانه ثروتمندان فعلا قطع نمي‌شود

وزراي اقتصاد و رفاه در حالي با معماي حذف پولدارهاي يارانه‌بگير درگيرند كه به گفته دولتمردان، رييس‌جمهور با سرك كشيدن به حساب‌هاي مردم مخالف است. اين روزها مجلس در حال بررسي لايحه بودجه سال ۹۴ كل كشور است، اين درحالي است كه قرار بود دولت حذف اقشار يارانه‌بگير ثروتمند را در سال جاري بر اساس قانون بودجه ۹۳ عملياتي كند، گرچه برخي دولتمردان مطرح مي‌كنند كه كار شناسايي متمكنين جامعه به راحتي امكان‌پذير است اما پرداخت يارانه‌هاي نقدي به آنها همچنان ادامه دارد. نمايندگان مجلس يكي از نقاط ضعف بودجه سال ۹۴ را بحث هدفمندي يارانه‌ها مي‌دانند و نسبت به عدم اجراي تكليف قانوني دولت در لايحه بودجه ۹۳ معترض هستند، از سوي ديگر با نزديك شدن به روزهاي پاياني سال جاري، موضوع يارانه‌بگيران ثروتمند در محافل كارشناسي و خبري بار ديگر مطرح شده و همگي بر ضرورت حذف يارانه گروه‌هاي بالاي درآمدي جامعه تاكيد دارند. به گزارش مهر بهروز نعمتي، سخنگوي هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي نيز مطرح كرده است: وزير اقتصاد چندي پيش اعلام كرده بود كه 10 ميليون نفر مورد شناسايي قرار گرفته‌اند تا يارانه‌هاي‌شان قطع شود، بنابراين بايد مطرح كرد كه اين سخن‌ها كارشناسي شده است. وي با اشاره به اينكه سيستم بانكي اطلاعاتي‌مان درهم‌ريخته نيست كه نتواند افراد متمكن را شناسايي كند، اظهار داشت: وزير اقتصاد به عنوان دولتمرد حرف مي‌زند، پس حرف‌هايش كارشناسي شده است. اين نماينده مجلس با بيان اينكه ده ميليون نفري كه مورد شناسايي قرار گرفته‌اند شايسته دريافت هدفمندي نيستند، بيان كرد: دليلي ندارد كه به همه به يك شكل نگريسته شود. از سوي ديگر حدود يك هفته پيش رييس‌جمهور در همايشي اعلام كرد كه
۵۰ درصد افرادي كه نيازمند دريافت يارانه نيستند به راحتي قابل شناسايي هستند، اين در حالي است كه دولت حاضر به پذيرش اين ريسك و آزادسازي منابع هدفمندي به دليل نگراني از بي‌عدالتي نيست.


 كاهش ذخاير سدهاي تهران

مديرعامل شركت آب منطقه‌يي تهران گفت: آب موجود در سدهاي تامين‌كننده آب استان تهران با كاهش ۵۴ ميليون مترمكعبي در مقايسه با زمان مشابه سال گذشته به حدود ۳۵۷ ميليون مترمكعب رسيده است. خسرو ارتقايي افزود: آب موجود در سدهاي پنج‌گانه استان تهران شامل اميركبير و طالقان در غرب تهران و سدهاي لار، لتيان و ماملو در شرق تهران با كاهش 54 ميليون مترمكعبي درمقايسه با حجم 412 ميليون مترمكعبي زمان مشابه سال گذشته، به حدود 357 ميليون مترمكعب رسيده است. ارتقايي با بيان اينكه آب ورودي به سدهاي تهران از ابتداي سال آبي جاري (مهر 93) تا زمان مورد بررسي، با كاهش 16 درصدي در مقايسه با زمان مشابه سال آبي گذشته روبه‌رو است، گفت: آب ورودي از ابتداي سال آبي جاري (مهر93) تاكنون به رقم 168 ميليون مترمكعب رسيده است كه اين ميزان در زمان مشابه سال گذشته كه سال خشك و كم ‌بارشي بود، 200 ميليون مترمكعب ثبت شده بود. وي افزود: هم اكنون، ذخيره آب در سدهاي اميركبير، لتيان، لار، طالقان و ماملو به‌ترتيب 68، 26، 13، 146 و 104 ميليون مترمكعب است. ارتقايي سپس با اشاره به بارش‌هاي ثبت‌ شده در حوزه عملكرد شركت آب منطقه‌يي تهران، اظهار داشت: بارش‌هاي تهران و البرز از ابتداي سال آبي جاري تاكنون 96 ميلي‌متر ثبت شده كه اين ميزان در مقايسه با زمان مشابه سال گذشته با كاهش 15 درصدي مواجه است. مديرعامل شركت آب منطقه‌يي تهران اضافه كرد: اين ميزان بارش در استان‌هاي تهران و البرز در مقايسه با دوره بلندمدت 47 ساله 19 درصد كمتر است. به‌ گفته وي، در زمان مشابه سال گذشته كه استان تهران با خشكسالي مواجه بود، بيش از 113 ميلي‌متر بارش گزارش شده بود. ارتقايي ادامه داد: بارش‌هاي سه هفته نخست دي امسال حدود شش ميلي‌متر گزارش شده است كه اين ميزان در مقايسه با دوره بلندمدت 76 درصد كاهش نشان مي‌دهد. وي با يادآوري اين نكته كه بارش‌هاي تهران حتي در مقايسه با دو سال اخير كه سال‌هاي خشكسالي و كم‌ آبي استان تهران بوده، بازهم كاهش يافته است، تاكيد كرد: درخواست شركت آب منطقه‌يي تهران از شهروندان اين است كه در زمينه مديريت مصرف و صرفه‌جويي آب همكاري لازم را همچنان داشته باشند.

 

تخصيص ۶۵ درصدي بودجه عمراني در سال جاري

عضو كميسيون تلفيق مجلس با بيان اينكه ادامه بررسي لايحه بودجه ۹۴ در روز يكشنبه آينده خواهد بود، از تخصيص ۶۵ درصدي بودجه عمراني در سال جاري خبر داد. اسماعيل جليلي در مورد نشست كميسيون تلفيق به فارس گفت: براساس گزارش نماينده سازمان مديريت و برنامه‌ريزي در سال جاري بودجه عمراني در 9 ماهه نسبت به رقم 9 دوازدهم قانون بودجه حدود 65 درصد بوده و در بودجه جاري حدود 85 درصد و در مجموع هم درآمدها و هم تخصيص بودجه دولت 75 درصد بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون