• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3157 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۲۷ دي

عدد نوشت

افزايش صادرات پسته

سرپرست دفتر امور ميوه‌هاي سردسيري و خشك وزارت جهادكشاورزي با بيان اينكه در
9 ماهه امسال بيش از 134 هزارتن پسته از كشور صادر شده است، گفت: 50 درصد پسته ايراني به چين صادر مي‌شود. علي محسني ميزان توليد پسته در سال جاري را حداقل 235 هزار تن اعلام كرد و به مهر گفت: اين ميزان توليد نسبت به سال قبل 17 درصد رشد داشته است.
 
سهم كشاورزي از آب

بيش از ۸۰ درصد آب كشور در زمينه كشاورزي استفاده مي‌شود كه اين ميزان بايد با جايگزين كردن روش‌هاي نوين همچون آبياري قطره‌يي و تحت فشار كاهش يابد. نورمحمد فردي گفت: كشاورزي از مهم‌ترين محورهاي توسعه كشور است و از اين لحاظ تامين آب مورد نياز كشاورزي از اهميت بالايي برخوردار است.

حجم واردات گندم  

معاون وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه نگراني در مورد مصرف سيب با پوست وجود ندارد، گفت: در ۹‌ماهه امسال بيش از پنج ميليون تن گندم وارد كشور شده است. عباس كشاورز گفت: در حال حاضر تقريبا ۹۰۰ هزار تن كود شيميايي ذخيره شده (شامل انواع كودهاي ازته، فسفاته، ميكرو، مايكرو و...) موجود است، براي سم نيز تدارك خوبي ديده شده و هيچ نگراني در اين زمينه وجود ندارد. وي اضافه كرد: بذور سبزي و صيفي تقريبا بيش از نياز وارد شده و ذخيره خوبي براي ادامه كشت است.

پيشرفت فيزيكي فاز ١٢  

 مديرعامل شركت پتروپارس از پيشرفت فيزيكي ٩٦‌درصدي ساخت پالايشگاه فاز ١٢ ميدان گازي پارس جنوبي خبر داد. محمدجواد شمس با بيان اينكه براساس برنامه‌ريزي صورت گرفته توليد گاز شيرين در آخرين رديف پالايشگاه فاز ١٢ پارس جنوبي ٢٠ بهمن ماه امسال آغاز خواهد شد، گفت: هم‌اكنون حدود 5/2ميليارد فوت مكعب گاز از اين فاز توليد مي‌شود كه با راه‌اندازي آخرين رديف؛ اين ميزان به نزديك سه ميليارد فوت مكعب مي‌رسد.

حذف يارانه بگيران

  دولت به راحتي مي‌تواند ۲۰ ميليون نفر را از دريافت يارانه نقدي حذف كند. عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: با توجه به اينكه دولت براساس قانون بايد ثروتمندان را از دريافت يارانه نقدي حذف كند، حداقل مي‌تواند ۲۰ تا ۳۰ ميليون پولدار را از يارانه نقدي حذف كند. موسي‌الرضا ثروتي افزود: ظاهرا دولت دنبال رأي مردم است و اگر عده‌يي را از يارانه نقدي حذف كند، رأي نمي‌آورد، لذا آن را اجرا نمي‌كند.

افزايش صادرات نفت ايران به هند

  در سال ۲۰۱۴ ميلادي به دليل برداشته شدن بخشي از تحريم‌هاي غرب عليه ايران، صادرات نفت ايران به هند با افزايش قابل توجهي روبه‌رو شد. به گزارش پايگاه خبري «بيزنس تودي»، صادرات نفت ايران به هند در سال ۲۰۱۴ ميلادي در مقايسه با سال قبل از آن با افزايش ۴۲ درصدي روبه‌رو شد. بر پايه اين گزارش، به دنبال برداشته شدن بخشي از تحريم‌هاي غرب عليه ايران، هند از اين فرصت استفاده كرد و واردات نفت خود را از ايران تا ۴۲ درصد بالا برد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون